توقف تولید موتورسیکلت برقی هارلی داویدسون به دلیل مشکل شارژ - تکفارس 
توقف تولید موتورسیکلت برقی هارلی داویدسون به دلیل مشکل شارژ - تکفارس 
توقف تولید موتورسیکلت برقی هارلی داویدسون به دلیل مشکل شارژ - تکفارس 

توقف تولید موتورسیکلت برقی هارلی داویدسون به دلیل مشکل شارژ

سجاد اسدی
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - 16:30
توقف تولید موتورسیکلت برقی هارلی داویدسون به دلیل مشکل شارژ - تکفارس 

شرکت هارلی داویدسون ساخت و عرضه اولین موتور برقی خود، LiveWire را به دلیل مشکلات فنی در شارژ کردن متوقف کرد.

این شرکت گفته است که موتورهای LiveWire همچنان ایمن هستند اما با توجه به این که شرکت هارلی داویدسون از مشتریان اولیه‌اش درخواست کرده تا این وسیله نقلیه ۳۰ هزار دلاری را تنها در مراکز خاص شارژ کنند، نشان می‌دهد که ممکن است مشکلی با شارژ این وسایل نفلیه با ولتاژ پایین باشد. مسئله‌ای که ممکن است به این معنی باشد که رانندگان نمی‌توانند این موتورسیکلت‌ها را در خانه‌های خود شارژ کنند. این در حالی است که موتورسیکلت‌های LiveWire از ماه سپتامبر به بازار عرضه شدند.

در سال ۲۰۱۴ بود که موتورسیکلت‌های LiveWire به عنوان یک طرح مفهومی معرفی شدند. برای چند سال خبری از این پروژه نبود تا اینکه شرکت هارلی داویدسون در نوامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد که LiveWire آماده تولید و عرضه است.

موتورسیکلت برقی LiveWire قرار بود تا تلاش این شرکت برای جذب رانندگان جوان‌تر باشد تا بتواند پس از رکود اقتصادی خود، مجدداً به فروش خوبی برسد. با این اوصاف، قیمت این موتورسیکلت نیز بسیار گران در نظر گرفته شد به طوری که موتورهای LiveWire قیمتی در حدود ۱۰ دلار بیشتر از گرانترین موتورهای برقی بازار را دارند.

این شرکت سازنده موتورسیکلت با این که از پاسخ دادن به مسائل پیش آمده امتناع نکرد، اما پاسخی مبهم داد:

همان گونه که در زمینه موتورسیکلت‌های برقی پیشرو هستیم، اولین موتورسیکلت LiveWire را به نمایندگی‌های مجاز خود تحویل داده‌ایم. اخیراً متوجه شدیم که شرایط غیراستانداردی در مرحله بررسی نهایی کیفیت وجود دارد. برای همین تولید و تحویل محصولات را متوقف کرده و شروع به بررسی و تحلیل مشکلات کردیم که این پروسه روند خوبی را دنبال کرده است. ارتباط نزدیکی با عرضه کنندگان و مشتریان LiveWire داشته و به آن‌ها اطمینان داده‌ایم که می‌توانند بر روی این موتورها نشسته و بدون مشکل رانندگی کنند. مانند همیشه، داشتن کیفیت بالا اولین اولویت ماست.

البته شرکت هارلی داویدسون تنها شرکتی نیست که با اولین نسل از وسایل نقلیه برقی عرضه شده خود مشکل دارد. پیش از این در ماه ژوئن شرکت آئودی شاسی بلندهای خود یعنی E-Tron های خود را به دلیل مسائلی در رابطه با انفجار باطری‌ها، بازگرداند (هرچند هیچ گزارشی مبنی بر وجود چنین مشکلی از سوی مشتریان ارسال نشده بود). چند هفته پس از آن نیز استارتاپ چینی NIO اولین ماشین‌های شاسی بلند برقی خود را پس از آتش گرفتن تعدادی از این ماشین‌ها، بازگرداند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید