یوتیوب تحت پیگرد قانونی قرار گرفت - تکفارس 
یوتیوب تحت پیگرد قانونی قرار گرفت - تکفارس 
یوتیوب تحت پیگرد قانونی قرار گرفت - تکفارس 

یوتیوب تحت پیگرد قانونی قرار گرفت

سید محمد معلمی
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - 21:30
یوتیوب تحت پیگرد قانونی قرار گرفت - تکفارس 

گروهی از تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب که ویدیوهایی برای بزرگ‌سالان تولید می‌کنند، قصد دارند گوگل را به عنوان مالک این سرویس پخش رسانه‌ای تحت پیگرد قانونی قرار دهند زیرا اعتقاد دارند این کمپانی نسبت به ویدیوهایی که تولید کرده‌اند تبعیض قائل شده است. یکی از این افراد با کلیپ کوتاهی که در یوتیوب منتشر کرد، گفت:

یوتیوب و گوگل غرور ما را از بین بردند. آنها به ما اجازه ندادند برای ویدیوهای خود تبلیغات جذب کنیم. آنها ما را محدود کردند و باعث خسارتمان شدند. در واقع آنها با ما همکاری نکردند

در این دادخواست که روز چهارشنبه به دادگاه کالیفرنیای شمالی ارائه شد، آمده که گوگل و یوتیوب از سال ۲۰۱۶ تا کنون در قانون‌گذاری جهت پخش محتواهای مختلف و قوانین کسب درآمد اقدامات غیرقانونی انجام داده و فعالیت‌های مالی کانال‌های مربوط به افراد بزرگسال را محدود و مسدود کرده است.

در این دادخواست این‌گونه علیه یوتیوب و گوگل گزارش نوشته شده است:

گوگل و یوتیوب ویدیوهای مربوط به افراد بزرگسال را نامناسب و غیراخلاقی نامیده‌اند. دلیل انجام این کار به خاطر محتواها نیست بلکه یا کارشناسان یوتیوب بر اساس سلایق شخصی در این قسمت رفتار کرده‌اند و یا ویدیوها را کسانی دیده‌اند که نسبت به آنچه که در این کلیپ‌ها پخش شده نگرش مثبتی ندارند

کانال‌هایی که در زمینه تولید ویدیوهای مخصوص بزرگسالان فعالیت می‌کنند و در طرح این شکایت علیه گوگل حضور داشتند، حداقل ۱۵۰۰۰۰ مشترک دارند بنابراین امکان دارد کمپانی مالک اندروید به زودی با دردسر تازه‌ای روبه‌رو شود.

کسب درآمد از طریق ویدیوها یا حذف تبلیغات از آنها، مدت‌هاست که به موضوعی داغ میان کاربران یوتیوب تبدیل شده است. برای مثال و در ماه ژوئن، یوتیوب فعالیت‌های کانال‌های این‌چنینی را محدود کرد ولی بعدها سوزان وویچیتسکی (Susan Wojcicki) مدیرعامل یوتیوب مجبور شد عذرخواهی کند.

الکس جوزف (Alex Joseph)، یکی از سخنگویان یوتیوب اعتقاد دارد که این سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو برای تمامی محتواهای موجود سیاست‌های یکسانی دارد. او می‌گوید:

از اینکه می‌بینیم بسیاری از تولیدکنندگان محتواهای فیلم‌های مخصوص بزرگسالان یوتیوب را به عنوان مکانی جهت اشتراک‌گذاری محصولاتشان انتخاب کرده‌اند، خوشحالیم. قوانین وضع شده در این وب‌سایت به هیچ وجه طرفدار گروه یا جنسیت خاصی نیستند و سیستم‌های ما نه ویدیوها را به خاطر چنین فعالیت‌هایی محدود و نه اقدامات مربوط به کسب درآمد را مسدود می‌کنند

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید