جان جاستس رئیس بخش محصولات استیدیا از گوگل جدا شد - تکفارس 
جان جاستس رئیس بخش محصولات استیدیا از گوگل جدا شد - تکفارس 

جان جاستس رئیس بخش محصولات استیدیا از گوگل جدا شد

مهدی ملکی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 12:11
گوگل استیدیا

یک گزارش از سوی وب‌سایت The Information به تازگی به جدا شدن جان جاستس (John Justice)، معاون ارشد پروژه استیدیا گوگل و رئیس بخش محصولات همین پروژه، از این شرکت اشاره کرده است.

وب‌سایت ۹to5Google نیز با دریافت تاییدیه‌ای از سوی گوگل، خروج جاستس را تایید کرده است:

ما می‌توانیم تایید کنیم که جان دیگر این‌جا در گوگل همراه ما نیست و ما آرزوی بهترین‌ها را برای او در قدم بعدیش داریم.

جاستس پیش‌تر تمرکز خود را روی تجربه مشتری متمرکز کرده و همچنین درباره آینده گوگل استیدیا سخن گفته بود. با معرفی نسل جدید کنسول‌های مایکروسافت و سونی و به همین ترتیب افزایش ثبات دیگر سرویس‌های استریم مبتنی بر فضای ابری، گوگل در این اواخر مدام در حال ارائه پیشنهادات و تبلیغات بسیار برای جذب کاربران به سرویس ابری خود بوده است.

مطالب مرتبط:

این غول آمریکایی قبلاً در ماه فوریه تایید کرده بود که استودیوهای بازی‌سازی استیدیا را به صورت کامل تعطیل خواهد کرد؛ با این اقدام، این شرکت چند ملیتی فعالیت خود در ساخت بازی‌های پرهزینه را رسماً پیش از شروع، متوقف کرد.

در واقع اگر کامل به درون ماجرا فرو برویم، شرکت گوگل در تاریخ ۱۳ بهمن (۱ فوریه) اعلام کرد که استودیوی بازی‌سازی استیدیا را تعطیل می‌کند. این خبر طرفداران این پلتفرم را در شوک فرو برد. بر اساس گزارش Kotaku این خبر ناگهانی باعث شوکه‌شدن اعضای این استودیو شد چرا که تنها یک هفته قبل، شرکت گوگل اعلام کرده بود که استودیوی بازی‌سازی خود پیشرفت چشمگیری داشته و از عملکرد آن راضی است.

فیل هریسن، نایب رییس شرکت گوگل و مدیر کل استیدیا در تاریخ ۸ بهمن (۲۷ ژانویه) در ایمیلی به اعضای این استودیو اعلام کرده بود:

استودیوی بازی‌سازی استیدیا در ایجاد تیمی از افراد با استعداد و مختلف و ساخت بازی‌های انحصاری برای این پلتفرم (استیدیا) پیشرفت قابل توجهی داشته است.

این ایمیل وعده‌ی مشخص‌کردن استراتژی و اهداف استیدیا در سال ۲۰۲۱ را داده بود. اما به جای اعلام اهداف جدید، فیل هریسن چند روز بعد اعلام کرد که استودیوی بازی‌سازی استیدیا به کلی تعطیل خواهد شد.

استیدیا

مهم‌ترین سوال، چه برای اعضای این شرکت و چه برای افراد خارج از آن، این است که چه چیزی باعث چنین تغییر نگرشی شده است. فیل هریسن در پست‌های خود یکی از دلایل این اتفاق را افزایش شدید هزینه‌ی “ساخت بازی‌های برتر” دانست. اما با توجه به ارزش ۱٫۴ تریلیون دلاری شرکت گوگل، باورکردن این‌که تنها دلیل تعطیل شدن این استودیوی بازی‌سازی مشکلات مالی بوده است کمی سخت است؛ به‌خصوص که اعضای این استودیو زمان کمی برای اثبات توانایی‌هایشان داشته‌اند.

اکنون با توجه به تداوم یافتن خروج افراد کلیدی پروژه استیدیا، گمانه‌زنی درباره آینده غیرقابل اطمینان این سرویس ابری افزایش یافته است و همچنین ادامه خواهد یافت. گوگل پیش از این نیز بارها با پیگیری روندی مشابه، پروژه‌ها را به سوی شکست برده است. در حقیقت این شرکت به راه‌اندازی پروژه‌های جاه‌طلبی که تنها پس از چند سال به انتهای کار خود می‌رسند، شهره است. آخرین به‌روزرسانی و اخبار درباره این سرویس نشان می‌دهند که بیش از ۱۰۰ بازی مورد انتظار از جمله FIFA 21 و Far Cry 6 به آن اضافه خواهند شد.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید