هزینه تأمین مالی خودروها در ایالات متحده افزایش یافته است - تکفارس 
هزینه تأمین مالی خودروها در ایالات متحده افزایش یافته است - تکفارس 
هزینه تأمین مالی خودروها در ایالات متحده افزایش یافته است - تکفارس 

هزینه تأمین مالی خودروها در ایالات متحده افزایش یافته است

مسلم رفیعی
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - 12:00
هزینه تأمین مالی خودروها در ایالات متحده افزایش یافته است - تکفارس 

خرید اتوموبیل جدید برای بسیاری از خریداران گران‌ تمام می‌شود، اما یک مطالعه جدید، افزایش هزینه‌ها را نشان می‌دهد.

AAA (انجمن اتوموبیل آمریکا) آخرین مطالعه هزینه مالکیت خودروی خود را طی پنجشنبه گذشته منتشر و همچنین اشاره نمود که هزینه‌ها، به بالاترین حد خود رسیده‌اند و علت اصلی آن نیز هزینه‌های تأمین مالی هستند.

لازم به ذکر است که هزینه‌ها، در مقوله‌های: قیمت‌های سوخت، هزینه‌های نگهداری،تعمیر، تعویض لاستیک‌ها، نرخ‌های بیمه، گواهینامه/ ثبت/ مالیات، استهلاک و همچنین هزینه‌های مالی افزایش یافته‌اند. دسته‌بندی آخر (هزینه‌های مالی)، بیشترین مسئولیت را در افزایش‌ هزینه‌ها برعهده دارند.

در آمریکا، امسال هزینه تأمین مالی یک خودرو، ۲۰۰ دلار نسبت به سال گذشته افزایش یافته و سهمی ۴۰ درصدی را در هزینه‌های مالکیت خودرو به خود اختصاص می‌دهد. افزایش هزینه‌های مالی از ۷۴۴ دلار به ۹۲۰ دلار، به دلیل نرخ‌های بهره فدرال بالاتر و نیز افزایش قیمت کلی خودروها بوده است. با این اوضاع، جای تعجب ندارد که ماشین‌های دست‌دوم، به‌طور باورنکردنی در میان خریداران محبوب شده‌اند؛ اغلب آن‌ها دارای ویژگی‌های مشابه ماشین‌های نو هستند، اما برچسب‌های قیمتی بالای آن‌ها را با خود حمل نمی‌نمایند.

AAA همچنین کشف کرده است که آمریکایی‌های بیشتری به دنبال تأمین مالی ۷۲ ماهه هستند تا بدین‌شیوه، راه خود را جهت پرداخت اقساط ماهیانه، هموارتر سازند. این اقدام در ابتدا خوب به نظر می‌رسد، اما در بلندمدت، هزینه بیشتری را به خریداران خودرو تحمیل می‌کند. براساس این پژوهش، هر ۱۲ ماه، حدود ۱۰۰۰ دلار را به هزینه‌های مالی اضافه خواهد نمود.

با این حال، از میان هزینه‌های مالکیت، استهلاک بیش‌ترین سهم را به خود اختصاص می‌دهد. با اینکه، این رقم امسال کاهش داشته‌، اما هنوزهم سهم ۳۶ درصدی خود را حفظ نموده است. یک خودروی متوسط در طی یک سال، حدود ۳۳۳۴ دلار کاهش ارزش را تجربه می‌کند. هزینه‌های استهلاک به‌طرز شگفت‌آوری برای خودروهای کوچک و متوسط سدان (آئودی) کاهش یافته‌اند.

به‌طور متوسط، هزینه‌های سوخت با افزایش ۵ درصدی، به ۱۱.۶ سنت در هر مایل و همچنین هزینه‌های تعمیر و نگهداری نیز با افزایش ۸٫۹ درصدی، به ۸٫۹۴ سنت در هر مایل افزایش یافته‌اند. ماشین‌های الکتریکی دارای کمترین هزینه نگهداری، یعنی چیزی حدود ۶.۶ سنت در هر مایل هستند.

آمریکایی‌هایی که به خرید یک وانت جدید علاقه‌مند هستند، باید بدانند که این خودرو، بالغ بر ۱۰،۸۳۹ دلار در سال هزینه خواهد داشت. ارزان‌ترین خودرو از لحاظ هزینه‌های سالیانه، یک سدان کوچک با هزینه ۷،۱۱۴ دلاری در سال است. لازم به ذکر است که می‌توان کارهای زیادی را با این ۴۰۰۰ دلار باقی‌مانده انجام داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید