سیستم دستاوردها اکنون در استادیا موجود است - تکفارس 
سیستم دستاوردها اکنون در استادیا موجود است - تکفارس 

سیستم دستاوردها اکنون در استادیا موجود است

مسلم رفیعی
۱ دی ۱۳۹۸ - 23:15
سیستم دستاوردها اکنون در استادیا موجود است - تکفارس 

سیستم ثبت دستاورد (achievement) درنهایت به گوگل استادیا اضافه شد، و اگرچه در حال حاضر از لحاظ توانایی‌ها محدود است، اما بازی‌بازان این پلتفرم اکنون می‌توانند از پیگیری پیشرفت خود در بازی‌ها لذت ببرند. اگر در حین بازی‌ کردن بر روی رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ‌ها و یا تلویزیون، یک دستاورد را قفل‌گشایی کنید، یک اعلان دریافت خواهید کرد. شما همچنین می‌توانید لیست کامل دستاوردهای خود را در صفحه وب این پلتفرم مشاهده کنید، اپلیکیشن Stadia در حال‌ حاضر از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کند.

اعلان‌ها را نمی‌توانید غیرفعال کنید، و این یعنی اینکه اگر از استادیا برای تولید محتوای ویدیوی استفاده می‌کنید و یا اینکه اگر نمی‌خواهید از دستاوردهای خود باخبر شوید، باید این اعلان‌ها را تحمل کنید. خبر خوب اینکه، دستاوردهای استادیا عطف به ماسبق می‌شوند، یعنی اینکه به‌طور خودکار هرگونه دستاوردی را که پیش از راه‌اندازی این سیستم به دست آورده‌اید، می‌توانید باز کنید.

سیستم دستاورد ما راه‌اندازی شده و شما اکنون اعلان‌ها را در رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ و تلویزیون‌ها، دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید لیست کامل دستاوردهای خود را به علاوه آنچه که پیش‌تر به دست آورده‌اید، در وب‌سایت این پلتفرم مشاهده کنید.

این سیستم برای اولین بار در تیرماه (جولای) و در Reddit AMA مطرح شد. اگرچه خوب است که این سیستم درنهایت راه‌اندازی شده، اما این قابلیت هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و بنابراین نباید انتظارات زیادی از آن داشته باشیم.

در رابطه با خبرهای مربوط به استادیا، باید بگوییم که ممکن است به‌زودی تغییراتی در فروشگاه Google Stadia اعمال شوند. کدهای این وب‌سایت ظاهراً به دموها، محتوای دسترسی اولیه (early access content) و کراس‌پلی میان پلتفرمی اشاره می‌کنند. ویژگی‌های عرضه عمومی مانند پیش‌ سفارش‌ها، هدیه دادن و لیست درخواستی‌ها، همگی قابل‌نمایش بوده، اما غیرفعال هستند.

این پلتفرم همچنین Typhoon Studios را نیز به مالکیت خود درآورده است. Typhoon Studios یک استودیوی مستقل توسعه بازی است که در حال‌ حاضر بر روی عنوانی کوآپ، اول شخص، ماجراجویی و رنگی و شاد به نام Journey to the Savage Planet کار می‌کند. این بازی قرار است که در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۸ (۲۸ ژانویه ۲۰۲۰) برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و از طریق فروشگاه اپیک گیمز نیز برای رایانه‌های شخصی منتشر شود. اکنون احتمالاً استادیا نیز به این لیست اضافه شده باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید