مشخصات بیش‌تری از ساعت جدید اپل منتشر شد - تکفارس 
مشخصات بیش‌تری از ساعت جدید اپل منتشر شد - تکفارس 
مشخصات بیش‌تری از ساعت جدید اپل منتشر شد - تکفارس 

مشخصات بیش‌تری از ساعت جدید اپل منتشر شد

علی اسکندری
۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - 21:31
19 شهریور

اپل به‌تازگی پتنت‌های جدیدی را به سازمان ثبت طرح‌های تجاری آمریکا تحویل داده که به‌روشنی حضور یک حس‌گر را اپل واچ جدید این شرکت اعلام می‌کند. این پتنت‌ها بعضا به طراحی این ساعت‌های هوشمند ربط دارند و برخی از آن‌ها قابلیت‌های این ساعت جدید را به‌نمایش می‌گذارند. غول تکنولوژی ساکن کوپرتینو می‌خواهد در دهم سپتامبر (نوزدهم شهریورماه) از آی‌فو‌ن‌های ۲۰۱۹ خود پرده بردارد و به احتمال زیاد در کنار این مدل‌ها، از اپل واچ سری ۵ نیز رونمایی خواهد کرد. مثل هر دستگاه دیگری، قبل از معرفی رسمی بیش‌تر ویژگی‌های این ساعت منتشر شده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

ساعت‌های هوشمند شاید روزی جایگزین موبایل‌های هوشمند شوند و بتوان با کمک آن‌ها طیف وسیعی از کارها را انجام داد، ولی در حال حاضر بیش‌تر برای رهگیری وضعیت سلامتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این رو مهم‌ترین ویژگی یک ساعت هوشمند حس‌گرهای بیومتریک آن است. این حس‌گرها اطلاعات جامعی از بدن و فعالیت‌های روزانه شما جمع‌آوری می‌کنند که سپس تبدیل به عددهایی خواهند شد که می‌توانید با استناد بر آن‌ها به وضعیت سلامتی‌تان پی ببرید. امروزه ساعت‌های هوشمد (ازجمله اپل واچ‌ها) به حس‌گرهای مختلفی مثل شمارش‌گر ضربان، شمارش گام، سرعت‌سنج، ارتفا‌ع‌سنج و… مجهز هستند. در واقع هر چقدر تعداد این حس‌گرها بیش‌تر باشد، طبیعتا ساعت هوشمند کارایی بیش‌تری خواهد داشت. برای همین اپل می‌خواهد نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود را با حس‌گرهای جدید و بهتری رونمایی کند که نیاز شما را به رفتن به بیمارستان و قرار گرفتن در صف‌های طولانی بی‌نیاز می‌کند. چندی پیش اعلام شد که اپل واچ سری ۵ از حس‌گری برای سنجش فشار خون بهره می‌برد. به این ترتیب در هر لحظه می‌توانید فشار خون‌تان را به‌همراه ضربان قلب خود اندازه‌گیری کنید و در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنید. بی‌شک این قابلیت می‌تواند زندگی بسیاری از کاربران نجات دهد. از آن‌جا که وقتی از وضعیت سلامتی خود به‌طور کامل آگاه باشید، قادرید بسیاری از وقوع بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کنید یا سریع‌تر مورد درمان قرار بگیرید. اما این قابلیت‌ را فراموش کنید! به احتمال زیاد ویژگی جدیدی در سری پنجم ساعت‌های هوشمند اپل قرار خواهد گرفت که با کمک آن دستگاه می‌تواند طرح پوست شما را از دیگر کاربران تشخیص دهد. به این ترتیب بیماری‌ها و حساسیت‌ها سریع‌تر شناسایی خواهند شد. اما این قابلیت بیش‌تر در زمینه امنیت استفاده خواهد شد. مثل حس‌گر اثر انگشت در گوشی‌های هوشمند، در اپل واچ سری ۵ نیز وقتی شما ساعت را به مچ خود ببندید، حس‌گر بیومتریک شروع به اسکن طرح پوست‌تان می‌کند و اگر شما صاحب ساعت هوشمند باشید، قفل دستگاه باز خواهد شد، در غیر این صورت قادر به استفاده از ساعت نخواهید بود.

مشخصات بیش‌تری از ساعت جدید اپل منتشر شد - تکفارس 

پتنت دیگری اپل نشان از یک حس‌گر بیومتریک دیگری نیز می‌دهد. پیش از این‌ها فقط ساعت‌های گارمین و برخی دیگر از مدل‌های گران‌قیمت بازار می‌توانستند فعالیت‌هایی مثل شنا کردن را شناسایی کنند و در این موقعیت‌ها نیز به سنجش عملکرد و وضعیت سلامتی کاربر بپردازند. خوش‌بختانه این قابلیت در نسل بعدی ساعت‌های هوشمند اپل در نظر گرفته خواهد شد تا ورزشکاران علاقه‌مند به شنا نیز بتوانند از تعداد نفس‌گیری‌های خود و میزان استرس‌شان باخبر شوند. در پتنت دیگری قابلیتی منحصر به فرد طراحی شده که به احتمال زیاد ساعت هوشمند اپل را از دیگر نمونه‌های بازار متمایز می‌کند. گفته می‌شود در نسل بعدی (یا نسل‌های بعدی) ساعت هوشمند اپل شاهد ویژگی «اندازه‌گیری هوشمند» هستیم. ویژگی نام‌برده این امکان را به دستگاه دیجیتال می‌دهد تا وقتی به مچ کاربر بسته شده، خود را با توجه به موقعیت تنظیم نماید و بند را شل یا سفت کند. به این ترتیب دیگر لزومی ندارد در حین انجام فعالیت‌ها بند ساعت را محکم‌تر یا شل کنید. شاید در نسل‌های بعدی این ساعت دیگر قلابی برای بند طراحی نشده و فقط کافی‌ست آن را روی مچ‌تان بگذارید تا به‌صورت خودکار اندازه مچ شما شود. خوش‌بختانه در نسل پنجم اپل واچ شاهد دستیار صوتی اپل نیز خواهیم بود تا بتوانید کارهای‌تان را تنها با فرامین صوتی انجام دهید.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا سری پنجم ساعت‌های هوشمند اپل به موفقیت نسل‌های قبلی خواهد بود؟ آیا در صورت عرضه این محصول به بازار ایران، حاضر به خرید آن خواهید بود؟ کدام ویژگی این سری از نظر شما نوآوری محسوب می‌شود؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید