معرفی پنج نمونه از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ با قیمت زیر هزار دلار - تکفارس 
معرفی پنج نمونه از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ با قیمت زیر هزار دلار - تکفارس 
معرفی پنج نمونه از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ با قیمت زیر هزار دلار - تکفارس 

معرفی پنج نمونه از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ با قیمت زیر هزار دلار

رضا حسینی
۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - 19:00
لپ تاپ گیمینگ

در این مطلب به پنج مدل لپ‌تاپ گیمینگ اشاره می‌کنیم که می‌توان با قیمتی زیر هزار دلار آن را تهیه کرد و شایسته گرفتن لقب بهترین هستند.

علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی همواره به دنبال یافتن بهترین لپ‌تاپ گیمینگ هستند. با این حال معمولا بهترین‌ها لقب گران‌ترین‌ها را نیز به دنبال خود یدک می‌کشند. بنابراین خواه و ناخواه بحث قیمت به میان می‌آید و این عامل نقش مهمی در خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ ایفا می‌کند. به خصوص آن‌که این دسته از لپ‌‌تاپ‌ها به دلیل بهره بردن از مشخصات سخت‌افزاری قابل توجه اغلب از قیمت بالاتری نسبت به لپ‌تاپ‌های معمولی برخوردارند.

بر همین اساس بر آن شدیم تا لیستی شامل پنج لپ‌تاپ گیمینگ متفاوت تهیه کنیم که هر کدام جزو بهترین نمونه‌های موجود در بازار هستند و هم‌اکنون می‌توان آن‌ها را با قیمتی کمتر از هزار دلار تهیه کرد. مسلما مهم‌ترین قطعه‌ی سخت‌افزاری موجود در یک لپ‌تاپ گیمینگ کارت گرافیک آن است. بر این اساس محصولاتی از ارزش خرید بالا برخوردار خواهند بود که کارت گرافیک قدرتمندی را در دل خود جای داده باشند.

پیش از پرداختن به لیست مذکور بهتر است به این نکته اشاره شود که در حال حاضر لپ‌‌تاپ‌هایی که از کارت‌های گرافیک جدید انویدیا یعنی مدل‌های RTX 2060، RTX 2070 و RTX 2080 استفاده می‌کنند به طور عمده از قیمتی بالاتر از هزار دلار برخوردارند و شاید توسط بسیاری از گیمرها قابل خرید نباشند. از همین رو لپ‌‌تاپ‌های موجود در این لیست از کارت‌های گرافیک قدیمی‌تری نسبت به نمونه‌های یاد شده بهره می‌گیرند و به همان نسبت ارزان‌تر هستند.

با این حال لپ‌‌تاپ‌هایی که در ادامه‌ی متن پیش رو به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، مشکلی برای اجرای بازی‌های روز با تنظیمات گرافیکی متوسط ندارند و معیار اصلی برای نام بردن از آن‌ها موفقیت و نمره‌های قابل توجهی است که در بسیاری از بررسی‌های و آزمایش‌های عملی کسب کرده‌اند. حال بهتر است به سراغ لیست خود برویم و به شرح ویژگی‌های شاخص بهترین لپ‌‌تاپ‌های گیمینگ با قیمت زیر هزار دلار بپردازیم.

لپ تاپ گیمینگ

لپ‌‌تاپ‌ گیمینگ Dell G5

لپ‌‌تاپ‌های سری G شرکت دل همان گونه که از نامشان پیدا است به منظور انجام بازی‌های ویدئویی ساخته شده‌اند. از آن‌جایی که این لپ‌‌تاپ‌ها ارزان‌تر از نمونه‌های Alienware هستند می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای انتخاب باشند. از میان نمونه‌های موجود در این سری می‌توان به مدل‌های G3، G5 و G7 اشاره کرد. محصولاتی که اندازه‌های ۱۵ اینچ و ۱۷ اینچ را در بر می‌گیرد.

هنگامی که بحث قیمت به میان می‌آید می‌توان لپ‌‌تاپ‌ Dell G5 را مناسب‌ترین نمونه از میان مدل‌های فوق برای اجرای بازی‌های ویدئویی لقب داد. نسخه‌ی ۸۰۰ دلاری این لپ‌‌تاپ‌ گیمینگ به کارت گرافیک ۶ گیگابایتی GTX 1060 مجهز است و از توان مناسبی برای اجرای بازی‌های بزرگ روز بهره می‌برد. در این میان گیمرهایی که با پرداخت مبلغی بیش از هزار دلار مشکلی ندارند می‌توانند نسخه‌ی ۱۲۰۰ دلاری این لپ‌‌تاپ‌ را تهیه کنند. این نسخه به کارت گرافیک RTX 2060 که مدل جدیدتری به شمار می‌رود مجهز است.

لپ تاپ گیمینگ

لپ‌‌تاپ‌ گیمینگ Lenovo Legion Y530 و Y730

علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی می‌‌توانند دو نمونه‌ی مختلف از خانواده‌ی Legion شرکت لنوو یعنی مدل Y530 و Y730 را با قیمتی در حدود ۹۰۰ دلار یا پایین‌تر از آن تهیه کنند و با آن‌ها به اجرای بازی‌های مدنظر خود بپردازند. در میان این دو مدل شاید بتوان مدل  Y730 را لپ‌‌تاپ‌ گیمینگ مناسب‌تری قلمداد کرد؛ چرا که برخلاف مدل Y530 به قابلیت نور پس زمینه مجهز بوده و از نظر ظاهر جذاب‌تر به نظر می‌رسد. هرچند که مدل Y530 به لحاظ قیمت بهتر از عضو هم خانواده جلوه می‌کند.

گذشته از دو مدل مذکور گیمرهایی که توان پرداخت حدود صد دلار بیشتر را دارند می‌توانند به سراغ نسخه‌ی بهبود یافته‌ای از لپ‌‌تاپ‌ Lenovo Legion Y530  بروند که با نام Y545 شناخته می‌شود. در این نسخه از لپ‌‌تاپ‌ لنوو شاهد وجود کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1660Ti در کنار نسل نهم پردازنده‌ی Core i7 شرکت اینتل هستیم. به کمک وجود این دو قطعه‌ی سخت‌افزاری می‌توان نرخ فریمی در حدود ۷۰ فریم در ثانیه را در بازی‌هایی نظیر Far Cry 5 و Shadow of the Tomb Raider دریافت کرد. بنابراین می‌توان گفت که تجربه‌ی دارندگان این لپ‌‌تاپ‌ از دو بازی یاد شده بهتر از صاحبان کنسول‌های خانگی‌ خواهد بود.

لپ تاپ گیمینگ

لپ‌‌تاپ‌ گیمینگ Acer Predator Helios 300

لپ‌‌تاپ‌ Acer Predator Helios 300 را نمی‌توان یک لپ‌‌تاپ‌ گیمینگ زیر هزار دلار لقب داد. به این دلیل که قیمت آن تقریبا معادل هزار دلار است. با این حال این موضوع نمی‌تواند مانع از قرار گرفتن آن در این لیست شود.

محصول ایسر از وجود کارت گرافیک ۶ گیگابایتی Nvidia GTX 1060 در کنار پردازنده‌ی Intel Core i7-8750H بهره می‌برد. بر این اساس با وجود آن‌که حدود دو سال از عمر این محصول می‌گذرد اما همچنان می‌تواند به خوبی از پس اجرای بازی‌های روز بر بیاید. وجود رم ۱۶ گیگابایتی را نیز می‌توان در انجام این امر تاثیرگذار دانست.

در کنار موارد فوق لپ‌‌تاپ‌ ایسر به یک صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی IPS با بهره‌مندی از ویژگی تمام اچ‌دی مجهز است که نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۴۴ هرتز را ارائه می‌دهد. البته مدل ۱۷ اینچی این لپ‌‌تاپ‌ نیز وجود دارد که می‌تواند دید بهتری را در اختیار گیمرها قرار دهد. به هر حال برای آن دسته از گیمرهایی که قیمت هزار دلار را به عنوان یک بازه‌ی قیمتی لب مرزی چندان مهم نمی‌دانند، لپ‌‌تاپ‌ گیمینگ Acer Predator Helios 300 می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای انتخاب باشد.

لپ تاپ گیمینگ

لپ‌‌تاپ‌ گیمینگ HP Pavilion Gaming 15t

گیمرهایی که به لپ‌‌تاپ‌های مخصوص بازی سری G شرکت دل، که در سطور پیشین این متن به آنها اشاره شد، علاقه‌مند هستند اما نور پس زمینه ی سبز را ترجیح می‌دهند می‌توانند به سراغ لپ‌‌تاپ‌ مخصوص بازی شرکت اچ‌پی بروند.

این محصول نیز مانند بسیاری از محصولات مشابه نسخه‌های متنوعی را با ویژگی‌های سخت‌افزاری متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در یکی از نسخه‌های این لپ‌‌تاپ‌ که با قیمت کمتر از ۸۰۰ دلار قابل تهیه است شاهد وجود کارت گرافیک ۲ گیگابایتی GTX 1050 از شرکت انویدیا هستیم.

در این میان گیمرهایی که کارت‌ گرافیک قدرتمندتری را برای اجرای بازی‌های مورد علاقه‌ی خود ترجیح می‌دهند می‌توانند به سراغ نسخه‌ی هزار دلاری این لپ‌‌تاپ‌ بروند. این نسخه از لپ‌‌تاپ‌ اچ‌پی به یک کارت گرافیک ۴ گیگابایتی انویدیا مدل GeForce GTX 1050 Ti مجهز است و در کنار آن از پردازنده‌ی شش هسته‌ای Intel Core i7-8750H سود می‌برد. بنابراین قادر است توان بالاتری را در زمینه‌ی اجرای بازی‌های روز از خود به نمایش بگذارد.

لپ تاپ گیمینگ

لپ‌‌تاپ‌ گیمینگ Asus TUF Gaming FX504

آخرین محصولی که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت Asus TUF Gaming FX504 نام دارد. از این لپ‌‌تاپ‌ نیز چندین نسخه‌ی مجزا با برخورداری از مشخصات سخت‌افزاری متفاوت وجود دارد و بهتر است به سراغ نسخه‌های بسیار پایین و ارزان قیمت آن نرفت. به این دلیل که نسخه‌های مذکور برای انجام بازی‌های ویدئوی از کیفیت ایده‌آلی در صفحه نمایش خود برخوردار نیستند. البته کیفیت صفحه کلید آن‌ها برای انجام بازی بسیار مناسب است.

به هر حال با پرداخت مبلغی در حدود ۷۰۰ دلار می‌توان نسخه‌ی قابل قبولی از لپ‌‌تاپ‌ Asus TUF Gaming FX504 را برای انجام بازی‌های روز خریداری کرد. این نسخه از لپ‌‌تاپ‌ FX504 از وجود یک درایو ۲۵۶ گیگابایتی SSD بهره می‌برد و به صفحه نمایش IPS مجهز است. از دیگر شاخصه‌های مهم این محصول می‌توان به وجود کارت گرافیک مدل GeForce GTX 1060 انویدیا و همچنین پردازنده‌ی Quad Core مدل Intel Core i5-8300H اشاره کرد.

مسلما علاوه بر محصولاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد لپ‌‌تاپ‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توان آن‌ها را یک لپ‌‌تاپ‌ گیمینگ مناسب با قیمتی زیر هزار دلار لقب داد. اگر تصور می‌کنید که در این مطلب نام محصول خاصی از قلم افتاده است می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما و سایر دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید