اپل نخستین نسخه‌ی بتای عمومی iOS 13.1 را منتشر کرد - تکفارس 
اپل نخستین نسخه‌ی بتای عمومی iOS 13.1 را منتشر کرد - تکفارس 
اپل نخستین نسخه‌ی بتای عمومی iOS 13.1 را منتشر کرد - تکفارس 

اپل نخستین نسخه‌ی بتای عمومی iOS 13.1 را منتشر کرد

بهنام خدابخشی
۷ شهریور ۱۳۹۸ - 11:59
iOS 13.1

روز گذشته، کمپانی اپل با انتشار نخستین نسخه‌ی بتا توسعه‌دهندگان iOS 13.1، همه را غافلگیر کرد. معمولا این کمپانی نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل‌های جدید خود را تا زمان معرفی گوشی‌های آیفون منتشر نمی‌کرد، زیرا ممکن بود تا کاربران به اطلاعات مربوط به سری جدید آیفون‌ها از طریق کدهای iOS پی ببرند. اکنون که نسخه‌ی بتای این سیستم‌عامل منتشر شده است، احتمال دارد برخی از ویژگی‌ها پس از عرضه‌ی نسخه‌ی رسمی حذف و یا یک‌سری قابلیت جدید برای این سیستم‌عامل در زمان رونمایی رسمی معرفی گردد.

امروز این کمپانی نخستین نسخه‌ی بتای عمومی iOS 13.1 و iPadOS 13.1 را نیز منتشر نمود. اگر اکنون از کاربران نسخه‌ی بتا iOS 13 هستید می‌توانید با دریافت فایل OTA این iOS 13.1، سیستم‌عامل دستگاه خود را بروزرسانی نمایید. هم‌اکنون کاربرانی که به عنوان آزمایش‌کنندگان نسخه‌ی بتا iOS 13 می‌باشند، از قابلیت‌های آن ناراضی نیستند. در حقیقت، نسخه‌ی بتا iOS 13.1 قابلیت‌هایی را به این سیستم‌عامل موبایلی افزوده است که در iOS 13 حذف شده بودند. این قابلیت‌ها شامل دکمه‌ی Share ETA در اپلیکیشن Maps، سیستم اتوماسیون میانبر و فرآیند اشتراک‌گذاری فایل‌های صوتی می‌باشد.

همانطور که اشاره کردیم، فایل OTA برای تمامی کاربران نسخه‌ی بتا iOS 13 ارائه گردیده است، در نتیجه احتیاجی به نصب یک پروفایل پیکربندی جدید نمی‌باشد. شایان ذکر است که اگر دانلود و نصب این بروزرسانی را نمی‌خواهید، باید پیش از نصب iOS 13.1 مشخصات خود را از سایت توسعه‌دهندگان اپل حذف نمایید.

با تمامی این تفاسیر، بسیاری از کاربران به محض اتمام فرآیند ساخت نسخه‌ی پایدار تصمیم می‌گیرند تا از آزمایش نسخه‌ی بتا خودداری نمایند. همچنین باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که امکان استفاده از نسخه‌ی پشتیبان حافظه‌ی آیکلود iOS 13 در iOS 13.1 وجود ندارد، یعنی شما نمی‌توانید پس از بروزرسانی به نسخه‌ی بتای جدید دوباره یه نسخه‌ی قبلی بازگردید. بنابراین، اگر تصمیم دارید تا یکی از نسخه‌های آیفون ۲۰۱۹ را در اواخر سپتامبر خریداری نمایید، توصیه می‌کنیم تا بخش software update را در آیفون کنونی خود غیرفعال نمایید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید