گوگل یک آزمایشگاه هوش مصنوعی در شهر بنگلور هند تاسیس کرد - تکفارس 
گوگل یک آزمایشگاه هوش مصنوعی در شهر بنگلور هند تاسیس کرد - تکفارس 
گوگل یک آزمایشگاه هوش مصنوعی در شهر بنگلور هند تاسیس کرد - تکفارس 

گوگل یک آزمایشگاه هوش مصنوعی در شهر بنگلور هند تاسیس کرد

رضا حسینی
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - 08:00
آزمایشگاه هوش مصنوعی

تاسیس یک آزمایشگاه هوش مصنوعی توسط گوگل در شهر شناخته شده‌ای از جهان شاید موضوع چندان تازه‌ و خبر جدیدی قلمداد نشود. با این حال این اتفاق تاکنون در شهر بنگلور هند رخ نداده بود.

شرکت پر آوازه‌ی گوگل به تازگی آزمایشگاه هوش مصنوعی تازه‌ای را در شهر بنگلور هند بازگشایی کرده است. هدف از تاسیس این آزمایشگاه جدید تهیه کردن مقاله‌های علمی مرتبط با موضوع هوش مصنوعی و ارائه نمودن آن‌ها به کنفرانس‌های مختلف مربوط به هوش مصنوعی است. علاوه بر آن شرکت کردن فعال و همیشگی در رویدادهای مربوط به انجمن‌های هوش مصنوعی محلی نیز در دستور کار این آزمایشگاه جدید قرار خواهد گرفت.

آزمایشگاه هوش مصنوعی تاسیس شده در شهر بنگلور قرار است تحت مدیریت پروفسور مانیش گوپتا اداره شود. در واقع این آزمایشگاه تحت نظر بنیاد جهانی آی‌تی هند اداره خواهد شد که پروفسور گوپتا نیز یکی از اساتید شاخص فعال در آن به شمار می‌رود. او پیش از این در حوزه‌هایی نظیر آنالیز ویدیو و یادگیری عمیق که خود زیرمجموعه‌ای از بحث یادگیری ماشینی محسوب می‌شود به فعالیت پرداخته است و تجربیات فراوانی در حوزه‌ی توسعه‌ی هوش مصنوعی دارد.

در کنار او پروفسور میلیند تامبه نیز در آزمایشگاه جدید گوگل به فعالیت خواهد پرداخت. او یکی از اساتید برجسته‌ی دانشگاه هاروارد است و با توجه به تجربیاتی که دارد قرار است در آزمایشگاه هوش مصنوعی گوگل در هند به عنوان یکی از مدیران ارشد در زمینه‌ی بهبود سیستم کشاورزی، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش از طریق هوش مصنوعی فعالیت نماید.

در پیوند با تاسیس آزمایشگاه هوش مصنوعی جدید گوگل در شهر بنگلور هند، شرکت گوگل قصد دارد سیستم پیش‌بینی سیل خود را نیز توسعه دهد. این پروژه که یک پروژه‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود قرار است در صورت تکمیل شدن ساکنان مناطقی از هند که بیش از سایر مناطق مستعد مواجه شدن با سیل هستند را پیش از وقوع سیل از طریق تلفن‌های هوشمند از وقوع این حادثه با خبر کند.

به هر حال آزمایشگاه هوش مصنوعی جدید گوگل در بنگلور به جمع سایر آزمایشگاه‌های این شرکت در شهرهایی نظیر تورنتو، نیویورک، زوریخ، شانگهای و چندین شهر دیگر در چهار گوشه‌ی جهان خواهد پیوست تا فعالیت‌های مشابهی را انجام دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید