نامه سناتورهای دموکرات به مدیرعامل فیسبوک - تکفارس 
نامه سناتورهای دموکرات به مدیرعامل فیسبوک - تکفارس 
نامه سناتورهای دموکرات به مدیرعامل فیسبوک - تکفارس 

نامه سناتورهای دموکرات به مدیرعامل فیسبوک

امیر عسگری
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - 15:30
نامه سناتورهای دموکرات به مدیرعامل فیسبوک - تکفارس 

پس از گزارش‌ ماه پیش Verge مبنی بر مشکل برنامه مسنجرکیدز (Messenger Kids) که به کودکان اجازه می‌داد تا با بزرگسالانی که تایید نشده‌اند گفتگو کنند، روز سه‌شنبه سناتورهای دموکرات در نامه‌ای از مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، در مورد اینکه که آیا اقدامات لازم برای محافظت کافی از حریم خصوصی کودکان انجام داده است یا خیر، سوال کردند.

فیسبوک اواخر سال گذشته والدین را از وجود این نقص مطلع کرد و به آنها اعلام کرد که چت‌های گروهی که از این طریق ایجاد شده‌اند را مسدود کرده است.

مسنجرکیدز به والدین اجازه می‌دهد تا کاربرانی که کودکان می‌توانند با آنها حرف بزنند را تایید کنند. اما بدلیل نقص گزارش شده، برخی از افراد خردسال توسط افراد تایید شده به چت‌های گروهی‌ای دعوت می‌شدند که افراد غیرمجاز نیز در آن حضور داشتند.

در قسمتی از نامه سناتورها به مدیرعامل فیسبوک آمده است:

حفظ حریم خصوصی و امنیت آنلاین کودکان باید در بالاترین سطح اولویت‌بندی‌های مسنجرکیدز قرار بگیرد. کمپانی شما به وعده‌ای که به والدین در مورد محافظت از کودکان در برابر صحبت نکردن با مخاطبین تایید نشده داده مسئول است، قولی که به نظر می‌رسد فیسبوک نتوانسته به آن عمل کند.

در این نامه سناتورها سوالاتی مانند اینکه فیسبوک از چه زمانی متوجه این نقص شد و اینکه این مشکل برای چند وقت وجود داشته است، پرسیده‌اند. آنها همچنین پرسیده‌اند که آیا فیسبوک تحقیقاتی برای اینکه مطمئن شود نقص‌ دیگری که حریم خصوصی آنلاین کودکان که یکی از سناتورها به نام اد مارکی (D-MA) آن را تالیف کرده است و بدنبال تقویت و بروزرسانی آن در قوانین پیشنهادی جدید امسال است را نقض کند، انجام می‌دهد یا خیر.

در این نامه از فیسبوک خواسته شده تا ۲۷ آگوست به این نامه پاسخ دهد.

در این خصوص سخنگوی فیسبوک با تایید نامه، به Verge گفت:

ما اخیرا برخی از والدین صاحبان حساب کاربری مسنجرکیدز را از وجود مشکلات فنی که بر روی برخی از چت‌های گروهی تاثیر گذاشته بود، مطلع کردیم. ما چت‌های دارای مشکل را غیرفعال کرده‌ایم و منابع اضافی برای مسنجرکیدز و امنیت آنلاین در اختیار والدین قرار داده‌ایم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید