پرتاب ریچارد برانسون به فضا توسط ویرجین گلکتیک را امروز ساعت ۱۷:۳۰ تماشا کنید - تکفارس 
پرتاب ریچارد برانسون به فضا توسط ویرجین گلکتیک را امروز ساعت ۱۷:۳۰ تماشا کنید - تکفارس 

پرتاب ریچارد برانسون به فضا توسط ویرجین گلکتیک را امروز ساعت ۱۷:۳۰ تماشا کنید

حامد شهرزاد
۲۰ تیر ۱۴۰۰ - 09:55
پرتاب ریچارد برانسون به فضا توسط ویرجین گلکتیک را امروز ساعت ۱۷:۳۰ تماشا کنید - تکفارس 

ویرجین گلکتیک عصر روز یکشنبه ۲۰ تیر (۱۱ جولای) ریچارد برانسون و سه کارمند شرکت خود را به لبه فضا پرتاب خواهد کرد. این شرکت نویدبخش نمایش کاملاً خوبی برای این مأموریت است. استیون کولبرت میزبان جریان زنده مأموریت خواهد بود و گفته می‌شود که خالد، خواننده و‌ ترانه سرا، پس از فرود هواپیمای فضایی، یک تک آهنگ زنده را در صحنه اجرا می‌کند و برانسون گفته است که پس از پرواز فضایی او خبر بسیار شگفت انگیزی را اعلام خواهد کرد.

این پرواز یکی از آخرین مأموریت‌های آزمایشی این شرکت است قبل از اینکه هدف آن آغاز فعالیت تجاری گردشگری فضایی در سال آینده باشد. این ماموریت که یونیتی ۲۲ لقب گرفته، چهارمین پرواز ویرجین گلکتیک به فضا با انسان است که این پرواز بزرگترین خدمه را تاکنون دارد. چهار نفر از جمله برانسون تجربه کابین فضانورد را آزمایش می‌کنند و دو خلبان در کابین خلبان حضور خواهند داشت.

این اقدام هنگامی آغاز خواهد شد که هواپیمای حاملی با نام وایت نایت که متعلق به ویرجین گلکتیک است، از اسپیس پورت آمریکا که فرودگاه فضایی این شرکت در نیومکزیکو است، صبح روز یکشنبه به پرواز در می‌آید. هواپیمای وایت نایت، وی‌ام اس ایو، یک سفینه موشکی مجهز به موشک بنام وی اس اس یونیتی را همراه خواهد داشت که برانسون و دیگران در آن هستند.

مطالب مرتبط:

حدود ۴۰ دقیقه پس از برخاستن، یونیتی از وسط فضاپیمای مادر افتاده و موتور موشک خود را لحظاتی بعد مشتعل می‌کند تا برانسون و خدمه را برای چند دقیقه بی‌وزنی به لبه فضا، با ارتفاع حدود ۵۵ مایل بفرستد. این فضاپیما به نوار فرود در اسپیس پورت آمریکا بازمی گردد، دقیقاً مانند هر هواپیمای تجاری معمولی.

یونیتی ۲۲ گامی مهم به جلو برای جاه طلبی‌های ویرجین گلکتیک برای گردشگری فضایی است. این بازار در حال رشدی است که برای ثروتمندان به دنبال ماجراجویی تهیه شده است. این شرکت که از سال ۲۰۰۴ شروع به کار کرده است، در حال حاضر تقریباً ۶۰۰ بلیط فروخته است که هر بلیط آن حدود ۲۵۰ هزار دلار است.

برانسون فقط یک بازیکن در مسابقه گردشگری فضایی با هدایت میلیاردر‌ها است. او با بلو ویرجین جف بزوس، که هدف آن پرتاب مسافران راکتی تحت سیاره نیو شپرد است و اسپیس ایکس ایلان ماسک، که قصد دارد گردشگران را در کپسول مداری کرو دراگن خود قرار دهد، برای یک تجربه طولانی‌تر و‌گران‌تر در فضا، رقابت می‌کند.

ماموریت یکشنبه نیز دارای یک رقابت فزاینده با بزوس است. ویرجین گلکتیک چند هفته پس از اعلام بلو ویرجین مبنی بر ارسال بزوس به فضا به تاریخ ۲۰ ژوئیه، پرواز فضایی برنسون را اعلام کرد. سپس، بلو ویرجین اعلام کرد که در مأموریت خود در تاریخ سه شنبه ۲۹ تیر (۲۰ ژوئیه)، والی فانک را نیز به پرواز در خواهد آورد. این هواپیمایی است که در ابتدا قصد داشت ابتدا با کشتی فضایی ویرجین گلکتیک پرواز کند.

برانسون انکار کرد که تاریخ پرواز جدیدش برای غلبه بر بزوس به فضا بوده است. وی هفته گذشته به واشنگتن پست گفت که این فقط یک اتفاق عالی است که ما در همان ماه صعود خواهیم کرد.

پخش زنده ویرجین گلکتیک از ساعت ۱۷: ۳۰ امروز در توییتر، فیس بوک و یوتیوب آغاز می‌شود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید