مارک زاکربرگ با دونالد ترامپ دیدار کرد - تکفارس 
مارک زاکربرگ با دونالد ترامپ دیدار کرد - تکفارس 
مارک زاکربرگ با دونالد ترامپ دیدار کرد - تکفارس 

مارک زاکربرگ با دونالد ترامپ دیدار کرد

سید محمد معلمی
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - 16:33
مارک زاکربرگ با دونالد ترامپ دیدار کرد - تکفارس 

مارک زاکربرگ، مدیرعامل و مؤسس فیسبوک روز پنج‌شنبه و طی مراسمی با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده دیدار کرد.

یکی از سخنگویان فیسبوک در این‌باره گفت:

مارک در حال حاضر در واشینگتن حضور دارد تا با سیاستمداران مذاکراتی داشته باشد و نگرانی‌های آنها در مورد شیوه مدیریت اینترنت و آینده این تکنولوژی را بشنود. او همچنین در کاخ سفید، با رئیس‌جمهور، آقای دونالد ترامپ مذاکرات سازنده‌ای داشته است

ترامپ همواره رسانه‌های اجتماعی را متهم به طرفداری از احزاب محافظه‌کار کرده ولی فیسبوک تا کنون چنین ادعاهایی را کذب دانسته است. لازم به ذکر است که این شبکه اجتماعی جزئیات بیشتری از مذاکرات زاکربرگ با ترامپ را منتشر نکرده است.

کاخ سفید به توییت ترامپ در مورد این دیدار اشاره کرده و آن را ملاقات خوبی دانسته اما جزئیات بیشتری در اختیار عموم قرار نداده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر خود نوشت:

ملاقات خوبی با مدیرعامل فیسبوک، آقای مارک زاکربرگ داشتیم

یکی از منابع خبری که پیش از این احتمال داده بود مدیرعامل فیسبوک و رئیس‌جمهور ایالات متحده با هم دیدار کنند، ملاقات اخیر آن‌ها را غیرمنتظره توصیف کرده است.

کاخ سفید هم به توییت ترامپ درباره این ملاقات اشاره داشته است. ضمناً، به گوش می‌رسد که زاکربرگ با چندین سیاستمدار از احزاب مختلف دیدار کرده و در مورد موضوعات مشخصی نظیر حفاظت از حریم شخصی و داده‌های کاربران، اتهامات مربوط به سانسور اخبار محافظه‌کاران، بازرسی‌های امنیتی و قوانین دولتی صحبت کرده است.

آخرین باری که مارک زاکربرگ به صورت رسمی با سیاستمداران دیدار کرد، به سال ۲۰۱۸ مربوط می‌شود که طی آن مجبور شده بود به برخی سؤالات در مورد رسوایی بزرگ حریم شخصی افراد پاسخ دهد. این رسوایی که بعدها کمبریج آنالتیکا نامیده شد، سبب گردید تا یکی از آژانس‌های خبری مربوط به انگلستان اطلاعات شخصی بیش از ۸۷ میلیون کاربر فیسبوک را به دست آورد.

در پایان اشاره کنیم که زاکربرگ اخیراً خواستار شفافیت در مورد قوانین اینترنتی، محتواهای نامناسب، اصول انتخاباتی، حریم شخصی کاربران و . . . شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید