چهره‌های مشهور می‌توانند در فیسبوک کسب درآمد کنند - تکفارس 
چهره‌های مشهور می‌توانند در فیسبوک کسب درآمد کنند - تکفارس 
چهره‌های مشهور می‌توانند در فیسبوک کسب درآمد کنند - تکفارس 

چهره‌های مشهور می‌توانند در فیسبوک کسب درآمد کنند

بهنام خدابخشی
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - 18:01
فیسبوک

فیسبوک در روز سه‌شنبه از قابلیت‌های جدیدی به منظور درآمدزایی از شبکه‌های اجتماعی رونمایی به عمل آورد که یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌ها شامل فروش مستقیم کالا توسط چهره‌های مشهور از جمله نوازندگان معروف و گروه‌های موسیقی، بازیگران، ورزشکاران و نویسندگان می‌باشد. از طرفی دیگر این کمپانی اعلام کرد که با ارائه‌ی این قابلیت قصد دارد تا به چهره‌های با استعداد و معروف کمک کند که تعداد طرفداران خود را افزایش دهند.

این کمپانی در ادامه افزود:

قابلیت‌هایی نظیر استیکرهای جذاب برای این دسته از افراد تعریف نموده‌ایم تا بتوانند به راحتی با طرفداران خود ارتباط برقرار نمایند و از طرفی دیگر میزان امنیت را به حدی رسانده‌ایم که مقابل سواستفاده‌ی افراد سودجو در امان بمانند.

اکنون فیسبوک با بیش از ۲ میلیون کاربر فعال روزانه به عنوان بزرگترین شبکه‌ی اجتماعی دنیا شناخته‌ می‌شود. از همه مهم‌تر اینکه فیسبوک اکنون تصمیم دارد تا خریداران را به این شبکه‌ی اجتماعی کشانده تا از چهره‌های مشهور و محبوب کالاهایی را خریداری نمایند. این قابلیت اکنون قرار است به بخش استوری‌های فیسبوک با عنوان “swipe up” اضافه شود، دنبال‌کنندگان از این طریق می‌توانند به طور مستقیم به محصولات و توضیحات آن‌ها دسترسی پیدا کنند و در صورت تمایل خرید انجام دهند. اکنون اگر به فسبوک سری بزنید، می‌توانید پست‌ها و تصاویر مختلف از محصولات را مشاهده کنید که اشخاص آن‌ها را برای فروش گذاشته‌اند. نحوه‌ی تسویه حساب نیز بسیار ساده می‌باشد، کاربران می‌توانند بر روی یک محصول برچسب خورده ضربه بزنند تا در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب نمایند و به طور مستقیم از طریق فیسبوک خرید کنند.

این برنامه اکنون در حال گسترش تعداد ستاره‌ها در فیسبوک می‌باشد که در واقع این ستاره‌ها در فیسبوک به کاربران اجازه می‌دهند تا برای مشاهده‌ی پخش مستقیم ویدئوها از این ستاره‌ها استفاده کنند. فرآیند جمع‌آوری ستاره در فیسبوک تنها به منظور تماشای زنده‌ی بازی‌ها آغاز شد و قرار است در آینده‌ای نزدیک سازندگان ویدئو نیز بتوانند برای پخش ویدئوهای خود از این قابلیت استفاده نمایند.

همچنین لازم به ذکر است که اگر در زمان ساخت حساب کاربری در فیسبوک اطلاعات دقیق و صحیح وارد نمایید یک ستاره به شما تعلق خواهد گرفت و گویا این موضوع نیز به این دلیل است تا افراد مشهور اطلاعات بیشتری در اختیار سایر کاربران در خصوص زندگی خود قرار بدهند. فیسبوک خاطر نشان کرد که روش جدید گزارش صفحات و یا ساخت حساب‌های کاربری در ابتدا ممکن است برای افراد کمی گنگ و گمراه کننده باشد اما اگر کمی دقت داشته باشید، تمامی مراحل قدم به قدم آموزش داده شده‌اند. دلیل این گمراه کنندگی نیز این است که فیسبوک تصمیم دارد تا حساب‌های کاربری جعلی و موقت را به طور کامل ریشه‌کن نماید.

فیسبوک اکنون در حال آزمایش قابلیت “استوری مشترک” برای چهره‌های سرشناس می‌باشد تا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار نموده و طرفداران آن‌ها با دیدگاه‌های این افراد در مورد یک موضوع یا رویدادی خاص آشنا گردند. این قابلیت در جشنواره‌ی رقص Tomorrowland مورد آزمایش قرار گرفت که در این جشنواره بیش از ۲۰ هنرمند با بیش از ۷۳ میلیون دنبال‌کننده در استوری Tomorrowland شرکت نمودند.

همچنین لازم به ذکر است که این قابلیت در بخش خبرخوان نیز بسیار کاربردی و عملگرا می‌باشد، به نحوی که اگر افراد مشهور خبری را منتشر نمایند، بر اساس سلیقه‌های افراد سریعا برای طرفداران آن‌ها نمایش داده می‌شود. افزودن استیکرهای سوال و جواب به استوری‌های فیسبوک به کاربر اجازه می‌دهد تا دیدگاه‌های خود را با فرد محبوب خود در میان بگذارد و پاسخ‌های آن‌ها را نیز در قالب یک عکس یا ویدئو دریافت نماید. پاسخ سوالات کاربران یک شخص می‌تواند در استوری‌ها نمایش داده شود. اگر کمی به این قابلیت‌ها دقت کنید، خواهید دید که اکنون این ویژگی‌ها در اختیار کاربران اینستاگرام قرار داده شده است و از تمامی این ویژگی‌ها بهره‌مند هستند.

د نهایت اگر بخواهیم از این موضوع یک نتیجه‌گیری کلی داشته باشیم، باید بگوییم که فیسبوک این‌بار تصمیم گرفته است تا چهره‌های با استعداد و محبوب را در فضای مجازی فیسبوک میزبان باشد و به نوعی برای آن‌ها بستری فراهم نماید تا در دنیای اینترنت بتوانند کسب درآمد و از همه‌ مهم‌تر، ارتباط با دنیای اطراف خود داشته باشند. همچنین روز به روز به محبوبیت آن‌ها افزوده شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید