تغییر تنظیمات دستیار گوگل راحت‌تر خواهد شد - تکفارس 
تغییر تنظیمات دستیار گوگل راحت‌تر خواهد شد - تکفارس 
تغییر تنظیمات دستیار گوگل راحت‌تر خواهد شد - تکفارس 

تغییر تنظیمات دستیار گوگل راحت‌تر خواهد شد

علی اسکندری
۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - 21:01
تغییر تنظیمات دستیار گوگل راحت‌تر خواهد شد - تکفارس 

امروزه شرکت‌های بزرگ برای کاربران خود دستیارهای صوتی مختلفی توسعه داده‌اند تا با کمک آن‌ها بتوانید کارهای روزمره خود را تنها با فرامین صوتی انجام دهید. اما متاسفانه این دستیارهای صوتی (از آن‌جا که به‌صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند) در کنترل مردم نیستند و ممکن است به اطلاعات شخصی کاربران دست‌اندازی نمایند. همین چند وقت پیش نیز خبری در این زمینه منتشر شد که نشان از نقض حریم خصوصی کاربران در این دستیارهای صوتی و اسپیکرهای هوشمند می‌دهد. با این همه تغییر در راه است و شرکت‌های معتبری مثل گوگل سعی‌ می‌کنند محصولات خود را با جدیدترین قوانین حریم خصوصی به‌روزرسانی کنند.

گوگل همیشه جدیدترین به‌روزرسانی‌های خود را برای گوشی‌های پیکسل عرضه می‌کند. برای همین آپدیت جدید برنامه Google App نیز ابتدا تنها در این موبایل‌های هوشمند قابل دسترسی و دانلود خواهد بود. اگر از جدیدترین نسخه این برنامه – یعنی ورژن ۱۰٫۵۳٫۳ استفاده کنید، می‌توانید تنظمیات دستیار صوتی گوگل را تغییر دهید. البته پیش از این‌ها نیز قادر به انجام این کار بودید، اما حالا گزینه‌های بیش‌تری در اختیارتان قرار گرفته تا کنترل اطلاعات شخصی و دیگر ویژگی‌های دستیار گوگل را در اختیار داشته باشید. همچنین در این به‌روزرسانی اعمال تغییرات در گوگل اسیستنت راحت‌تر شده است. برای انجام این کار فقط کافی‌ست به تنظیمات دستگاه‌تان مراجعه کنید و سپس به قسمت برنامه‌ها بروید. در همین بخش می‌توانید تنظمات جدید دستیار صوتی گوگل را مشاهده کنید. گزینه‌ای به‌نام Voice Match به این قسمت افزوده شده که به‌لطف آن دستیار صوتی صدای شما را از دیگر اعضای خانواده یا دوستان تشخیص می‌دهد. بنابراین تنها زمانی که شما بگویید Hey Google یا Ok Google دستیار آماده به کار خواهد شد. در غیر این صورت حتما باید دکمه اختصاصی این دستیار را بفشارید. در حقیقت اچ‌تی‌سی برای اولین بار از قابلیت فریم‌های حساس به فشار پرده برداشت. به این ترتیب با فشردن کناره‌های دستگاه، موبایل‌ هوشمند عکس می‌گیرد، برنامه خاصی را اجرا می‌کند یا دستیار صوتی را فراخوانی می‌نماید.

حالا این قابلیت در گوشی‌های گوگل نیز وجود دارد و شما می‌توانید از آن برای باز کردن برنامه گوگل اسیستنت بهره ببرید. حتی این امکان به شما داده شده تا میزان فشار را نیز تعریف کنید. از این رو مثلا وقتی فشار کمی بر فریم‌های دستگاه وارد کنید، دستیار صوتی باز خواهد شد و در صورتی که این فشار قوی‌تر باشد، دوربین اجرا می‌گردد. در همین صفحه می‌توانید حتی صدای این دستیار باهوش را نیز تغییر دهید. مثلا این امکان به شما داده شده تا صدای John Legend را استفاده کنید. در ضمن به یاد داشته باشید که به‌روزرسانی اندروید ۱۰ هم اکنون بر روی پیکسل‌های گوگل موجود است و می‌توانید اقدام به دانلود آن کنید. در این نسخه حالت Night اضافه شده است. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید با فعال کردن این ویژگی منوها و تمامی المان‌های رابط کاربری تیره خواهند شد تا چشم‌های شما در محیط‌های تاریک آسیب نبیند. همچنین در این نسخه مصرف باتری کاهش یافته و شاهد سرعت بالاتری نسبت به نسل قبل هستیم. اندروید ۱۰ ژست‌های حرکتی جدیدی را پشتیبانی می‌کند که شما را از دکمه‌های ناوبری بی‌نیاز می‌کند. به این ترتیب تنها با کشیدن انگشتان از پایین به سمت بالای نمایشگر، قادر به خارج شدن از برنامه‌ها خواهید بود. این به‌روزرسانی را می‌توانید در تنظیمات دستگاه، بخش پیشرفته و در آخر قسمت سیستم پیدا کنید.

تغییر تنظیمات دستیار گوگل راحت‌تر خواهد شد - تکفارس 

می‌خواهید قابلیت تم تاریک یا همان Night را فعال کنید؟ مشکلی نیست! فقط کافی‌ست به تنظیمات گوشی‌های پیکسل مراجعه کنید و سپس به بخش نمایشگر بروید. بخشی در به‌روزرسانی جدید تنظیمات دستیار صوتی گوگل در نظر گرفته شده که Screen Time نام دارد. در این گزینه گوگل به شما نشان می‌دهد که دقیقا چه مدت از دستیار صوتی استفاده کرده‌اید.

گفتنی‌ست این به‌روزرسانی به‌طور خودکار بر روی گوشی‌های گوگل دریافت خواهد شد، مگر این‌که شما به‌روزرسانی خودکار را غیرفعال کرده باشید. در این صورت تنها اعلانی نشان داده خواهد شد که با لمس آن به صفحه دانلود هدایت می‌شوید. لازم به ذکر است که به‌روزرسانی مذکور هنوز برای تمامی مدل‌های پیکسل عرضه نشده و به‌زودی (تا آخر هفته بعد) در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا دستیار صوتی گوگل از اطلاعات شخصی شما استفاده می‌کند؟ آیا به این دستیار یا به‌طور کل دستیارهای هوشمند اعتماد دارید؟ از کدام‌یک استفاده می‌کنید؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید