تی-موبایل فروش OnePlus 7 Pro را متوقف خواهد کرد - تکفارس 
تی-موبایل فروش OnePlus 7 Pro را متوقف خواهد کرد - تکفارس 
تی-موبایل فروش OnePlus 7 Pro را متوقف خواهد کرد - تکفارس 

تی-موبایل فروش OnePlus 7 Pro را متوقف خواهد کرد

مهدی داوری
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - 14:00
تی-موبایل فروش OnePlus 7 Pro را متوقف خواهد کرد - تکفارس 

گوشی هوشمند OnePlus 7 Pro یکی از تولیدات جدید کمپانی چینی وان پلاس است که به تازگی با مشکل جدیدی برخورد کرده است.

کمپانی وان پلاس که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۳ و در شهر شنزن کشور چین آغاز کرده است یکی از شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان به شمار می‌رود که مهم ترین تولیدات این گوشی نسل گوشی‌های هوشمند آن با نام OnePlus و به همراه یک عدد به عنوان شماره آن گوشی به حساب می‌آید.

جدید ترین گوشی تولید شده توسط کمپانی وان پلاس گوشی هوشمند OnePlus 7 Pro است که در ماه می (ماه اردیبهشت) سال جاری وارد بازار شد و توانست به نسبت جایگاه خوبی نیز در بازار پیدا کند.

این گوشی با گلس دو طرفه از نوع گوریال گل ۵ و بدنه آلومینیومی در دسترس کاربران قرار گرفته است.

اگر بخواهیم از نظر نوع صفحه نمایش گوشی هوشمند OnePlus 7 Pro را بررسی کنیم باید گفت که نوع صفحه نمایش این گوشی AMOLED مایع است که با چیزی که به صورت استاندارد امروزه روی گوشی‌های هوشمند مختلف نصب است بسیار فاصله دارد و کمپانی وان پلاس نسل جدیدی از صفحه نمایش‌های AMOLED را در گوشی هوشمند OnePlus 7 Pro به کار گرفته است. صفحه نمایش این گوشی سایز ۶٫۶۷ اینچی دارد و چیزی نزدیک به ۸۸ درصد از بدنه آن شامل صفحه می‌شود.

وضوح تصویر ۱۴۴۰x3120 به همراه تراکم ۵۱۶ پیکسل در هر اینچ باعث شده تا تماشا محتواهای خروجی روی صفحه نمایش گوشی هوشمند OnePlus 7 Pro زیباتر و چشم نواز تر از هر گوشی موجود در بازار باشد.

اندروید استفاده شده در گوشی هوشمند OnePlus 7 Pro آخرین نسخه منتشر شده توسط گوگل یعنی اندروید ۹٫۰ یا پای است.

استفاده از چیپست اسنپ دراگون ۸۵۵ در کنار بهره گیری از پردازنده ۸ هسته‌ای باعث شده تا این گوشی بتواند هر پردازشی را با بالاترین سرعت و بدون مشکل در خود اجرا کند.

گرافیک استفاده شده در گوشی هوشمند OnePlus 7 Pro مدل ۶۴۰ آدرنو است.

یکی از نقاط ضعف گوشی هوشمند OnePlus 7 Pro نبود قابلیت استفاده از SD به عنوان حافظه جانبی است اما شرکت وان پلاس با قرار دادن سه مدل مختلف از این گوشی هوشمند تمام سعی خود را کرده تا خریداران را به نسبت فضای ذخیره سازی مورد نیاز و RAM مد نظر قانع کند و دست آن‌ها را در خرید گوشی مورد نظرشان باز بگذارد به طوری که گوشی هوشمند OnePlus 7 Pro دارای سه مدل با فضای ذخیره سازی داخلی ۱۲۸ گیگابایت و دو نسخه ۲۵۶ گیگابایت است که در مدل ۱۲۸ گیگابایتی با RAM به اندازه ۶ گیگابایت رو به رو هستیم و دو نسخه ۲۵۶ گیگابایتی دارای RAMهای با اندازه ۸ گیگابایت و ۱۲ گیگابایت هستند.

اما مهم ترین قسمت گوشی هوشمند OnePlus 7 Pro در بخش دوربین این گوشی است. دوربین پشت یا اصلی این گوشی از نوع دوربین سه گانه است که یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی برای تصویر برداری Wide در آن تعبیه شده، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای TelePhoto و با بزرگنمایی سه برابر و در نهایت یک دوربین فوق وسیع با ۱۶ مگاپیکسل در اختیار صاحبان این گوشی است تا بتوانند با تمام قدرت عکس‌های درخشان و با کیفیتی را به ثبت برسانند.

استفاده از دو LED به عنوان فلش‌های عکس برداری باعث شده تا تصویر برداری گوشی هوشمند OnePlus 7 Pro حتی در نور بسیار کم نیز به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد.

با استفاده از دوربین سه گانه این گوشی می‌توان فیلم‌هایی تا کیفیت فوق العاده ۲۱۶۰p و با نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه را فیلمبرداری و ذخیره کرد.

دوربین ثانیه و سلفی این گوشی نیز یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی است که قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه را ممکن می‌سازد.

وجود سنسورهایی نظیر اثر انگشت (در زیر صفحه نمایشگر و به صورت نوری)، شتاب سنج ،ژیروسکوپ ،مجاورت و قطب نما از دیگر ویژگی‌های گوشی هوشمند OnePlus 7 Pro است.

باترین این گوشی نیز با ظرفیت فوق العاده ۴۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت در دسترس است که البته با توجه به سخت افزار این گوشی نباید انتظار داشت که بتوان به مدت بسیار طولانی بدون نیاز به شارژ از گوشی هوشمند OnePlus 7 Pro استفاده کرد اما کمپانی وان پلاس قابلیت شارژ سریع باتری با استفاده از ولتاژ ۳۰ ولت را فراهم کرده تا این باتری فوق العاده بزرگ بتواند به سرعت شارژ شود.

با وجود موفقیت‌های نسبی گوشی هوشمند OnePlus 7 Pro در فروش اما اخیرا خبرهایی منتشر شده که باعث شده تا آمریکایی‌هایی که قصد خرید این گوشی را داشته باشند با شوک جدیدی مواجه شوند.

نسخه جدید گوشی هوشمند OnePlus 7T هنوز در ایالات متحده آمریکا عرضه نشده است، اما T-Mobile تأیید کرده است که گوشی هوشمند OnePlus 7 Pro برای عرضه در این کشور متوقف خواهد شد.

دلیل این کار طبق گزارش Wave7 Research اما احتمالا این است که کمپانی وان پلاس قصد دارد یک مدل مخصوص از گوشی‌های خود را وارد بازار آمریکا کند.

اگر شما علاقه داشته باشید که گوشی هوشمند OnePlus 7 Pro را در آمریکا خریداری کنید باید این کار را از طریق کمپانی T-Mobile که شریک تجاری کمپانی وان پلاس در آمریکا است انجام دهید اما حالا به نظر می‌رسد که این کمپانی قصد ندارد گوشی هوشمند OnePlus 7 Pro را در آمریکا به فروش برساند.

حالا اما طبق اخبار رسمی از سوی T-Mobile تنها تعداد محدودی از گوشی هوشمند OnePlus 7 Pro در بازار آمریکا موجود است و باقی گوشی‌ها دیگر به فروش نمی‌رسد.

بی شک علت این مشکل نیز قیمت بسیار بالای گوشی جدید کمپانی وان پلاس است و به همین خاطر T-Mobile از کمپانی وان پلاس خواسته تا گوشی ارزان قیمت تری را برای عرضه در بازار آمریکا تولید کند.

کمپانی وان پلاس و گوشی‌های آن شهرت خود را در ساخت گوشی‌های پرچمداران مقرون به صرفه و ارزان قیمت بدست آورند اما هر چه ساخت این گوشی‌ها جلو رفت این کمپانی نیز به آرامی رو به افزایش قیمت‌ها آوردند و گوشی‌های با سخت افزار بسیار بالا و گران قیمت تولید کردند.

دلیل این تغییر رویه اما این است که دیگر کمپانی‌هایی نظیر کمپانی اپل و یا سامسونگ ویژگی‌های سخت افزار برتر و بیشتری به گوشی‌های خود اضافه می‌کردند که هر کدام از این سخت افزارها اگر قرار بود به گوشی اضافه شود شاهد رشد فیمت آن تا یک هزار دلار بودیم و به همین دلیل نیز کمپانی وان پلاس برای شکست نخوردن در رقابت با این برندها مجبور شد تا گوشی‌های جدید خود را نیز به آخرین سخت افزارهای موجود در بازار مجهز کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید