یوتیوب تبلیغات هدفمند را برای کودکان پخش نمی‌کند - تکفارس 
یوتیوب تبلیغات هدفمند را برای کودکان پخش نمی‌کند - تکفارس 
یوتیوب تبلیغات هدفمند را برای کودکان پخش نمی‌کند - تکفارس 

یوتیوب تبلیغات هدفمند را برای کودکان پخش نمی‌کند

سجاد اسدی
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - 16:00
یوتیوب تبلیغات هدفمند را برای کودکان پخش نمی‌کند - تکفارس 

به دلیل اتهاماتی که اخیراً به یوتیوب وارد شده، این شرکت قرار است تا طرح جدیدی را در مورد نمایش تبلیغات برای کودکان اعمال کند.

براساس گزارش جدیدی که توسط بلومبرگ منتشر شده، یوتیوب به دنبال اجرای طرحی برای جلوگیری از نمایش تبلیغات هدفمند در ابتدای ویدئوهایی است که احتمال تماشا شدن‌شان توسط کودکان بیشتر است. این اقدام می‌تواند تا حدی ‌آتش تند قانون‌گذاران را در کمیته تجارت فدرال کاهش دهد. این کمیته اخیراً نقض قانون محافظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) توسط یوتیوب را با جمع آوری اطلاعات و تحقیق در مورد شکست‌های پیش آمده در حفظ حقوق مربوطه توسط این پلتفرم، بررسی کرده است.

در مطالعه‌ای که توسط مرکز تحقیقاتی Pew انجام شد، محققین دریافتند که ویدئوهایی که ‌در آن‌ها کودکان زیر ۱۳ سال حضور داشته باشند، بازدید سه برابری نسبت به سایر ویدئوها در یوتیوب دارند.

در ماه جولای، گزارش شد که کمیته تجارت فدرال با گوگل به توافقی رسیده که گوگل به عنوان شرکت مادر یوتیوب باید جریمه مولتی میلیون دلاری پرداخت کند. هرچند با توجه به اینکه در حال حاضر این پرونده توسط دادگستری در حال بررسی است، شرایط دقیق تسویه و جریمه فاش نشده است.

یوتیوب در سالهای اخیر اقدامات مختلفی را در این زمینه انجام داده است. برای مثال، این شرکت بخش نظرات را برای ویدئوهایی که توسط کودکان اجرا می‌شوند، بسته است. همچنین اشتراک گذاری ویدئوهایی که ممکن است کودکان را به خطر بیاندازد نیز با محدودیت مواجه شده‌. اما همچنان گروهی از مصرف‌کنندگان این پلتفرم، شکایت‌هایی به کمیته تجارت فدرال داشته و به نظر می‌آید که اقدامات یوتیوب کافی نبوده‌ است. (در هفته‌های اخیر نیز یوتیوب محتواهای خانوادگی را بیشتر از سایر ویدئوها در لیست پیشنهادات قرار داده است.) این شرکت همچنین تشویق شده تا تمامی‌ ‌کلیپ‌هایی که مربوط به کودکان می‌شوند را در سایت و اپلیکیشن جداگانه‌ای قرار داده و از محیط عمومی‌ یوتیوب دور کند. با این وجود، سازندگان این وبسایت و همچنین مدیران این شرکت اعلام کرده‌اند که چنین اقدام بزرگ و مهمی ‌ممکن است تاثیرات معکوس بر روی کل جامعه استفاده‌کنندگان از یوتیوب بگذارد.

هنوز دقیقا مشخص نیست که چه تصاویر و ویدئوهایی مشخصاً کودکان را هدف خود قرار داده‌اند و طرح جدید یوتیوب تا حالا نیز منتقدان زیادی داشته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید