گوگل قصد دارد پشتیبانی FTP را از مرورگر کروم حذف کند - تکفارس 
گوگل قصد دارد پشتیبانی FTP را از مرورگر کروم حذف کند - تکفارس 
گوگل قصد دارد پشتیبانی FTP را از مرورگر کروم حذف کند - تکفارس 

گوگل قصد دارد پشتیبانی FTP را از مرورگر کروم حذف کند

بهنام خدابخشی
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - 17:31
مرورگر کروم

گوگل کروم همیشه در رابطه با سیستم مدیریت پیوندهای FTP، حسی دوگانه را به نمایش گذاشته است. مرورگرهای وب معمولا به جای رندر کردن FTP، آن را دانلود می‌نماید. با این حال، اکنون اگر از FTP استفاده می‌کنید، ممکن است به محض اینکه گوگل پشتیبانی FTP را به طورکلی حذف نماید، مجبور گردید تا به دنبال فضایی دیگر برای ورود به اینترنت بگردید.

در طی پستی، گوگل، امروز تصمیم خود را از کاهش ارزش پشتیبانی FTP پس از انتشار Chrome v80 اعلام نمود. مشکل اصلی FTP درحال‌حاضر امنیت است، زیرا از پروتکل‌های رمزگذاری پشتیبانی نمی‌کند و همین امر نیز سبب می‌گردد تا مرورگر این کمپانی آسیب‌پذیر شود، به همین‌خاطر گوگل تصمیم دارد تا پشتیبانی از این پیوند را خاتمه دهد. Justin Tervay که بر روی توسعه‌ی کروم فعالیت می‌کند، امروز این تغییر را به طور رسمی اعلام کرد. وی عدم وجود اتصالات رمزگذاری شده را دلیل اصلی حذف پشتیبانی از FTP اعلام کرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد:

بیشتر سیستم‌عامل‌ها دارای ابزارهای FTP شخص ثالث هستند، بنابراین این موضوع نمی‌تواند کاربران را تحت تاثیر قرار دهد.

بر اساس جدول زمانی منتشر شده توسط کمپانی گوگل، این کمپانی قصد دارد پشتیبانی از FTP را پس از انتشار Chrome v80 در کنفرانس Q1 سال ۲۰۲۰ میلادی، خاتمه دهد. گوگل به زودی فرآیند حذف کدها و منابع مرتبط با FTP را آغاز خواهد کرد و در آینده‌ای نزدیک زمان انتشار نسخه‌ی Chrome v82 به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید