گوگل استیدیا بازی‌های مهلت دار، استریم زنده و مادها را پیشنهاد می‌دهد - تکفارس 
گوگل استیدیا بازی‌های مهلت دار، استریم زنده و مادها را پیشنهاد می‌دهد - تکفارس 
گوگل استیدیا بازی‌های مهلت دار، استریم زنده و مادها را پیشنهاد می‌دهد - تکفارس 

گوگل استیدیا بازی‌های مهلت دار، استریم زنده و مادها را پیشنهاد می‌دهد

مهدی داوری
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - 09:30
گوگل استیدیا بازی‌های مهلت دار، استریم زنده و مادها را پیشنهاد می‌دهد - تکفارس 

نایب رئیس گوگل و رئیس بخش محصولات این شرکت یعنی جان جاستیس (John Justice) گفته است که گوگل استیدیا بازی‌های مهلت دار، استریم زنده و مودها را پیشنهاد می‌دهد.

جان جاستیس علاوه بر این در صحبت‌های خود بیان کرد که استیدیا قرار است از قابلیت  cross-platform برای تمامی بازی‌های خود استفاده کند.

جاستیس مهمان برنامه StadiaCast بود، برنامه ای که با تمرکز روی پروژه گوگل استیدیا به شکل پادکست منتشر می‌شود.

در مصاحبه جان جاستیس با StadiaCast او اعلام کرد که گوگل قصد دارد در سرویس گوگل استیدیا بازی‌ها را به شکل دمو و برای سرویس اشتراکی گوگل در دسترس قرار بدهد. البته این ویژگی تنها برای بازی‌های جدید نخواهد بود و ممکن است بازی‌های قدیمی نیز شامل این برنامه گوگل استیدیا شوند.

علاوه بر دمو گوگل استیدیا این ویژگی را دارد که گیمرها بازی‌ها را به شکل زمان دار و در مدت معلوم و محدودی آن را روی استیدیا تجربه کنند و در صورت رضایت بازی را به شکل کامل خریداری کنند.

جان جاستیس گفت: ما قابلیت بازی به شکل محدود را اضافه خواهیم کرد و این ویژگی یکی از سر لیست‌های کار ما است که ما در حال کار روی آن هستیم تا بتوانیم به سرعت آن را به سرویس خود اضافه کنیم.

جان جاستیس همچنین تایید کرد که دو ویژگی پشتیبانی از مادها و قابلیت cross-platform نیز برای استیدیا در دسترس قرار خواهد گرفت.

البته جان جاستیس زمانی را برای اضافه شدن این ویژگی‌ها به سرویس گوگل استیدیا اعلام نکرد اما مسلما این مسائل به مواردی مثل بازی و توسعه دهندگان آن بستگی دارد.

برای استریم زنده نیز که یکی از ترندهای صنعت بازی‌های ویدیویی است گوگل برنامه ریزی کرده است به شکلی که در گوگل استیدیا به مشترکین این ویژگی داده می‌شود که هم خودشان بتوانند به راحتی استریم کنند و همین طور استریم‌های دیگر گیمرها را تماشا کنند مانند چیزی که در سرویس Twitch شاهد آن بودیم. پس این مسئله نشان از این دارد که گوگل تمامی ترندها را شناسایی کرده است و برنامه جامعی برای پروژه گوگل استیدیا خود دارد. البته ناگفته نماند که جزئیات بخش استریم استیدیا نشان می‌دهد که استریم در این سرویس تنها روی یوتیوب خواهد بود و خبری از استریم در Twitch و یا سرویس استریم مایکروسافت نخواهد بود.

ویژگی دیگری که در پادکست گوگل استیدیا جان جاستیس به آن اشاره کرد قابلیت دسترسی (accessibility) در این سرویس است به شکلی که اگر فردی دچار مشکل جسمی بود نیز بتواند در استیدیا به تجربه بازی بپردازد.

جان جاستیس گفت که گوگل در حال کار روی قابلیت بازخوانی دکمه‌ها (remapping) در تمامی بازی‌ها است که باعث می‌شود که اگر فردی به شکل خاصی نیاز به تغییر جای دکمه‌ها داشته باشد بتواند آن کار را به راحتی انجام دهد. جان جاستیس در آخر این بخش بیان کرد که هیچ راهی برای استفاده از موس و کیبورد در کلود وجود نخواهد داشت.

وقتی صحبت به کنترلر مخصوص گوگل استیدیا رسید نیز بیان شد که این کنترلر قرار نیست سنسور Gyro در خود داشته باشد که این یعنی کنترلر استیدیا توانایی کنترل حرکتی نخواهد داشت.

جان جاستیس بیان کرد که وجود چنین تکنولوژی مسئله توسعه دهندگان نیست و تقاضایی از طرف آن‌ها برای افزودن این سنسور وجود ندارد.

سوالات دیگری نیز در این پادکست پرسیده شد که جان جاستیس پاسخ روشنی به آن نداد.

او گفت که تیم استیدیا در حال کار روی جزئیات است. این جزئیات شامل قابلیت اشتراک گذاری خانوادگی است که اجازه می‌دهد چند نفر روی یک اکانت یک بازی را خریداری کنند.

ویژگی‌های دیگر شامل کار با سرویس‌های مشابه نظیر UPlay Plus است. و جزئیات دیگری مثل قوانین کنترل کودکان توسط والدین است که باعث می‌شود کودکان به محتوا بزرگسالانه دسترسی نداشته باشند و از طرفی بدون اجازه توانایی خرید بازی برای آن‌ها وجود نداشته باشد.

جان جاستیس در آخر گفت که بهترین جا برای پرداختن به بازخوردها در بخش گوگل استیدیا سایت Reddit خواهد بود جایی که تیم گوگل استیدیا بیشتر اوقات آن را بررسی می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید