ویژگی‌های پیش‌بینی نشده‌ سری پنجم ساعت‌های هوشمند اپل - تکفارس 
ویژگی‌های پیش‌بینی نشده‌ سری پنجم ساعت‌های هوشمند اپل - تکفارس 
ویژگی‌های پیش‌بینی نشده‌ سری پنجم ساعت‌های هوشمند اپل - تکفارس 

ویژگی‌های پیش‌بینی نشده‌ سری پنجم ساعت‌های هوشمند اپل

مسلم رفیعی
۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - 12:30
ویژگی‌های پیش‌بینی نشده‌ سری پنجم ساعت‌های هوشمند اپل - تکفارس 

سری چهارم Apple Watch از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای جهت آن دسته از افرادی که می‌خواهند سلامت خود را رصد نمایند، برخوردار است. اگر ضربان قلب شما بیش از حد تند یا کند شود، حسگر ضربان قلب این ساعت هوشمند به شما هشدار می‌دهد. قلب‌نگارالکتریکی (ECG)، به‌دنبال ضربان قلب غیرطبیعی که می‌تواند نشانه‌ای از بیماری فیبریلاسیون دهلیزی (Afib) باشند. می‌گردد. این بیماری می‌تواند منجر به لخته‌شدن خون، سکته مغزی، نارسایی قلبی و حتی مرگ شود. ویژگی تشخیص زمین خوردن را نیز فراموش نکنید که در صورت بر زمین افتادن شما، اگر کسی برای کمک به شما در آن محل حاضر نباشد، آنگاه با مخاطبین اضطراری شما تماس گرفته و بدین‌شیوه می‌تواند یاری‌رسان شما باشد.

انتظار می‌رود که اپل در تاریخ ۱۹شهریور (۱۰ سپتامبر) از سری پنجم Apple Watch  رونمایی کند. شایعات حاکی از آن است که باید منتظر یک ساعت مجهز به حسگر فشار خون باشیم و طبق گفته ۹to5Mac، یکی دیگر از ویژگی‌های مرتبط با سلامتی که ما انتظار عرضه آن در امسال را نداشتیم، در این رویداد معرفی خواهد شد. این قابلیت در واقع قرار است که یک حسگر ردیابی خواب را به این ساعت بیاورد. بسیاری از ساعت‌های هوشمند دیگر نیز این ویژگی را ارائه می‌دهند و اپلیکیشن مشابهی نیز برای ساعت‌های اپل در دسترس قرار دارد که فعالیت‌های شما را در هنگام خواب ردیابی می‌نماید. گزارش‌ها از منابع داخلی شرکت اپل حاکی از آن است  که این شرکت، قابلیت ردیابی خواب را برای ساعت‌های هوشمند خود، طی هفته آینده عرضه خواهد کرد؛ این قابلیت جدید جهت اجرا به سخت‌افزار خاصی احتیاج ندارد.

ردیابی خواب می‌تواند یک ویژگی جدید برای سری پنجم ساعت‌های هوشمند اپل باشد.

دارندگان سری چهارم این ساعت‌ها، در حال حاضر در شرایط جالبی به سر نمی‌برند؛ آن‌ها امیدوارند که برای به دست آوردن قابلیت ردیابی خواب، لازم نباشد تا مدل جدید این ساعت را خریداری نمایند. خبر خوب برای دارندگان سری چهارم ساعت‌های اپل این است که، از آنجایی که سری پنجم این محصول دقیقاً مشابه مدل‌های سری قبلی خود است، احتمال اینکه هیچ تغییر سخت‌افزاری برای افزودن این ویژگی مورد نیاز نباشد، قوت می‌گیرد.

این ویژگی جدید با اسم رمزی Burrito شناخته می‌شود. گفته می‌شود که اپل، ویژگی ردیابی خواب را Time in Bed Tracking نامگذاری کرده و این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا در صورت تمایل، ساعت هوشمند خود را در رختخواب نیز از دست خود در نیاورند. اگر شخصی صاحب بیش از یک Apple Watch باشد، آنگاه مجبور است که یک مدل خاص را که برای حالت خواب طراحی شده، نگهداری نماید. در حالی که صاحب دستگاه در خواب است، این ساعت با استفاده از حسگرهای متعدد خود، به ردیابی حرکت‌های شخص، ضربان قلب و صداهایی که ممکن است ایجاد شوند، می‌پردازد. اپلیکیشن Health در مورد کیفیت خواب دارنده این ساعت‌ها، گزارش‌های لازم را  ارائه می‌دهد و همچنین یک اپلیکیشن جدید ردیابی خواب نیز وجود خواهد داشت. اپل متوجه شده است که اکثر کاربران، ساعت خود را در شب شارژ می‌کنند و اگر این ساعت قصد نظارت بر کیفیت خواب کاربران را داشته باشد، آنگاه انجام این کار غیرممکن خواهد بود. بنابراین اپل یک یادآور ابداع کرده که به صاحبان این ساعت‌ها اعلام می‌دارد تا قبل از رفتن به رختخواب، ساعت خود را شارژ نمایند.

ویژگی برجسته در سری چهار ساعت‌های Apple Watch، قلب‌نگارالکتریکی (ECG) بود. از آنجا که اپل سال گذشته سری چهارم این محصولات را منتشر کرد، بنابراین شاهد ساعت‌های کمی بوده‌ایم که از فناوری ECG بهره می‌برند. سامسونگ با رونمایی از ساعت Galaxy Watch Active 2، سعی در ارائه عملکردی بهتر از اپل داشت؛ این ساعت جدید نه‌تنها یک اسکنر ECG را در خود جای داده (انتظار می‌رود که سال آینده تأییدیه FDA را جهت بهره‌برداری دریافت نماید) بلکه از ویژگی تشخیص زمین خوردن نیز برخوردار است، که این قابلیت می‌تواند جان کاربران مسن‌تر را نجات دهد. این ویژگی نیز از ساعت‌های هوشمند Apple Watch گرفته شده و قرار است که در سه ماهه نخست سال آینده فعال شود. با ردیابی نحوه بر زمین افتادن کاربران این ساعت، این گجت هوشمند می‌تواند تشخیص دهد که شخص حامل دستگاه، به صورت غیرارادی بر زمین افتاده، بنابراین یک هشدار قابل شنیدن را پخش می‌نماید و همزمان با مخاطبین اضطراری کاربر نیز تماس برقرار می‌کند. اگر ساعت هیچ حرکتی را تشخیص ندهد، آنگاه فرض می‌کند که فرد بر زمین افتاده بیهوش است، در این هنگام، این ساعت به اورژانس تلفن زده و همزمان نیز پیامکی را که حاوی موقعیت مکانی بیمار است، به این مرکز ارسال می‌نماید. این قابلیت برای دارندگان سری چهارم ساعت‌های هوشمند اپل که سنی برابر با ۶۴ یا کمتر از آن دارند، غیرفعال است (البته امکان فعال‌سازی دستی آن برای هر رده سنی امکان‌پذیر است). این ویژگی در صورتی که کاربر ساعت، حداقل ۶۵ ساله یا مسن‌تر باشد، به صورت خودکار فعال خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید