مشخصاتی از گوشی جدید موتورولا منتشر شد - تکفارس 
مشخصاتی از گوشی جدید موتورولا منتشر شد - تکفارس 
مشخصاتی از گوشی جدید موتورولا منتشر شد - تکفارس 

مشخصاتی از گوشی جدید موتورولا منتشر شد

علی اسکندری
۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - 19:33
مشخصاتی از گوشی جدید موتورولا منتشر شد - تکفارس 

امسال موتورولا از گوشی‌های زیادی پرده برداشت. بعضی از آن‌ها عضو خانواده G بودند و دیگر مدل‌ها در خانواده E قرار می‌گرفتند. به‌نظر می‌رسد این شرکت تا آخر سال ۲۰۱۹ از گوشی‌های هوشمند بیش‌تری رونمایی نماید. شایعات و اخبار نشان می‌دهند که موتورولا قصد معرفی از یک موبایل جدید دارد که برای اولین بار در تاریخ شرکت موتورولا با دوربینی پاپ‌آپ عرضه می‌شود. این دوربین‌ها عملکردی مکانیکی دارند و وقتی به آن‌ها نیاز داشته باشید از داخل فریم دستگاه بیرون می‌آیند. اما این گوشی جدید چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟ در زیر به این سوال پاسخ داده‌ایم.

حضور دوربینی پاپ‌آپ به شرکت تولیدکننده این امکان را می‌دهد تا از طراحی مدرن و تقربیا بی‌حاشیه در محصول خود استفاده کند. در حقیقت اگر حفره‌ای در نمایشگر به دوربین سلفی اختصاص نیابد، شاهد یک طراحی زیبا و یک‌دست خواهیم بود و طبیعتا گوشی‌های هوشمند جذاب‌تر خواهند شد. اما یک نگرانی بزرگ در مورد این نوع طراحی وجود دارد. در واقع هر چیزی که عملکردی مکانیکی داشته باشد، ممکن است یک روزی خراب شود و این مورد در دوربین‌های سلفی پاپ‌آپ دیده می‌شود. به‌جرات می‌توان گفت اگر استفاده زیادی از دوربین سلفی گوشی خود داشته باشید، بعید نیست بعد از مدتی خراب شود. به این ترتیب دوربین سلفی را از دست خواهید داد. همچنین این مکانیزم مقاوم دستگاه را نیز کاهش می‌دهد. چراکه ممکن است وقتی در حال گرفتن سلفی هستید، موبایل از دست‌تان به زمین سقوط کند و به این ترتیب دوربین سلفی خرد و خاکشیر خواهد شد! از طراحی قاب پشتی این گوشی جدید موتورولا خبرهای زیادی به‌دست ما نرسیده و برای همین گفته می‌شود از یک طراحی جدید بهره خواهد گرفت. برخلاف موبایل‌های هم‌رده، چینش دوربین‌های این موبایل در وسط گوشی و در قابی مربعی‌شکل قرار خواهند گرفت. این یک طراحی جدید در محصولات موتورولاست که قبلا در گوشی‌های میت هوآوی دیده شده است. پیش از لو رفتن مشخصات این گوشی، مشخص شده بود که به‌زودی برخی از مدل‌های موتورولا به یک لامپ ال‌ای‌دی در قاب پشت مجهز خواهند شد. این لامپ ال‌ای‌دی – مثل مک‌بوک‌های اپل – در زیر لوگو به‌کار گرفته خواهد شد. شاید این قابلیت در گوشی جدید موتورولا دیده شود.

مشخصاتی از گوشی جدید موتورولا منتشر شد - تکفارس 

مثل دیگر محصولات موتورولا، این گوشی نیز از دستیار صوتی گوگل سود می‌جوید تا کارهای‌تان را تنها با فرامین صوتی انجام دهید. رابط کاربری جدیدی نیز برای این مدل در نظر گرفته خواهد شد. البته همان‌طور که می‌دانید رابط کاربری‌های موتورولا فرق چندانی با اندروید خالص ندارند و برای همین گزینه‌ای عالی برای برنامه‌نویسان هستند. همین موضوع باعث شده تا سرعت این مدل‌ها به‌طرز چشم‌گیری بالا باشد. شایعات نشان می‌دهند که موتورولا برای محصول جدید خود از پردازنده میان‌رده یا حتی بالارده کوآلکام بهره ببرد. این تراشه با معناری ۷ یا ۹ نانومتری طراحی شده و برای همین مصرف کمی از منابع سیستم خواهد داشت. اندروید ۱۰ معرفی شده و در حال حاضر گوشی‌های پیکسل می‌توانند آن را دریافت کنند، از آن‌جایی که رابط کاربری موتورولا به اندروید نزدیک است و لازم به اعلام تغییراتی زیادی در آن نیست، در نتیجه انتظار داریم موتورولا تا آخر سال ۲۰۱۹ یا اوایل سال ۲۰۲۰ این گوشی خود را به اندروید ۱۰ مجهز سازد. خوش‌بختانه گفته می‌شود در این مدل شاهد سیستم تشخیص چهره خواهیم بود تا با کمک آن بتوانید قفل گوشی را بدون حس‌گر اثر انگشت یا وارد پین باز کنید. در ضمن این سیستم ضریب امنیتی بالاتر از تمامی سیستم‌های قبلی دارد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این گوشی جدید موتورولا می‌پسندید؟ آیا در صورت عرضه این موبایل هوشمند به بازار کشورمان، حاضر به خرید آن خواهید بود؟ آیا رد حال حاضر از محصولات موتورولا استفاده می‌کنید؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید