آغاز طرح آزمایشی استفاده از موتورهای الکتریکی در واشینگتن - تکفارس 
آغاز طرح آزمایشی استفاده از موتورهای الکتریکی در واشینگتن - تکفارس 
آغاز طرح آزمایشی استفاده از موتورهای الکتریکی در واشینگتن - تکفارس 

آغاز طرح آزمایشی استفاده از موتورهای الکتریکی در واشینگتن

سید محمد معلمی
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - 17:00
آغاز طرح آزمایشی استفاده از موتورهای الکتریکی در واشینگتن - تکفارس 

شرکت Revel که در زمینه فروش وسایل نقلیه برقی به خصوص اسکوترها و موتورسیکلت‌ها فعالیت می‌کند، جدیداً اعلام کرده که می‌خواهد برنامه آزمایشی موپدها یا موتورسیکلت‌های بدون پدال را به پایتخت ایالات متحده یعنی واشینگتن هم بیاورد. بر این اساس و از پایان هفته جاری، ساکنین این شهر می‌توانند از این وسایل استفاده کنند. Revel می‌گوید، ۴۰۰ عدد از این موتورها در منطقه DC عرضه خواهند شد در حالی که ۱۰۰۰ عدد از آنها فعلاً در مناطق بروکلین (Brooklyn) و کویینز (Queens) وجود دارند.

هزینه ثبت‌نام برای دریافت این وسایل ۱۹ دلار است که بخش عظیمی از این پول صرف بررسی گواهینامه و سابقه رانندگی افراد خواهد شد. هر بار استفاده هم ۱ دلار هزینه روی دست متقاضیان می‌گذارد و در هر دقیقه ۰٫۲۵ دلار محاسبه می‌شود. ضمن اینکه راکبان می‌توانند حرکت خود را متوقف کنند و در صورتی که شخص دیگری موتور را در اختیار نگرفت، هزینه به ۰٫۱۰ دلار در هر دقیقه کاهش می‌یابد.

هر کدام از موتورهای برقی Revel که توسط شرکت چینی NIU ساخته شده‌اند، دو کلاه ایمنی دارند. سن مجاز برای رانندگی با این وسایل ۲۱ سال بوده و نهایتاً ۲ نفر می‌توانند سوار این موتورها شوند. سرعت موپدها در هر ساعت به تقریباً ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و امکان پارک کردن آنها در حاشیه خیابان‌ها نیز وجود دارد. ضمن اینکه، با توجه سایز کوچک این وسایل، بعید است فضای زیادی از مسیرهای واشینگتن اشغال شود.

اضافه شدن پایتخت ایالات متحده به این برنامه آزمایشی، بعید بود به این زودی‌ها صورت پذیرد زیرا فرانک ریگ (Frank Reig)، مدیرعامل Revel در ابتدای سال جاری میلادی چیز دیگری گفته بود. او در آن زمان اعلام کرد:

در حال حاضر، تمام تیم‌های ما در حال ساخت ۱۰۰۰ موپد هستند که امنیت زیادی داشته و بهره‌وری بالایی دارند. ما باید اطمینان حاصل کنیم که محصولاتمان توانسته‌اند رضایت شهروندان را کسب کنند زیرا اگر این‌گونه نباشد، مسیر را اشتباه رفته‌ایم بنابراین هدف اصلی ما همین است. البته من نیم نگاهی هم به گسترش ناوگان دارم که احتمالاً سال آینده خواهد بود. همان‌طور که گفتم، ما در حال حاضر باید اطمینان حاصل کنیم که توانسته‌ایم مشتریان خودمان را پیدا کنیم زیرا این اقدام می‌تواند ما را سریع‌تر به اهدافمان برساند به همین دلیل باید مدتی در جا بزنیم

شاید بتوانیم آزمایش موپدها در واشینگتن را یک گام بسیار مهم و خبری خوش برای وسایل نقلیه برقی بدانیم چرا که علی‌رغم اشکالات موجود در آنها و هزینه نسبتاً زیادی که دارند، این سرویس‌های حمل‌ونقل آسیب کمتری به محیط‌ زیست وارد می‌سازند. این اخبار زمانی بهتر می‌شوند که بشنویم، اولین ماه حضور آزمایشی این موتورها در واشینگتن بدون ثبت تصادفات گذشت و این یعنی موپدها در بهترین شرایط خود هستند.

از آن جایی که قبل از واشینگتن، Revel این سرویس را در نیویورک آزمایش می‌کرد، گویا قصد دارد در این شهر خدمات خود را با استخدام ۳۰ کارمند تمام وقت با تمام مزایا گسترش دهد. احتمالاً این اقدام هزینه ۵ میلیون دلاری روی دست این کمپانی بگذارد که البته با توجه به افزایش بودجه بعید است مشکل خاصی از این بابت به وجود بیاید. ریگ در همین رابطه به سایت TheVerge اعلام کرده که قبلاً بسیاری از هزینه‌های خود را صرف برنامه آزمایشی نیویورک کرده و تنها بخشی از آن را در بانک گذاشته بودند.

در پایان اشاره کنیم که Revel مالک هیچ‌کدام از موپدها نیست بلکه او این موتورها را به سایر شرکت‌ها می‌فروشد و از این طریق درآمد کسب می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید