انویدیا سرویس بازی ابری GeForce Now خود را به تلفن‌های اندرویدی خواهد آورد - تکفارس 
انویدیا سرویس بازی ابری GeForce Now خود را به تلفن‌های اندرویدی خواهد آورد - تکفارس 
انویدیا سرویس بازی ابری GeForce Now خود را به تلفن‌های اندرویدی خواهد آورد - تکفارس 

انویدیا سرویس بازی ابری GeForce Now خود را به تلفن‌های اندرویدی خواهد آورد

مسلم رفیعی
۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - 13:00
انویدیا سرویس بازی ابری GeForce Now خود را به تلفن‌های اندرویدی خواهد آورد - تکفارس 

عکس بالا را می‌بینید؟ این تصویر مربوط به Nvidia نیست، این سرویس XCloud مایکروسافت است که از طریق سرورهای اینترنتی و پردازنده‌های گرافیکی AMD، بازی Halo را بر روی یک تلفن همراه اندرویدی، به اجرا در آورده است. همچنین گوگل، سرویس بازی ابری Stadia خود را با پشتیبانی سرورهای AMD، به تلفن‌های Google Pixel آورده است. شما قادر خواهید بود که هر دوی این پلتفرم‌های ابری را در پاییز امتحان نمایید.

احتمالاً به همین دلیل است که رقیب AMD یعنی شرکت Nvidia، بیکار ننشسته است. این غول گرافیکی اخیراً اعلام کرده است که به‌زودی، سرویس بازی ابری GeForce Now خود را در تلفن‌های اندرویدی، از جمله دستگاه‌های پرچم‌دار ال‌جی و سامسونگ، ارائه خواهد داد.

متأسفانه، ما جزئیات دیگری از جمله زمان دقیق و گستردگی این سرویس را در اختیار نداریم، جز اینکه به شما بگوییم که مجبور نیستید در ابتدا، بابت استفاده از سرویس بازی Nvidia، هزینه پرداخت نمایید. همانند GeForce Now برای مک، رایانه‌های شخصی و تلویزیون‌های Nvidia Shield TV، این سرور نیز در ابتدا در حالت بتا شروع به کار خواهد کرد.

مانند سایر ارائه‌دهندگان سرویس بازی ابری تلفن همراه، Nvidia نیز می‌گوید که برای کسب لذت کامل از این سرویس، به یک گیم‌پد نیاز خواهید داشت. این شرکت اظهار کرد:

جهت بهره‌بردن از یک تجربه بی‌نقص، ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که از دسته‌های بلوتوثی مانند: SHIELD ،Razer Raiju Mobile ،Steelseries Stratus Duo یا Glap Gamepad (در کره) استفاده نمایید، زیرا برخی از بازی‌ها در گوشی‌های اندرویدی، بدون استفاده از یک گیم‌پد قابل انجام نیستند.

 برای Nvidia زیاد مشکل نیست که این سرویس را به تلفن‌های اندروید نیز منتقل نماید. از طرفی دیگر،  Nvidia GeForce Grid برای اولین بار در کنسول بازی قابل‌حمل Nvidia Shield که مبتنی بر اندروید بود، عرضه شد و سال‌ها است که در Nvidia Shield TV نیز به اجرا درمی‌آید. در مک و رایانه‌های شخصی، بتای GeForce Now به تنهایی ثابت کرده است که در اجرای بازی‌ها از طریق اینترنت، بسیار چشمگیر عمل می‌نماید، البته در صورتی که حداقل یک اتصال وای‌فای یا اترنت قوی داشته و همچنین در نزدیکی یک سرور زندگی کنید. GeForce Now پیشرفت‌ کاربران در بازی‌ها را، با حساب آ‌ن‌ها در Steam همگام می‌سازد.

این که آیا این سروس بر روی اتصالات LTE یا ۵G نیز در دسترس خواهد بود، یک سؤال دیگر است. ما کنجکاو هستیم که بدانیم چگونه Nvidia کسب‌و‌کار خود را اداره می‌کند، زیرا اگر می‌خواهد که از این راه کسب درآمد نماید، نمی‌تواند این پلتفرم را برای همیشه در نسخه بتا ارائه دهد.

به‌تازگی، Nvidia با Softbank و +LG U همکاری کرده تا GeForce Now را به ژاپن و کره‌جنوبی نیز برساند. این سرویس قبلاً در آمریکای شمالی و اروپا نیز موجود بود و Nvidia قرار است که سرورهای جدیدتری را با استفاده از کارت‌های گرافیکی RTX خود در کالیفرنیا و آلمان، جهت بهبود عملکرد عرضه نماید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید