استفاده از فیس‌بوک در حال کاهش یافتن است - تکفارس 
استفاده از فیس‌بوک در حال کاهش یافتن است - تکفارس 
استفاده از فیس‌بوک در حال کاهش یافتن است - تکفارس 

استفاده از فیس‌بوک در حال کاهش یافتن است

مسلم رفیعی
۷ آبان ۱۳۹۸ - 10:05
استفاده از فیس‌بوک در حال کاهش یافتن است - تکفارس 

Pundits مرگ فیس‌بوک را از زمان آغاز به‌کار این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۰۴ پیش‌بینی کرده‌ بود، اما به نظر می‌رسد که بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان، تا‌به‌حال با جاذبه زمینی که Friendster و MySpace را به پایین کشاند، مبارزه کرده‌ است. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که شانس فیس‌بوک برای همیشه دوام نخواهد داشت، چراکه تحقیقات جدید نشان می‌دهند که تعامل این شبکه اجتماعی از سال ۲۰۱۷، ۲۶ درصد کاهش‌یافته است.

مطالعه‌ای که توسط تحلیلگران مؤسسه Activate Inc انجام‌شده، نشان می‌دهد که تعداد ساعاتی که آمریکایی‌ها در این شبکه اجتماعی صرف می‌کنند از ۱۴ ساعت در سال ۲۰۱۷ به تنها ۹ ساعت در سال ۲۰۱۹ کاهش‌یافته است. کاربران به‌جای استفاده از فیس‌بوک، مشغول اضافه کردن شبکه‌های اجتماعی کوچک‌تر مانند اسنپ‌چت یا اینستاگرام به برنامه روزانه خود هستند.

در حقیقت، Activate پی‌ برده که کاربران آمریکایی‌ در حال حاضر به‌طور متوسط از ۵٫۸ شبکه اجنماعی استفاده می‌کنند و این میزان می‌تواند تا سال ۲۰۲۳، به ۱۰ مورد افزایش یابد. البته فیس‌بوک با خرید دارایی‌هایی مانند اینستاگرام، تلاش کرده تا از این روند جلوتر برود، اما داده‌ها نشان می‌دهند که این امر نیز منجر به جلوگیری از کاهش ترافیک این رسانه اجتماعی نشده است.

مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران Activate، مایکل ولف (Michael Wolf) گفت که کاربران به‌سوی شبکه‌های اجتماعی کوچک‌تر و متمرکز‌تر جذب می‌شوند و به نظر می‌رسد که فیس‌بوک به افزایش تمرکز بر روی Facebook Groups واکنش نشان دهد. باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا این اقدام موفقیت‌آمیز هست و یا اینکه تلاشی بی‌فایده خواهد بود؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید