ترامپ: گوگل را زیر نظر داریم - تکفارس 
ترامپ: گوگل را زیر نظر داریم - تکفارس 
ترامپ: گوگل را زیر نظر داریم - تکفارس 

ترامپ: گوگل را زیر نظر داریم

سجاد اسدی
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - 20:03
ترامپ: گوگل را زیر نظر داریم - تکفارس 

حالا به نظر می رسد که کمپانی گوگل با مشکل جدیدی مواجه شده است؛ ترامپ!

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در چند توییت پیدرپی در صبح روز سه شنبه اعلام کرد که تحقیقات و تفحصات ریزبینانه‌ای را علیه غول بزرگ تکنولوژی یعنی گوگل لحاظ کرده و باور دارد که‌ این شرکت در جریان انتخابات ۲۰۲۰ به دنبال توطئه‌های خرابکارانه‌ای است. هرچند گوگل مکرراً‌ این اتهامات را رد کرده و گفته است که صحبت‌های ترامپ صحت ندارد.

ترامپ در توییتر خود در رابطه با نظارت بر عملکرد گوگل، ‌اینطور نوشت:

در حال حاضر بسیار ریزبینانه گوگل را نظارت می‌کنیم!

ترامپ در توییت‌هایش گفته بود که طی قرار ملاقاتی که با رئیس این شرکت یعنی سوندار پیچای (Sundar Pichai) داشته، در رابطه با آخرین اخبار پیرامون‌ گوگل گفتگو کرده و حتی در رابطه با فعالیت‌های گوگل در کشور چین نیز اطلاعاتی را جویا شده است. او پس از قرار ملاقات خود گفته بود که همه چیز خوب به نظر می‌رسد. هرچند این توییت ترامپ پیش از زمانی بود که وی درباره فعالیت‌های محافظه‌کارانه و البته متعصبانه یکی از مهندسین گوگل اطلاع پیدا کرده بود.

کوین کرنکی (Kevin Cernekee) که کارمند سابق گوگل است، هم با خبرنگار وال استریت ژورنال گفتگویی داشته و هم در شبکه فاکس نیوز روی آنتن رفته است. هرچند انتقاداتی هم به دلیل اظهارنظرهای سابقش در رابطه با ریچارد اسپنسر (Richard Spencer) از او شده. شب گذشته، ترامپ حتی مصاحبه‌ای از کرنکی و لو دابز (Lou Dobbs) منتشر کرد که در‌ این مصاحبه، کرنکی اذعان داشته است که گوگل شاید دست به فعالیت‌هایی بزند تا وجهه ترامپ را در انتخابات ۲۰۲۰ خدشه دار کند. با‌ این وجود شرکت گوگل در‌ این رابطه صحبتی انجام نداده است.

ترامپ صبح امروز و پس از کش و قوس‌های فراوان با گوگل در صفحه توییتر خود اعلام کرد که فعالیت‌های گوگل در‌ این رابطه کاملا غیرقانونی بوده و به شدت‌ این شرکت را زیرنظر خواهد داشت:

لو دابز گفته است که‌ این اتفاقات نشان‌گر فساد رخ داده در جامعه عمومی آمریکا است. همچنین @peterschweizer هم با اطمینان گفته است که‌ این جریانات منفی پیش آمده از سوی هیلاری کلینتون شکل گرفته و‌این شخص به دنبال متشنج کردن اوضاع به ضرر ترامپ است. همه‌ این فعالیت‌ها غیرقانونی بوده و در حال حاضر بسیار ریزبینانه گوگل را نظارت می کنیم!

یکی از سخنگویان گوگل نیز در اظهارنامه‌ای گفته است:

صحبت‌های انجام شده توسط کارمند سابق‌ شرکت ما کذب محض است. کرنکی به دلیل دانلود بدون اجازه اطلاعات محرمانه از شرکت اخراج شده است. ما در تلاش هستیم تا هیچ یک از فعالیت‌های‌مان رنگ و بوی سیاسی نداشته باشد و کاملا از مسائل سیاسی دور باشیم. تلاش در مداخله سیاسی به تجارت ما لطمه خواهد زد و برخلاف تعهداتی است که ما به کاربران خودمان در ارائه محتوا صحیح و آموزنده داده‌ایم.

با در نظر گرفتن شرایط، ترامپ طوماری از حرکات تحریک برانگیز گوگل دارد. در سال ۲۰۱۶ به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا با وجود نداشتن هیچگونه مدرکی، اعلام کرده بود که گوگل تلاش می‌کند تا جستجوهای ضد کلینتون را سرکوب کرده و نادیده بگیرد. حالا او در جایگاه رئیس جمهور و نه صرفاً یک کاندیدا، با پیچای گفتگو کرده و در مورد مسائل سیاسی وارد بحث با شرکت گوگل شده است. هرچند ترامپ گفته است که ملاقات سودمندی را در روز گذشته داشته، اما مشخص نیست که‌ این نتایج رضایت‌بخش برای ترامپ، برخواسته از جلسه او با پیچای بوده است یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید