انسان‌ها به مکالمات شما با سیری گوش می‌دهند - تکفارس 
انسان‌ها به مکالمات شما با سیری گوش می‌دهند - تکفارس 
انسان‌ها به مکالمات شما با سیری گوش می‌دهند - تکفارس 

انسان‌ها به مکالمات شما با سیری گوش می‌دهند

علی اسکندری
۳ شهریور ۱۳۹۸ - 12:01
انسان‌ها به مکالمات شما با سیری گوش می‌دهند - تکفارس 

اپل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در بخش فن‌آوری شمرده می‌شود که توانسته نظر بسیاری از کاربران را به‌سمت خود جلب نماید. این شرکت هر ساله از محصولات و خدمات جدیدی پرده برمی‌دارد که هر کدام از آن‌ها قادر به تغییر سبک زندگی انسان‌ها هستند. یکی از همین خدمات منحصر به فرد و دوست داشتنی، سیری نام دارد. دستیار صوتی اپل که به نام سیری مشهور شده این امکان را به شما می‌دهد تا کارهای خود را راحت‌تر و با سرعت بیش‌تری انجام دهید. دیگر حتی نیازی نیست دستگاه را لمس نمایید، فقط کافی‌ست سیری را صدا بزنید و فرمامین خود را به‌صورت صوتی بیان نمایید. به این ترتیب سیری می‌تواند اعمال شما را به پایان برساند.

امروزه دستیار صوتی در گوشه و کنار زندگی انسان به‌چشم می‌خورند و در دستگاه‌های مختلفی وجود دارند. فرقی نمی‌کند که چه کالای دیجیتالی (لپ‌تاپ، کامپیوتر شخصی، موبایل هوشمند و اسپیکر هوشمند) در اختیار داشته باشید؛ در هر صورت می‌توانید به یک دستیار صوتی دسترسی داشته باشید و کارهای‌تان را راحت‌تر از همیشه انجام دهید. گذشته از این، پس از گذشت سال‌ها تنوع در این بازار بیش‌تر شده و در حال حاضر شاهد شرکت‌هایی مثل هوآوی و شیائومی هستیم که اقدام به معرفی از دستیارهای هوشمند اختصاصی خود می‌کنند. با این همه (مثل هر بازار دیگری) تنها شرکت‌های انگشت‌شماری قادر به دست‌یابی به موفقیت و محبوبیت هستند. اپل نیز یکی از همین شرکت‌هاست که توانسته با عرضه یک دستیار صوتی کاربران و مشتریان خود را شگفت‌زده نماید. در حقیقت سیری یکی از باهوش‌ترین دستیارهای صوتی شمرده می‌شود که می‌تواند طیف وسیعی از اعمال را به پایان برساند. با این همه یک نگرانی بزرگ در مورد همه دستیارهای صوتی وجود دارد.

انسان‌ها به مکالمات شما با سیری گوش می‌دهند - تکفارس 

اخبار و شایعات حاکی از آن هستند که همه دستیارهای صوتی متکی به انسان نیز هستند. به این ترتیب تیم توسعه یک دستیار صوتی به‌طور مداوم به مکالمه‌های شما با دستیار دیجیتال گوش می‌دهد تا محصولات را بهبود ببخشند. با این حال نگرانی در مورد حریم خصوصی افزایش یافته و افراد بیش‌تری اقدام به ترک دستیارهای صوتی نموده‌اند. این مشکل نیز گریبان سیری را نیز گرفته است. گفته می‌شود حتی مدیران سطح بالای این شرکت نیز به گفت‌وگوهای شما با دستیار صوتی گوش می‌دهند تا به‌قول خودشان «خدمات بهتری را به کاربران عرضه نماید.» اما موضوع اصلی این‌جاست که آیا این حرف‌ها راست است و آیا واقعا شرکت‌ها تنها به توسعه محصول فکر می‌کنند؟ یا می‌خواهند مثل شرکت‌هایی مثل فیس‌بوک اقدام به فروش اطلاعات شخصی شما به یک شرکت دیگر به کسب درآمد بپردازند. از آن‌جا که استفاده از این خدمات رایگان است، این گمانه‌زنی در بین مشتریان و کاربران نفوذ بیش‌تری پیدا کرده است. حتی خبرهایی نیز در مورد درز اطلاعات کاربران منتشر شده است و گفته شده برخی از شرکت‌ها اقدام به فروش اطلاعات شخصی کاربران می‌کنند تا از این راه به کسب درآمد بپردازند.

نظر شما در این مورد چیست؟‌‌ آیا دستیار صوتی اپل می‌تواند رقبای قدرت‌مند خود را مثل کورتانا، الکسای آمازون و غول دنیای هوش مصنوعی – یعنی گوگل اسیستنت – را شکست دهد؟ آیا از این دستیار صوتی استفاده کرده‌اید؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید