سرفیس Duo یک گوشی ویندوزی نیست - تکفارس 
سرفیس Duo یک گوشی ویندوزی نیست - تکفارس 
سرفیس Duo یک گوشی ویندوزی نیست - تکفارس 

سرفیس Duo یک گوشی ویندوزی نیست

مسلم رفیعی
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - 11:30
سرفیس Duo یک گوشی ویندوزی نیست - تکفارس 

مایکروسافت با Surface Duo یک کار عجیب را انجام داد؛  یک گوشی اندرویدی که دارای دو صفحه‌‌نمایش بوده و حول یک لولا در وسط این دستگاه تا می‌شوند. این شرکت اشاره کرد که بعد از دو سال دوری کامل از صنعت تلفن‌های هوشمند، آماده است که دوباره تلاش خود را انجام دهد، البته نه با استفاده از سیستم‌عامل داخلی خود.

اگرچه که سرفیس Duo تا پایان امسال عرضه نخواهد شد (در واقع در تعطیلات ۲۰۲۰) اما در حقیقت، محصول جدید مایکروسافت ویژگی‌های جدیدی را در یک دسته‌بندی سودآور نشان می‌دهد و همچنین این شرکت عزم جدی خود را برای ارائه این قابلیت‌ها نشان داده است. پیوستن به مبحث تلفن‌های همراه دارای نمایشگر دوگانه مانند گلکسی فولد، مایکروسافت را به علایق در حال رشد مصرف‌کنندگان مربوط می‌سازد.

اگر پیش‌تر فکر می‌کردید که مایکروسافت قصد دارد تا با ارائه سیستم‌عامل Windows 10X بر روی سرفیس Duo، آینده تلفن‌های هوشمند را تغییر دهد (درست همانند سرفیس Neo) باید به شما بگوییم که اشتباه کرده‌اید. سرفیس نئو در روز چهارشنبه مانند سایر محصولات مایکروسافت معرفی شد. این دستگاه در واقع یک سرفیس Duo بزرگ‌تر بود که سروصدای زیادی را نیز ایجاد نکرد. هسته اصلی ویندوز در سرفیس نئو قرار دارد (توجه داشته باشید که سرفیس نئو یک پردازنده متفاوت دارد و همچنین با صفحه‌کلید مغناطیسی کار می‌کند).

مایکروسافت به خبرگزاری‌ها اطمینان داد که از اندروید استفاده می‌کند و هیچ برنامه‌ای برای ساخت تلفن‌های مبتنی بر ویندوز ندارد. پانوس پانای (Panos Panay)، مدیر تولید این شرکت در رابطه با این حقیقت بسیار قاطع بود و حتی دوبار این موضوع را به خبرگزاری Wired اعلام کرد.

بی‌میلی مایکروسافت به ساخت یک گوشی ویندوزی در سطوح مختلفی منطقی به نظر می‌رسد. از دیدگاه عملی، بهتر است که از توانایی‌های عملی گوگل استفاده شود؛ شرکتی که بهتر می‌تواند از طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها در دستگاه‌های تاشونده پشتیبانی کند، و حتی ممکن است که یک بسته نرم‌افزاری بهتر را به توسعه‌دهندگان ارائه دهد.

دلیل فشار بیشتر جهت استفاده از اندروید، این است که مایکروسافت تاوان سختی را برای یادگرفتن این موضوع که مردم می‌خواهند تلفن‌های اندرویدی بخرند نه گوشی‌های ویندوزی متحمل شده است. اندروید یک بازار بزرگ جهانی را اداره می‌کند و مایکروسافت نیز پیش‌تر به‌صورت خجالت‌آوری بازی را به اندروید و iOS واگذار کرده است. دلیل محکم این ادعا نیز این است که فروش ضعیف گوشی‌های مایکروسافت باعث شد تا بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت تعطیل شود.

در دهه ۲۰۰۰، یکی از پیشروها و برترین‌های گوشی‌های هوشمند، همین سیستم‌عامل موبایلی مایکروسافت بود. افول گوشی‌های هوشمند مایکروسافت با ظهور سیستم‌عامل پویای iOS آغاز شد و این روند همزمان با بلوغ اندروید و iOS شدت بیشتری گرفت و حتی نسخه‌های بعدی سیستم‌عامل این شرکت نتوانستند کاری را از پیش ببرند. با وجود طراحی مجدد این سیستم‌عامل و حتی خریدن کسب‌و‌کار تلفنی شرکت نوکیا، ویندوز فون هیچ‌گاه تنوانست آن تعداد اپلیکیشنی که اندروید و iOS دارند را به خود اختصاص دهد. ویندوز فون دیگر پشتیبانی نمی‌شود.

آیا می‌توان بر روی یک تلفن سرفیسی که از ویندور بهره می‌برد، حساب کرد؟ با توجه به آنچه که مایکروسافت می‌گوید، بله. اما با توجه به این واقعیت کلی که ما می‌توانیم ارتباطی را میان نام دستگاه‌های مایکروسافت پیدا کنیم، می‌توان نتیجه گرفت که جاه‌طلبی‌های موبایلی این شرکت به همان‌اندازه که ما فکر می‌کردیم، مرده نیستند.

در حالی که وجود یک تلفن ویندوزی در آینده بسیار بعید است. اما زمانی که وارد دنیای غیرقابل‌پیش‎بینی تلفن‌‌های همراه می‌شویم، علی‌الخصوص با توجه به این گوشی جدید اندرویدی مایکروسافت، هر چیزی امکان‌پذیر خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید