گوگل اندروید ۱۰ را عرضه کرد، گوشی‌های پیکسل به‌روزرسانی می‌شوند - تکفارس 
گوگل اندروید ۱۰ را عرضه کرد، گوشی‌های پیکسل به‌روزرسانی می‌شوند - تکفارس 

گوگل اندروید ۱۰ را عرضه کرد، گوشی‌های پیکسل به‌روزرسانی می‌شوند

علی اسماعیلی
۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - 16:23
گوگل اندروید ۱۰ را عرضه کرد، گوشی‌های پیکسل به‌روزرسانی می‌شوند - تکفارس 

امروز گوگل اندروید ۱۰ را عرضه کرد که آخرین نسخه سیستم عامل موبایلی این شرکت است. اندروید ۱۰ که با نام اندروید Q شناخته شده بود، اولین نسخه‌ای از اندروید است که اسم یک دسر را روی خود ندارد.

بعضی از ویژگی‌های اندروید ۱۰ را از ماه آپریل امسال می‌دانستیم، ولی گوگل اکنون یک لیست بزرگتر از ویژگی‌های جدید و دستگاه‌های قابل ارتقا را به اشتراک گذاشته است. همانطور که انتظار میرفت گوشی‌های گوگل پیکسل اولین دستگاه‌هایی هستند که این ارتقا به اندروید ۱۰ را دریافت می‌کنند. همه مدل‌های این سری از پیکسل اریجینال تا پیکسل ۳ و پیکسل ۳a از امروز به‌روزرسانی می‌شوند.

هندست دیگری که به اندروید ۱۰ به‌روزرسانی می‌شود Essential Phone است. اگرچه مطابق گفته Essential فقط تعداد محدودی از دارندگان این مدل امروز این به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند.

گوگل می‌گوید که خیلی از دستگاه‌های دیگر تا آخر سال جاری به اندروید ۱۰ ارتقا داده می‌شوند. گوگل البته به هیچ دستگاه خاصی یا تولیدکننده خاصی اشاره نکرد.

چه چیزی در اندروید ۱۰ اضافه شده است؟

اندروید ۱۰ خیلی از ویژگی‌های جدید و ارتقا یافته مربوط به تکنولوژی‌های جدید، حریم خصوصی، طراحی، قابلیت دسترسی و غیره را اضافه کرده است. در ادامه ما چند تا جالب‌ترین این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم.

پشتیبانی از دستگاه‌های تاشو. دستگاه‌های تاشو شاید تاثیر قابل توجهی روی بازار نداشته باشند، اما مطمئنا در آیند فراگیر خواهند شد. به همین دلیل از اندروید ۱۰ به بعد، گوگل قابلیت چند وظیفه‌ای و چند پنجره‌ای را بهبود می‌دهد تا دستگاه‌های تاشو بتوانند در زمان تا شدن و به حالت اولیه برگشتن با پیوستگی و استمرار کار کنند.

پشتیبانی از ۵G. اکنون توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های را بسازند که با وصل شدن گوشی به شبکه ۵G بهترین تجربه ممکن را فراهم کنند.

فرمان‌های حرکتی. در اندروید ۱۰ فرمان حرکتی جدیدی اضافه شده است که نوار ناوبری (Navigation Bar) را محو می‌کند و برنامه‌ها و بازی‌ها می‌توانند از کل صفحه نمایش گوشی برای ارائه تجربه‌ی بهتر و هیجان‌انگیز‌تر برای کاربر استفاده کنند.

حالت تاریک. بالاخره! اندروید ۱۰ یک حالت تاریک برای استفاده از گوشی در نور کم دارد. گوگل می‌گوید که این حالت برای ذخیره کردن شارژ باتری هم مناسب است.

گوگل اندروید ۱۰ را عرضه کرد، گوشی‌های پیکسل به‌روزرسانی می‌شوند - تکفارس 

تقویت‌کننده صدا. به خاطر این ویژگی دستگاه‌های اندروید ۱۰ می‌توانند صدا را زیاد کنند و صداهای پس زمینه را موقعی که هدفون وصل است فیلتر کنند. پس شما می‌توانید در محیط‌های پرسروصدا با وضوح بیشتری به صدای موسیقی یا فیلم خود گوش کنید.

پاسخ هوشمند در اعلانیه‌ها. اندروید ۱۰ می‌تواند اقداماتی را با توجه به اعلانیه‌ای که دریافت کرده‌اید پیشنهاد کند که شامل پاسخی برای متن‌ها و پیام‌های دریافتی یا باز کردن نقشه در مواجهه با آدرس می‌شود. تمام این فرایند در گوشی شما انجام می‌شود و هیچ نگرانی در مورد حریم خصوصی خود نداشته باشید. حتی در صورت تمایل می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید.

لایو کپشن. این ویژگی جدید به صورت خودکار ویدیو‌ها، پادکست‌ها و حتی پیام‌های صوتی که دریافت می‌کنید را درحالی که درحال پخش شدن هستند کپشن می‌کند تا قابل خواندن شوند. این ویژگی پاییز به گوشی‌های پیکسل اضافه می‌شود و در تاریخی دیگر به بقیه گوشی‌ها اضافه خواهد شد.

بعضی از ویژگی‌های دیگر اندروید ۱۰:

  • پیشرفت ویژگی Adaptive Battery
  • کنترل بیشتر کاربر روی تنظیمات حریم خصوصی، اطلاعات مکانی و ردیابی دستگاه
  • به‌روزرسانی‌های امنیتی سریع‌تر
  • حالت Focus که در این حالت بعضی برنامه‌های انتخابی قابل استفاده نیستند
  • بهتر شدن دوربین
  • اتصال وای فای بهتر
  • کمتر شدن زمان راه‌اندازی برنامه‌ها
  • ۶۵ اموجی جدید

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید