مقایسه‌ دو گوشی گوگل پیکسل ۳ و پیکسل ۳ XL - تکفارس 
مقایسه‌ دو گوشی گوگل پیکسل ۳ و پیکسل ۳ XL - تکفارس 

مقایسه‌ دو گوشی گوگل پیکسل ۳ و پیکسل ۳ XL

مقایسه‌ دو گوشی گوگل پیکسل ۳ و پیکسل ۳ XL - تکفارس 

اصلی‌ترین تفاوت بین گوشی‌ های پرچمدار گوگل در سال ۲۰۱۸ یعنی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ XL، با گوشی‌ های جدیدتر پیکسل ۴ و پیکسل ۴ XL، ماندگاری باتری، اندازه صفحه نمایش و قیمت مقرون به صرفه است که هر دوی آن گوشی‌ ها گزینه‌هایی عالی با قیمت‌هایی مناسب محسوب می‌شوند.

به غیر از قیمت و اندازه، گوشی‌ های پرچمدار گوگل سال ۲۰۱۸، یعنی پیکسل ۳ و  ۳ XL در اصل یک دستگاه هستند و در حال حاضربه دلیل در دسترس قرار داشتن نسل جدیدشان، با قیمت کمتری می‌توان نسبت به تهیه آن‌ها اقدام کرد. اما اگرچه این دستگاه‌ها دو سال قدیمی‌تر هستند اما هنوز هم دوربین‌هایی عالی دارند، به‌روزرسانی‌های سریع نرم‌افزار را از گوگل دریافت می‌کنند و به تراشه‌های قابل اعتماد اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز هستند. بنابراین اگر در حال تصمیم‌گیری برای خرید یکی از این دو گوشی هستید، به مطالعه‌ی این مطلب ادامه دهید تا ببینید کدام یک برای شما بهترین است.

گوگل پیکسل ۳

صرفه‌جویی در هزینه

مقایسه‌ دو گوشی گوگل پیکسل ۳ و پیکسل ۳ XL - تکفارس 

گوگل پیکسل ۳

اگر می‌خواهید پول بیشتری را پس‌انداز کنید، پیکسل ۳ با شروع قیمت از ۳۹۷ دلار بهترین گزینه برای انتخاب است. صفحه نمایش ۵.۵ اینچی آن نیز باعث شده است تا گوشی برای در دست گرفتن یا داخل جیب قرار دادن راحت‌تر باشد و در آخر هم اینکه در بالای صفحه نمایش خبری از شکاف یا بریدگی (برای دوربین سلفی) نیست. بنابراین می‌توانید محتوا را روی صفحه نمایش خود بدون این که چیزی باعث حواس پرتی شما بشود، مشاهده نمایید.

گوگل پیکسل ۳ XL

هزینه بیشتر برای صفحه نمایش بزرگتر

مقایسه‌ دو گوشی گوگل پیکسل ۳ و پیکسل ۳ XL - تکفارس 

گوکل پیکسل ۳ XL

با هزینه‌ی بیشتری در حدود ۱۰۰ دلار، گوگل گوشی پیکسل ۳XL را با صفحه نمایش بزرگ‌تر و عمر شارژدهی طولانی‌تر باتری به شما ارائه می‌دهد. اگر شما زیاد فیلم تماشا می‌کنید یا زیاد اهل بازی کردن هستید این گوشی برای شما عالی است اما به خاطر داشته باشید که این گوشی در بالای صفحه نمایش دارای شکاف بزرگی است. البته ما فکر نمی‌کنیم که این گوشی ارزش ۱۰۰ دلار بیشتر را داشته باشد (به این علت که شما با این هزینه می‌توانید چند وسیله‌ی جانبی از جمله کیس محافظ، یک Google Home Mini یا ایربادهای بی‌سیم را تهیه نمایید) اما اگر از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستید، همینک این گوشی را تهیه کنید.

مقایسه‌ گوگل پیکسل ۳ با پیکسل ۳ XL: تفاوت در چیست

ابعاد و وزن: گوشی پیکسل ۳ XL با ابعاد بدنه ۱۵.۵ در ۷.۵ سانتی‌متر در برابر ۱۴.۲۵ در ۶.۷۵ از پیکسل ۳ بزرگ‌تر و سنگین‌تر است. هر دو گوشی با ۸.۲ میلی‌متر از عمق یکسانی برخوردار هستند. از آنجایی که پیکسل ۳ XL دارای ابعاد بزرگ‌تری است لذا از نظر وزن هم با ۱۸۴ گرم در برابر وزن پیکسل ۳ که ۱۴۸ گرم است، سنگین‌تر می‌باشد.

صفحه نمایش: پیکسل ۳ دارای صفحه نمایش آمولد (AMOLED) و با تراکم پیکسلی ۴۴۳ پیکسل در هر اینچ مربع است در حالی که پیکسل ۳ XL هم دارای کیفیت بالاتری است و هم از چگالی ۵۲۲ پیکسل در هر اینچ مربع برخوردار است. البته این گوشی‌ ها برخلاف سری جدید پیکسل ۴ دارای صفحه نمایش با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز را ندارند.

باتری: آخرین تفاوت این دو گوشی به باتری آن‌ها مربوط می شود. در حالی که پیکسل ۳ دارای باتری ۲۹۱۵ میلی آمپر ساعتی است، پیکسل ۳ XL یک باتری ۳۴۲۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. در نتایج به دست آمده از آزمایش پخش مداوم ویدیو در حالت هواپیما، پیکسل ۳ به طور میانگین موفق به پخش ۱۵ ساعت شد اما باتری پیکسل ۳ XL توانست مدت زمان ۱۶ ساعت و ۴۹ دقیقه دوام بیاورد.

جدول مقایسه‌ی مشخصات گوگل پیکسل ۳ در برابر گوگل پیکسل ۳ XL:

گوگل پیکسل ۳

گوگل پیکسل ۳ XL

اندازه نمایشگر، رزولوشن۵٫۵ اینچ «انعطاف‌پذیر» OLED / 2,280×1,080 پیکسل۶٫۳ اینچ «انعطاف‌پذیر» OLED / 2,960×1,440 پیکسل
تراکم پیکسلی۴۲۳ پیکسل در هر اینچ۵۲۲ پیکسل در هر اینچ
ابعاد (اینچ)۵٫۷x2.7×0.3 اینچ۶٫۲x3x0.03 اینچ
ابعاد (میلی‌متر)۱۴۵٫۶x68.2×7.9 میلی‌متر۱۵۸x76.7×7.9 میلی‌متر
وزن (اونس، گرم)۵٫۲ اونس؛ ۱۴۸ گرم۶٫۵ اونس؛ ۱۸۴ گرم
سیستم عاملاندروید ۹ پای (قابل ارتقا به اندروید ۱۰)اندروید ۹ پای (قابل ارتقا به اندروید ۱۰)
دوربین۱۲٫۲ مگاپیکسل۱۲٫۲ مگاپیکسل
دوربین سلفیدوگانه ۸ مگاپیکسلدوگانه ۸ مگاپیکسل
ضبط ویدئو۴K۴K
پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۸۴۵ (۲٫۵ گیگاهرتز + ۱٫۶ گیگاهرتز هشت هسته)کوالکام اسنپدراگون ۸۴۵ (۲٫۵ گیگاهرتز هشت هسته)
حافظه داخلی۶۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت۶۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم۴ گیگابایت۴ گیگابایت
گسترش حافظهخیرخیر
باتری۲٫۹۱۵ میلی‌آمپر بر ساعت۳٫۴۳۰ میلی‌آمپر بر ساعت
حسگر اثر انگشتپشت دستگاهپشت دستگاه
اتصالUSB-CUSB-C
جک هدفوننداردندارد
ویژگی‌های ویژهمقاوم در برابر آب (IPX8)، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، هدفون‌های پیکسل بادز با اتصال USB-C درون جعبهمقاوم در برابر آب (IPX8)، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، هدفون‌های پیکسل بادز با اتصال USB-C درون جعبه

 

عکس‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳ XL را مشاهده نمایید

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید