آیا اپل از آی‌فون ۱۱ پرو مکس رونمایی خواهد کرد؟ - تکفارس 
آیا اپل از آی‌فون ۱۱ پرو مکس رونمایی خواهد کرد؟ - تکفارس 
آیا اپل از آی‌فون ۱۱ پرو مکس رونمایی خواهد کرد؟ - تکفارس 

آیا اپل از آی‌فون ۱۱ پرو مکس رونمایی خواهد کرد؟

علی اسکندری
۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - 13:31
آیا اپل از آی‌فون ۱۱ پرو مکس رونمایی خواهد کرد؟ - تکفارس 

به‌تازگی تصاویری از کاور گوشی‌های اپل منتشر شده که نشان می‌دهد که برخی از نسخه‌های آی‌فون ۱۱ با یک قلم معرفی خواهند شد. البته این قلم مثل نمونه‌های موجود در آی‌پد‌های اپل نیست و طبیعتا سایز کوچک‌تری دارد و احتمالا فاقد حس‌گر فشار خواهد بود. البته این موضوع موجب افزایش شایعات و گمانه‌زنی‌ها حول‌محور آی‌فون ۱۱ پرو مکس اپل شده است. به‌نظر می‌رسد امسال اپل از سه گوشی (مثل سال پیش) پرده بردارد. آی‌فون ۱۱، آی‌فون ۱۱ پرو و در آخر اپل آی‌فون ۱۱ پرو مکس. همچنین بعید نیست آی‌فون ۱۱ مکس گران‌قیمت‌ترین گوشی ۲۰۱۹ اپل باشد.

به احتمال زیاد اپل آی‌فون ۱۱ پرو مکس از جدیدترین و بهترین قابلیت‌های اختصاصی اپل بهره خواهد گرفت و قیمت بیش‌تری از ۱۲۰۰ دلار خواهد داشت. به‌نظر می‌رسد این گوشی هوشمند برای آن دسته از کاربران حرفه‌ای ساخته می‌شود که در عین حال عاشق محصولات اپل هستند. همچنین شایعات نشان می‌دهند که شاید در این مدل شاهد یک قلم استایلوس هم باشیم تا طراحان بتوانند به‌راحتی لوگوها و بنرها را طراحی کنند یا به نوشتن بپردازند. طراحی این دستگاه اندکی با مدل‌های آی‌فون ۱۱ و آی‌فون ۱۱ پرو متفاوت خواهد بود. البته گفتنی‌ست طراحی مینیمال و ساده در هر سه مدل به‌چشم می‌خورد و فقط در جزئیات چینش دوربین‌ها و اندازه نمایشگر تفاوت خواهند داشت. اپل آی‌فون ۱۱ پرو مکس از سه دوربین بزرگ بهره خواهد گرفت که همگی آن‌ها در کنار حس‌گرهای حرکتی و فلاش ال‌ای‌دی در یک قاب مربعی‌شکل قرار گرفته‌اند. به‌نظر می‌رسد همه این حس‌گرها کیفیتی ۱۲ مگاپیکسلی داشته باشند. اما یکی از آن‌ها از نوع واید بوده و برای همین باید منتشر تصاویر با زاویه دید گسترده از این گوشی باشیم.

آیا اپل از آی‌فون ۱۱ پرو مکس رونمایی خواهد کرد؟ - تکفارس 

همچنین تغییراتی در دریچه دیافراگم رخ خواهد داد که هنوز از مقدار دقیق آن خبری نداریم. طراحی قاب جلو نیز مثل مدل‌های سال پیش اپل یعنی آی‌فون ۱۰ خواهد بود. در حقیقت شاهد کوچک‌ترین تغییری در این بخش نیستم و اگر خواهان تحول در طراحی آی‌فون‌ها هستید، لااقل باید تا سال بعدی صبر کنید تا آی‌فون‌های ۲۰۲۰ با طراحی جدید به بازار عرضه شوند. با این همه اخبار حاکی از آن هستند که در بخش جلویی شاهد یک نمایشگر ۶.۵ اینچی خواهیم بود که از تکنولوژی OLED بهره‌ می‌برند. این صفحات احتمالا ساخت شرکت سامسونگ یا ال‌جی هستند و برای همین از کیفیت بالایی برخوردار خواهند بود. در ضمن به‌کارگیری این نوع صفحات به تولیدکننده این اجازه را می‌دهد تا عمر باتری موبایل خود را افزایش دهد. اما خبر بد برای‌تان داریم؛ در آی‌فون‌های ۲۰۱۹ خبری از لمس سه‌بعدی نیست. به‌جای آن قابلیتی به‌نام Taptic engine قرار گرفته که حس و حال دکمه فیزیکی را به کاربر القا کند. برای این‌که کارهای‌تان را بدون کندی سرعت انجام دهید، تولیدکننده آمریکایی در اپل آی‌فون ۱۱ پرو مکس از یک تراشه جدید و قدرت‌مند بهره خواهد گرفت که A13 Bionic نام دارد. این مجموعه سخت‌افزاری از تکنولوژی هوش مصنوعی بهره می‌برد و برای همین بعد از مدتی با عادت‌های کاربر خود را وفق می‌دهد. از این رو به‌مرور (برخلاف گوشی‌های هوشمند قدیمی) شاهد افزایش سرعت اپل آی‌فون ۱۱ پرو مکس خواهیم بود. اپل موبایل گران‌قیمت خود را در نسخه‌های مختلفی با حافظه‌های گوناگون به بازار عرضه خواهد کرد. در ارزان‌ترین نسخه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی نصیب‌تان خواهد شد، این در حالی‌ست که اگر مدل گران‌تر را خریداری نمایید، یک حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت در اختیارتان قرار می‌گیرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا اپل از گوشی آ‌ی‌فون ۱۱ پرو مکس پرده برمی‌دارد؟ آیا در صورت عرضه این مدل‌ها به بازار کشورمان حاضر به خرید آن‌ها خواهید بود؟ از یک گوشی اپل استفاده می‌کنید؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید