برنامه‌ریزی سفر با کمک گوگل - تکفارس 
برنامه‌ریزی سفر با کمک گوگل - تکفارس 
برنامه‌ریزی سفر با کمک گوگل - تکفارس 

برنامه‌ریزی سفر با کمک گوگل

امیر عسگری
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - 09:00
برنامه‌ریزی سفر با کمک گوگل - تکفارس 

بعد از تعطیل شدن برنامه تریپس (Trips) و تلفیق ابزارهای رزرو هتل و پروازها با بخش سفر گوگل (Google Travel)، این شرکت ویژگی‌های جدیدی را اعلام کرد که به مسافران در برنامه‌ریزی سفرهایشان کمک می‌کنند.

بروزرسانی جدید بخش پروازهای گوگل، بر اساس موقع سال و کشوری که مسافران در آن حضور دارند، مقاصد محبوب را نشان می‌دهد. شما همچنین می‌توانید با تعیین دقیق سفر و مقصد خود، اطلاعاتی در مورد قیمت‌های پرواز و بهترین زمان برای رزرو را مشاهده کنید.

گوگل می‌گوید پیش‌بینی قیمت به قدری مطمئن است که اگر تا قبل از پرواز قیمت کاهش پیدا کند، اختلاف قیمت نسبت به زمان رزرو را به شما برمی‌گرداند. (این قابلیت خودکار نیست و در صورت مشاهده، شما باید ادعای خود را مطرح کنید). این تضمین قیمت از سه‌شنبه آینده ۱۳ آگوست شروع می‌شود و تا ۲ سپتامبر ادامه خواهد داشت و محدود به مسافرانی است که از آمریکا پرواز می‌کنند.

تفاوت کلاس‌های پرواز در خطوط هوایی آلاسکا و دلتا نمایش داده می‌شوند تا مسافران بتوانند بین صندلی‌های اقتصادی مختلف تفاوت قائل شوند. گوگل می‌گوید از آنجایی که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در مورد صندلی اقتصادی از واژگان متفاوتی استفاده می‌کنند، امیدوار است با این روش بتواند با یک زبان استاندارد به مردم نشان دهد که چه نوع بلیتی را رزرو می‌کنند. همچنین به گفته این شرکت بزودی خطوط هوایی دیگری نیز در آینده اضافه خواهند شد.

پس از رزرو پرواز، گوگل شما را برای محل اسکانتان راهنمایی می‌کند تا بتوانید تصمیم بگیرید چه هتلی را رزرو کنید.

زمانی که همه کارها را انجام دادید، گوگل تمامی اطلاعات سفر شما را در گوگل مپس (Google Maps) جمع‌آوری می‌کند و شما می‌توانید از طریق منوی همبرگری سمت چپ به آنها دسترسی داشته باشید. برای کسانی که به راهنمایی مسیر در محله‌های خارجی نیاز دارند، گوگل در حال ارائه ابزار واقعیت افزوده خود به نام لایو ویو (Live View) برای پلتفرم‌های اندروید و آی‌اواس با پشتیبانی از  ARKit/ARCore است. این ویژگی در کنفرانس گوگل I/O 2018 معرفی شد و در اوایل زمستان برای گوشی‌های پیکسل در دسترس خواهد بود.

در آخر به بروزرسانی جدید تایم‌لاین گوگل می‌رسیم که به شما اجازه می‌دهد تاریخچه مکانهایی که در آنها حضور داشتید را بر اساس دسته‌بندی‌هایی مانند مکانهایی که غذا و نوشیدنی خوردید و یا مغازه‌های لباس فروشی جستجو کنید.

بر این اساس شما می‌توانید فهرستی از پیشنهادهای خود در رابطه با یک شهر را با کسانی که می‌خواهند به آنجا سفر کنند به اشتراک بگذارید. با ابزارهای گوگل مپس شما می‌توانید لیست پیشنهادهای خود را به صورت عمومی منتشر کنید تا دیگران نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

می‌توان تصور کرد که این بروزرسانی گوگل به نوعی برنامه‌های تریپلت (Triplt) و فوراسکوار (Foursquare) را به ویژگی‌های برنامه مپس (Maps) اضافه کرده است. گوگل می‌خواهد این برنامه جایی باشد که در آن بتوانید کاوش کنید، برنامه‌ریزی کنید و مقاصد سفرهایتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. موردی که نسبت به برنامه تریپس از دست رفته، حالت آفلاین است. اگر بخواهید می‌توانید به صورت دستی قسمتی از نقشه را انتخاب و آن را دانلود کنید تا بتوانید به صورت آفلاین به آن دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید