جزئیات پلتفرم ابری EA - تکفارس 
جزئیات پلتفرم ابری EA - تکفارس 
جزئیات پلتفرم ابری EA - تکفارس 

جزئیات پلتفرم ابری EA

مسلم رفیعی
۱۹ شهریور ۱۳۹۸ - 14:00
جزئیات پلتفرم ابری EA - تکفارس 

EA اعلام کرد که یک سرویس آزمایشی را در رابطه با سرویس ابری بازی Project Atlas راه‌اندازی خواهد نمود و به هر کسی که دارای یک حساب EA Origin باشد، اجازه می‌دهد تا ثبت‌نام کند و به نسخه آزمایشی این پلتفرم دسترسی داشته باشد. این سرویس به مدت دو هفته پابرجا خواهد بود.

بازی‌بازان حاضر در این پلتفرم، می‌توانند چهار بازی FIFA 19، Titanfall 2 ،Need for Speed ​​Rivals و Unravel را بازی نمایند. مدیر ارشد فناوری EA یعنی کن ماس (Ken Moss) گفت که این شرکت به‌دنبال فهمیدن این است که چگونه بازی‌ها در سناریوهای دنیای واقعی انجام می‌شوند، به‌خصوص در مواردی مانند تأخیر و لرزش.

به گفته ماس، EA در تلاش است تا از سرویس ابری آمازون (AWS) استفاده کند تا مطمئن شود که سرورها تا حد امکان به بازی‌بازان نزدیک هستند، که این مهم می‌تواند تا حدودی به رفع مشکلات این پلتفرم یاری برساند. ترکیب بازی‌ها نیز عمدی است و این به EA اجازه می‌دهد تا ژانرهای مختلف، خواسته‌های گرافیکی و همچنین تأخیر در بازی‌های چند‌نفره را آزمایش نماید.

علاوه بر این، ماس اشاره می‌کند که این فناوری سرانجام امکان اجرای بازی‌های EA را در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها از جمله: تلویزیون‌های هوشمند، دستگاه‌های استریم OTT (مبتنی بر اینترنت یا ماهواره)، رایانه‌‌های شخصی، لپ‌تاپ‌ها، Mac، تبلت و تلفن‌های هوشمند را فراهم می‌کند، اگرچه این شرکت اعلام کرده که همگی این پلتفرم‌ها در بخش آزمایشی حضور نخواهند داشت. EA در حال برنامه‌ریزی برای آزمایش بازی‌های میان پلتفرمی است؛ یعنی بازی‌بازان در این سرویس ابری قادر به بازی و تعامل با کاربران رایانه‌های شخصی خواهند بود. همچنین پس از پایان نسخه آزمایشی این پلتفرم، بازی‌بازان می‌توانند پیشرفت خود را در این فضای ابری، با نسخه رایانه شخصی همان بازی همگام سازند.

هنوز جزئیاتی در مورد ارائه این سرویس به‌عنوان یک محصول، بازی‌های در دسترس و قیمت دسترسی به این سرویس مشخص نشده است. در حالی که بخش آزمایشی این پلتفرم هنوز نوپا است و دامنه محدودی هم دارد، اما این شرکت با ارائه پیشنهاداتی به مشتریان عادی جهت امتحان این پلتفرم، از حالا‌به‌بعد رقیب سرویس‌هایی مانند Google Stadia و Microsoft xCloud به حساب می‌آید.

گوگل سال گذشته با آزمایش Project Stream این کار را انجام داد و از این طریق بازخورد‌های مرتبط یا Stadia را جمع‌آوری کرد. اما تاکنون، نه Stadia و نه Microsoft xcloud نتوانسته‌اند که نمایشی عمومی را از خود نشان دهند. گوگل برنامه‌ریزی کرده تا پلتفرم ابری خود را در آبان‌ماه (نوامبر) به طور رسمی راه‌اندازی نماید.

احتمالاً، ما دیگر مجبور نخواهیم بود که صبر کنیم تا عملکرد پلتفرم ابری EA را تماشا کنیم، زیرا چندین بازی‌باز اکنون به آن دسترسی پیدا کرده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید