شاید اپل TV بعدی مجهز به پردازنده A12 باشد - تکفارس 
شاید اپل TV بعدی مجهز به پردازنده A12 باشد - تکفارس 
شاید اپل TV بعدی مجهز به پردازنده A12 باشد - تکفارس 

شاید اپل TV بعدی مجهز به پردازنده A12 باشد

علی اسکندری
۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - 21:31
شاید اپل TV بعدی مجهز به پردازنده A12 باشد - تکفارس 

ماه سپتامبر، زمانی‌ست که شرکت اپل از محصولات و خدمات جدید خود پرده برمی‌دارد. همان‌طور که می‌دانید چند روز دیگر این شرکت از سری جدید آی‌فون‌ها رونمایی خواهد کرد که طبیعتا مجهز به سخت‌افزار جدیدی هستند. این موضوع نشان می‌دهد که اپل می‌خواهد برای بیش‌تر دستگاه‌های خود یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری ارائه دهد. یکی از همین محصولات اپل TV است که هر سال شاهد نسل جدیدی از آن هستیم. ممکن است امسال نیز نسل جدید اپل TV معرفی گردد. اما شاید این سوال برای‌تان پیش بیاید که این دستگاه چه مشخصه‌هایی خواهد داشت؟ در زیر به این پرسش پاسخ داده‌ایم.

در کنار آی‌فون‌های ۲۰۱۹ و به احتمال زیاد ساعت‌های هوشمند جدید، احتمالش زیاد است که اپل از نسخه به‌روز شده اپل TV خود پرده بردارد. در حقیقت شایعات و اخبار حاکی از آن هستند که در کد سیستم‌عامل جدید این شرکت – یعنی آی‌او‌اس ۱۳ – نشانه‌هایی از نسخه جدید اپل TV دیده می‌شود. همچنین این اطلاعات خبر از یک به‌روزرسانی سخت‌افزاری برای این دستگاه را می‌دهند که ممکن است همان پردازنده A12 Bionic باشد. این تراشه قدرت‌مند با این‌که سال پیش معرفی شد، هنوز هم می‌تواند از پس بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌های سیستم‌عامل اپل برآیند و کارها را بدون کندی سرعت انجام دهد. با این همه یکی از برترین ویژگی‌های اپل A12 Bionic هوش مصنوعی است. بخشی اختصاصی در تراشه نام‌برده در نظر گرفته شده تا با کمک آن مجموعه سخت‌افزاری بتواند عادات و علاقه‌مندی‌های کاربر را شناسایی نماید و سپس تنظیمات سیستم را مطابق با این اطلاعات تغییر دهد. این موضوع در اپل TV نیز صدق می‌کند. به این ترتیب اگر مدتی با این دستگاه کار کنید، تلویزیون اپل برنامه‌ها و شبکه‌هایی را در اختیارتان می‌گذارد که بیش‌تر مناسب شما هستند. البته شاید به‌جای نسخه عادی A12، شاهد مدل بهتر و قدرت‌مندتر تراشه ۲۰۱۸ اپل یعنی A12X Bionic باشیم که در آی‌پد پرو مورد استفاده قرار گرفته است. گفتنی‌ست تراشه توان‌مند به‌معنای کیفیت بالاتر نیز هست. در نتیجه بعید نیست که در نسل بعدی تلویزیون‌های اپل کیفیت ۴K تدارک دیده شود. همچنین گفته می‌شود اپل TV در دو نسخه عرضه خواهد شد که یکی از آن‌ها پردازنده قدرت‌مندتر و کیفیت بهتری دارد و دیگری تراشه نسبتا ضعیف‌تر و از کیفیت پایین‌تری برخوردار است. در واقع بسیاری از خبرگزاری‌ها تایید می‌کنند که اپل TV در هفته بعد – به‌همراه آی‌فون‌های جدید اپل – معرفی خواهد شد. با این همه بعضی از بهترین نشریه‌های حوزه تکنولوژی نشان می‌دهند که اپل قصد چنین کاری را ندارد و احتمالا معرفی از این مدل را تا آخر سال ۲۰۱۹ به تعویق خواهد انداخت. این تعویق ممکن است قابلیت‌های اپل TV را افزایش دهد. چراکه معمولا شرکت‌ها تنها برای یک به‌روزرسانی سخت‌افزاری، نسل جدیدی از محصولات خود را رونمایی نمی‌کنند. برای چنین مراسم‌هایی باید ویژگی‌های بیش‌تری برای عرضه وجود داشته باشد تا تولید آن دستگاه صرفه اقتصادی داشته باشید و نظر کاربران را جلب کند.

شاید اپل TV بعدی مجهز به پردازنده A12 باشد - تکفارس 

از مشخصات سخت‌افزاری که بگذریم به ویژگی‌های نرم‌افزاری نسل جدید اپل TV می‌رسیم. همین امسال بود که اپل از سرویس جدید خود با نام اپل +TV رونمایی نمود که با پرداخت مبلغ نسبتا کمی می‌توانید به‌ بهترین و جدیدترین فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌ها دسترسی داشته باشید. به‌نظر می‌رسد این غول آمریکایی قصد دارد محصول اپل TV را با سرویس اپل +TV ادغام کند و به این ترتیب ارزشی برای محصول قدیمی خود ایجاد نماید. پیش از معرفی این سرویس جدید، معمولا اپل TV برنامه‌های جذابی نداشت و کاربران نمی‌توانستند به بهترین فیلم‌ها دسترسی داشته باشند. برای همین مجبور به خرید اشتراک‌های گران‌قیمت نتفیلیکس بودند. اما حالا با خرید اپل TV می‌توانید به استفاده از سرویس جدید شرکت مذکور بپردازید. شاید در آینده نیز شاهد تخفیف‌ها یا جشنواره‌هایی برای خریداران اپل TV باشیم. ممکن است با خرید این دستگاه، تا چند ماه (یا شاید یک سال) اشتراک مجانی سرویس اپل +TV در اختیارتان قرار گیرد. در کنار این موضوع، ممکن است در نسل جدید اپل TV شاهد سرویس اپل Arcade نیز باشیم. به این ترتیب می‌توانید به تجربه بهترین بازی‌ها بپردازید.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این غول تکنولوژی آمریکایی از نسل جدید اپل TV خود پرده می‌بردارد؟ آیا از این محصول شرکت اپل استفاده کرده‌اید؟ در صورت عرضه این مدل به بازار، آیا حاضر به خرید آن خواهید بود؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید