پرچمداران ۲۰۱۷ سامسونگ اندروید ۱۰ را دریافت نخواهند کرد - تکفارس 
پرچمداران ۲۰۱۷ سامسونگ اندروید ۱۰ را دریافت نخواهند کرد - تکفارس 
پرچمداران ۲۰۱۷ سامسونگ اندروید ۱۰ را دریافت نخواهند کرد - تکفارس 

پرچمداران ۲۰۱۷ سامسونگ اندروید ۱۰ را دریافت نخواهند کرد

بهنام خدابخشی
۹ آذر ۱۳۹۸ - 08:58
پرچمداران ۲۰۱۷ سامسونگ اندروید ۱۰ را دریافت نخواهند کرد

اگر شما از کاربران گلکسی نوت ۸ و یا گلکسی اس ۸ سامسونگ هستید ما خبرهای بدی برای شما داریم. تقریبا هفته‌ی گذشته مجموعه‌ای از عملکردهای آینده‌ی سامسونگ توسط شرکت اسرائیلی انتشار یافته ولی اسامی هیچ‌یک از مدل‌های گلکسی اس ۸ منتشر نشده بود. این موضوع نیز آنقدرها تعجب‌آور نیست زیرا از گذشته تا به امروز گوشی‌ سری‌های مختلف سامسونگ تنها دو نسخه از بروزرسانی سیستم عامل اندروید را دریافت می‌کنند. اگر به خاطر داشته باشید، دو مدل گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ سامسونگ در سال ۲۰۱۷ با سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید ۷ نوقا به بازار عرضه شدند و متعاقبا به اندروید ۸ اوریو و اندروید ۹ پای بروزرسانی گردیدند.

هفته‌ی گذشته SamMobile گزارش داد که یکی از پشتیبانان سامسونگ به کاربران گلکسی اس ۸ اعلام نموده اخرین نسخه‌ از اندروید (اندروید ۱۰) برای این دستگاه نیز ارائه خواهد شد اما بر اساس اطلاعات منتشر شده در طی هفته‌ی گذشته، چنین به نظر نمی‌رسد. اساسا اندروید ۱۰ بخشی از بروزرسانی رابط کاربری One UI 2.0 برای کاربران گوشی‌های سامسونگ می‌باشد که در حال حاضر در نسخه‌ی بتا عرضه شده است. انتظار می‌رود که نسخه‌‌ی اولیه‌ی این دستگاه از سال آینده شروع به کار نماید.

بنابراین این موضوع بدان معناست که پرچمداران ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ سامسونگ تقریبا چهار ماه پس از انتشار اندروید ۱۰ برای گوشی‌های سری پیکسل گوگل و Essential Phone، به این سیستم‌عامل بروز می‌شوند. لازم به ذکر است که گوشی‌های سری پیکسل گوگل ۶ ماه قبل از گلکسی اس ۸ سامسونگ معرفی و عرضه شدند اما تا به امروز سه بروزرسانی اصلی اندروید (اندروید ۷ نوقا به اندروید ۸ اوریو، اندروید ۸ اوریو به اندروید ۹ پای و اندروید ۹ پای به اندروید ۱۰) را دریافت نموده‌اند. با این حال، به تازگی گوگل اعلام کرده است که قصد دارد پشتیبانی از گوشی‌های سری قبل را کاهش دهد.

از طرفی دیگر، کمپانی اپل ابتدا سخت‌افزار را تولید می‌کند و سپس سیستم نرم‌افزاری آن را شکل می‌دهد و همچنین پس از انتشار نسخه‌ی پایدار سیستم‌عامل خود سریعا برای تمامی دستگاه‌های خود در سراسر جهان فایل پایدار آن را ارسال می‌کند. یکی دیگر از موضوعاتی که در مورد گوگل وجود دارد این است که گوگل به تنهایی سیستم‌عامل اندروید را توسعه می‌دهد و شخصا گوشی‌های سری پیکسل را طراحی می‌کند اما سایر کمپانی‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند از اندروید به عنوان سیستم‌عامل دستگاه خود استفاده می‌کنند.

به معنای دیگر، گوگل نمی‌تواند تمامی شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند را مجاب کند تا زمانی که بروزرسانی اندروید ارائه نشده است، سخت‌افزار تولید نکنند. جنبه‌ی مثبت این موضوع نیز در این است که کاربران توانایی بسیار زیادی در انتخاب مدل‌های مختلف دارند اگر چه این مسئله یک دردسر بزرگ برای گوگل محسوب می‌شود. از طرفی دیگر تمامی کمپانی‌ها نیز سعی دارند تا سیستم‌عامل اندروید را توسعه دهند و با یکدیگر درحال رقابت هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید