مارک زاکربرگ: تردز کمتر از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد - تکفارس 
مارک زاکربرگ: تردز کمتر از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد - تکفارس 
مارک زاکربرگ: تردز کمتر از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد - تکفارس 

مارک زاکربرگ: تردز کمتر از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد

افشین نوری
۴ آبان ۱۴۰۲ - 11:29
مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ مدیرعامل متا گفته است که تردز در حال حاضر کمتر از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد اما او فکر می کند که این اپلیکیشن بتواند در چند سال آینده به ۱ میلیارد کاربر برسد.

او گفته است: «من مدت‌های طولانی فکر می‌کردم که باید یک اپلیکیشن ارتباط عمومی میلیارد نفری وجود داشته باشد که کمی مثبت‌تر از سایر پلتفرم‌ها باشد و فکر می‌کنم اگر چند سال دیگر با این روند ادامه دهیم، شانس خوبی برای دستیابی به اهداف خود خواهیم داشت.»

تردز در هفته اول عرضه خود شاهد ثبت ۱۰۰ میلیون کاربر بود، اما به‌دلیل نارضایتی کاربران از عملکرد آن، به سرعت با کاهش تعداد کاربران مواجه شد. اما متا به طور مدوام قابلیت های جدیدی به آن اضافه کرد و حالا به نظر می‌رسد که در هفته‌های اخیر تعداد تعاملات در آن افزایش یافته است.

وال استریت ژورنال نیز گزارش داده است که که تردز به عنوان رقیب توییتر در حال از دست دادن تعداد کاربران خود است. این خبرگزاری با استناد به داده‌های سنسور تاور گفته است تعداد کاربران فعال روزانه تردز در هفته دوم به ۱۳ میلیون کاهش یافته است که ۷۰ درصد کاهش نسبت به بالاترین تعداد کاربران در تاریخ ۷ جولای را نشان می‌دهد.

این در حالیست که تعداد کاربران فعال روزانه توییتر تقریبا ۲۰۰ میلیون نفر است. علیرعم کاهش تعداد کاربران تردز، هنوز زود است که این اپلیکیشن را شکست‌خورده تلقی کنیم. طبق گزارش مالی سه ماهه سوم متا، این شرکت درآمدی بیش از ۳۴ میلیارد دلار در این مدت داشته است که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش را نشان می دهد. زاکربرگ گفته است که حذف ۲۰۰۰۰ شغل در سال گذشته، استراتژی موثری بوده که منجر به کاهش هزینه های این شرکت شد.

زاکربرگ همچنین گفت که متا روی هوش مصنوعی مولد متمرکز خواهد شد. با این حال، بخش واقعیت افزوده متا با ضررهای چند میلیارد دلاری مواجه شده است. درآمد این بخش به ۲۱۰ میلیون دلار کاهش یافته است و زیان ۳.۷ میلیارد دلاری را در سه ماهه سوم امسال و بیش از ۱۱ میلیارد دلار از آغاز سال ۲۰۲۳ ثبت کرده است.

زاکربرگ گفته است که هوش مصنوعی مولد نحوه استفاده کاربران از اپلیکیشن‌های مختلف را به میزان قابل توجهی تغییر داده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید