پردازنده اگزینوس ۹۹۰ در گلکسی اس ۱۱ نخواهد بود - تکفارس 
پردازنده اگزینوس ۹۹۰ در گلکسی اس ۱۱ نخواهد بود - تکفارس 
پردازنده اگزینوس ۹۹۰ در گلکسی اس ۱۱ نخواهد بود - تکفارس 

پردازنده اگزینوس ۹۹۰ در گلکسی اس ۱۱ نخواهد بود

سید محمد معلمی
۵ آبان ۱۳۹۸ - 16:30
پردازنده اگزینوس ۹۹۰ در گلکسی اس ۱۱ نخواهد بود - تکفارس 

هنوز بسیاری از مشخصات فنی و امکانات گلکسی اس ۱۱ نامشخص باقی مانده‌اند اما تجربه نشان داده که به تدریج اطلاعات مربوط به این دستگاه هم منتشر خواهد شد. در این بین یکی از سؤالاتی که بیشتر پرسیده می‌شود این است که آیا سامسونگ از پردازنده جدید ساخت خودش یعنی اگزینوس ۹۹۰ در پرچمدار آتی‌اش بهره خواهد برد یا خیر؟. این پرسش در حالی مطرح شده که کووالکوم در حال ساخت محصول جدیدش یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ است و به همین دلیل برخی‌ها تا امروز اعتقاد داشتند که باید شاهد رونمایی از چیپ‌ست تازه کمپانی کره‌ای در گلکسی اس ۱۱ باشیم اما یکی از حساب‌های کاربری در توییتر امروز خبر داد که قرار نیست چنین اتفاقی رخ دهد.

بر اساس ادعای Max Weinbach در توییتر که پیش از این درست پیش‌بینی کرده بود که اگزینوس ۹۸۲۵ در گلکسی نوت ۱۰ قرار خواهد داشت، مشخصات فنی عضو بعدی خانواده گلکسی اس (S) شامل اگزینوس ۹۹۰ نخواهد شد. او اعتقاد دارد که این پردازنده تراشه پرچمدار کمپانی کره‌ای برای سال ۲۰۲۰ نیست و انتظار می‌رود چیپ‌ست قدرتمندتری برای سال آتی میلادی تولید گردد. البته این نظر او تا حدودی هم درست است زیرا سامسونگ قبلاً هم اگزینوس ۹۸۲۰ را برای گوشی‌های گلکسی S10e، گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس تولید کرده بود که در ماه ژانویه ۲۰۱۹ معرفی شدند بنابراین شایعه شده که یک مراسم رونمایی دیگر به زودی برگزار خواهد شد تا در آن برنامه با امکانات گلکسی اس ۱۱ آشنا شویم. در همین حین، حساب کاربری معروف Ice Universe نیز مدعی شده اگزینوس ۹۹۰ ادامه‌دهنده راه اگزینوس ۹۸۰ خواهد بود و پردازنده‌ای میان‌رده لقب خواهد گرفت به همین دلیل احتمال دارد شاهد حضور آن در دستگاه‌های میان‌رده سری گلکسی A باشیم.

متن توییت Max Weinbach به شرح زیر است:

به زودی مراسمی برگزار خواهد شد که طی آن اطلاعات بیشتری دریافت خواهیم کرد. اگزینوس ۹۹۰ پردازنده پرچمدار سال ۲۰۲۰ سامسونگ نیست

این‌گونه نیز می‌توان برداشت کرد که علی‌رغم تولید اگزینوس ۹۹۰ با فرآیند ۷ نانومتری EUV و توانایی‌های او برای اتصال به شبکه ۵G، کمپانی کره‌ای می‌خواهد از آن در دستگاه‌های غیر پرچمدار خودش که در سال ۲۰۲۰ معرفی می‌شوند، بهره ببرد بنابراین تراشه گلکسی اس ۱۱ احتمالاً اگزینوس ۹۸۳۰ خواهد بود اما هنوز خیلی زود است که بخواهیم بگوییم برنامه‌های آتی سامسونگ چیست.

تا کنون تنها اطلاعاتی که از پرچمدار آتی کمپانی کره‌ای شنیده‌ایم این است که دوربین فوق‌العاده‌ای خواهد داشت و در آن یک لنز با قابلیت زوم ۵ برابری به کار خواهد رفت. ضمن اینکه سایر امکانات این دستگاه هم عبارت خواهند بود از محلی بزرگ‌تر برای قرار دادن سنسور اسکنر اثر انگشت، صفحه نمایش بلندتر و سفت‌افزار قدرتمندتر و امن‌تر. با این وجود، همین اخبار به دست آمده هم بسیار مهم هستند اما قطعاً در آینده‌ای نزدیک خبرهای بیشتری به دستمان خواهد رسید پس با تکفارس همراه باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید