گوگل به دلیل اخراج چهار کارمند خود، تحت بازجویی فدرال قرار گرفته است - تکفارس 
گوگل به دلیل اخراج چهار کارمند خود، تحت بازجویی فدرال قرار گرفته است - تکفارس 
گوگل به دلیل اخراج چهار کارمند خود، تحت بازجویی فدرال قرار گرفته است - تکفارس 

گوگل به دلیل اخراج چهار کارمند خود، تحت بازجویی فدرال قرار گرفته است

مسلم رفیعی
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - 12:00
گوگل به دلیل اخراج چهار کارمند خود، تحت بازجویی فدرال قرار گرفته است - تکفارس 

هیئت روابط کاری ملی آمریکا (NLRB) روز دوشنبه اعلام کرد که یک هفته پس از شکایت چهار کارمند علیه این غول جست‌وجو که قبل از روز شکرگزاری اخراج شده بودند، تحقیقاتی را پیرامون رویه‌های کاری گوگل آغاز نموده است.

این شکایت که در ۱۴ آذر (۵ دسامبر) به ثبت رسیده، گوگل را به رفتار غیرقانونی در اخراج کارمندان متهم می‌کند. لورنس برلند (Laurence Berland)، ربکا ریورس (Rebecca Rivers)، سوفی والدمن (Sophie Waldman) و پل دوک (Paul Duke) علیه شرایط کاری گوگل اعتراض کرده بودند. این اتهام توسط اتحادیه کارگران ارتباطات آمریکا؛ اتحادیه کارگری که در سال ۱۹۳۸ تأسیس‌شده، مطرح شده است. CNBC پیش‌تر گزارش داده بود که این تحقیقات آغاز شده‌ است. این شکایت بیان می‌دارد که:

اقدامات گوگل، نقطه مقابل آزادی و شفافیتی است که این شرکت آن را تبلیغ می‌کند.

این غول جستجو در ماه گذشته گفت که چهار کارمند را به دلیل تخلفات مرتبط با امنیت داده‌ها، اخراج کرده‌ است. این اقدام تنها چند روز پس‌ازآن صورت گرفت که حدود ۲۰۰ نفر از کارکنان گوگل و سایر حامیان آن‌ها، تظاهراتی را در خارج از دفتر سان‌فرانسیسکوی این شرکت برگزار کردند. فعالانی که در این تظاهرات شرکت داشتند، ادعا می‌کردند که گوگل در حال انتقام‌جویی علیه کارمندانی است که علیه این شرکت اعتراض کرده‌اند. یکی از سخنگویان گوگل طی بیانیه‌ای اظهار کرد:

ما چهار نفر را اخراج کردیم، کسانی که به‌صورت تعمدی و غالباً تکراری از سیاست‌های بلندمدت امنیت داده‌های ما، ازجمله دسترسی سیستماتیک به مطالب و اقدامات سایر کارمندان، سرپیچی کرده بودند. هیچ‌کس به دلیل افزایش نگرانی‌ها و یا بحث در مورد فعالیت‌های این شرکت، اخراج نشده است.

بررسی‌های NLRB روابط بین مدیریت گوگل و کارمندان عادی را تشدید می‌کند؛ کسانی که به تصمیمات این شرکت در خصوص مسائل مربوط به مهاجرت و تجاوز جنسی اعتراض کرده‌ بودند. این غول جست‌وجو یک شرکت خارجی را با سابقه تلاش‌های ضد اتحادیه استخدام کرده‌ است، چراکه گوگل با قیام‌های کارگران سروکار دارد. گوگل در اوایل ماه جاری گفت که جلسات این شرکت در TGIF را که یکی از سنت‌های قدیمی این شرکت است، بازمی‌گرداند.

این شکایت خطاب به مدیرعامل گوگل یعنی ساندار پیچای و بنیان‌گذاران آن یعنی لری پیج و سرگی برین بود. هفته گذشته، پیج و برین گفتند که از رهبری اجرایی آلفابت یعنی شرکت مادر گوگل، کناره‌گیری می‌کنند، اگرچه که آن‌ها کنترل رأی خود را بر هیئت‌مدیره این شرکت حفظ کرده‌اند. پیچای به‌عنوان مدیرعامل جدید آلفابت انتخاب شد.

در شهریورماه (سپتامبر) گوگل اظهار داشت که دعوای حقوقی مشابهی را خاتمه داده است. این شکایت توسط کوین سرنکی (Kevin Cernekee)؛ یکی از کارمند سابق این شرکت، مطرح شده بود که می‌گفت از گوگل به خاطر دیدگاه محافظه کارانه خود اخراج شده‌ است. فردی که با این موضوع آشنایی داشت می‌گفت که مسئله NLRB، شکایت سرنکی را پوشش نمی‌دهد. بنا بر گزارش‌ها، یکی دیگر از شکایت‌ها مربوط به یکی از کارمندان فعلی گوگل که نامش نیز فاش نشده، بوده است. وی می‌گفت که به دلیل اعتراض علیه یکی از مدیران ارشد گوگل در صفحه فیسبوک خود، مجازات شده‌ است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید