ممکن است قابلیت‌های سری پیکسل ۴ گوگل متفاوت باشد - تکفارس 
ممکن است قابلیت‌های سری پیکسل ۴ گوگل متفاوت باشد - تکفارس 
ممکن است قابلیت‌های سری پیکسل ۴ گوگل متفاوت باشد - تکفارس 

ممکن است قابلیت‌های سری پیکسل ۴ گوگل متفاوت باشد

علی اسکندری
۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - 08:00
ممکن است قابلیت‌های سری پیکسل ۴ گوگل متفاوت باشد - تکفارس 

چندی پیش نتایج بنچمارک گوشی گوگل پیکسل ۴ XL منتشر شد و نشان می‌دهد این موبایل هوشمند از استاندارد UFS 2.1 بهره خواهد گرفت. این در حالی‌ست که نگارش سوم این استاندارد همین حالا موجود است و جالب است بدانید وان‌پلاس ۷ پرو به آن مجهز بود. اما چرا این استاندارد تا این حد اهمیت دارد؟ به‌جرات می‌توان گفت استاندارد UFS 3 سریع‌تر برنامه‌ها و بازی‌ها را اجرا می‌کند، سرعت روشن شدن دستگاه را افزایش می‌دهد و باعث افزایش سرعت نقل و انتقال ویدیوها و تصاویر خواهد شد.

با توجه به گفته‌های بنچمارک Geekbench و همچنین توییت‌های برخی از کارشناسان این حوزه، سرعت خواندن و نوشتن پردازنده گوگل پیکسل ۴ XL چیزی در حدود ۶۵۵ و ۲۵۰ مگابیت بر ثانیه خواهد بود. در واقع این همان سرعت استاندارد UFS 2.1 است. برای مثال سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در استاندارد UFS 3 تقریبا ۲۱۰۰ و ۴۱۰ مگابیت بر ثانیه است.

گوگل پیکسل‌های امسال؛ ۶ گیگابایت رم و ماژول دوبین چندگانه در قاب پشتی

سری گوگل پیکسل ۴ جزو بهترین گوشی‌های اندرویدی امسال خواهد بود. اما استفاده از تکنولوژی UFS 2.1 به‌جای UFS 3 چهره بدی از این گوشی‌ها در بازار به‌نمایش می‌گذارد. مدل‌های جدید از سیستم تازه تشخیص چهره با کمک فن‌آوری سه‌بعدی بهره می‌گیرند و دارای نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتز هستند که روان بودن تجربه کاربری را در پی خواهد داشت. همچنین گوگل این امکان را به شما می‌دهد تا گوشی خود را با ژست‌های حرکتی و دست‌تان کنترل کنید. با این همه، اگر گوگل می‌خواهد بهترین گوشی‌ را داشته باشد، چرا از فن‌آوری UFS 3 استفاده نکرده است؟ شاید شما بگویید که گوگل برای پایین آوردن قیمت‌ها از خیر این استاندارد گذشته است. اما در پاسخ باید بگوییم که نگاهی به وان‌پلاس ۷ پرو بیندازید که هم از این قابلیت بهره می‌برد و هم قیمت پایینی دارد.

ممکن است قابلیت‌های سری پیکسل ۴ گوگل متفاوت باشد - تکفارس 

سری چهارم موبایل‌های هوشمند گوگل با ۶ گیگابایت رم به بازار عرضه خواهند شد. این در حالی‌ست که نسل قبلی تنها از ۴ گیگابایت رم بهره می‌گرفت. برخلاف گوشی‌های سال گذشته، گوگل از یک حس‌گر ۱۶ مگاپیکسلی و از نوع تله‌فوتو در قاب پشتی هر دو مدل استفاده خواهد کرد. به این ترتیب این حس‌گر با فن‌آوری Super Res Zoom یکپارچه شده و به شما این امکان را می‌دهد تا بدون افت کیفیت تصویر، بر روی سوژه بزرگ‌نمایی داشته باشید. در ضمن در کنار این حس‌گر، تکنولوژی‌های مختلف مثل مادون قرمز و حس‌گر ToF قرار گرفته تا تصاویر بهتری ثبت کنید.

ممکن است قابلیت‌های سری پیکسل ۴ گوگل متفاوت باشد - تکفارس 

گفته می‌شود این سری از گوشی‌های گوگل به پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ کوآلکام مجهز هستند. اما نسل جدید این تراشه‌ها نیز در اوایل سال بعد میلادی معرفی خواهد شد. برای همین ممکن است از خودتان بپرسید که چرا گوگل تا رونمایی پردازنده‌های جدید صبر نمی‌کند؟ در حقیقت تنها موبایل‌های سال ۲۰۲۰ دارای تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ خواهند بود. به‌نظر می‌رسد شرکت سازنده در گوشی‌های خود از یک نسخه بهتر اسنپدراگون ۸۵۵ یعنی نسخه پلاس این تراشه بهره بگیرد. این چیپست در بخش گیمینگ عملکرد بهتری دارد و از نرخ به‌روزرسانی جدید ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. اما هنوز جای خالی تکنولوژی UFS 3 حس می‌شود که نبود آن باعث کاهش سرعت پیکسل‌های گوگل خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید