۱۰ ایالت آمریکا که بیشترین آمار هک را داشته‌اند - تکفارس 
۱۰ ایالت آمریکا که بیشترین آمار هک را داشته‌اند - تکفارس 

۱۰ ایالت آمریکا که بیشترین آمار هک را داشته‌اند

افشین نوری
۸ خرداد ۱۴۰۲ - 13:30
هک آمریکا

پلیس FBI طبق روال هر ساله گزارشی درباره امنیت سایبری و هک در آمریکا منتشر می‌کند تا وضعیت این کشور را از نظر جرایم سایبری مورد ارزیابی قرار دهد‌. البته FBI گزارش خود را بر پایه اطلاعاتی که مرکز شکایات جرائم اینترنتی یا همان IC3 جمع‌اوری می‌کند تهیه می‌کند.

این اطلاعات به صورت جداگانه در هر  ایالت جمع‌آوری می‌شود و همه اتفاقاتی که در یک حمله هکری رخ داده است ثبت می‌شوند‌. این اطلاعات شامل محل هک، تعداد افراد قربانی و مقدار خسارت وارده است. گزارش جدید FBI مربوط به چند سال اخیر می‌شود که به بررسی بیشترین ایالت‌های هک شده آمریکا پرداخته است. 

۱. کالیفرنیا

کالیفرنیا بدترین ایالت امریکا از نظر میزان هک بوده است. دلیل آن هم این بوده که کالیفرنیا نه‌تنها جمعیت بیشتری نسبت به سایر ایالت‌های آمریکا دارد بلکه سیلیکون ولی نیز در این ایالت قرار دارد و هکرها همیشه دوست دارند مهارت خود را در هک کردن شرکت‌های فناوری بیازمایند.

هک آمریکا

طبق گزارش FBI، در سال ۲۰۲۰ تعداد ۶۹۵۴۱ شهروند کالیفرنیا قربانی حملات هکری شدند که در مجموع حدود ۶۲۱،۴۵۲،۳۲۰ دلار خسارات به آن‌ها وارد شده است. در سال ۲۰۲۱، تعداد قربانیان کمی کاهش یافته و به ۶۷۰۹۵ نفر رسیده، اما میزان خسارت‌های مالی به ۱۲۲۷۹۸۹۱۳۹ دلار افزایش یافته است.

۲. نیویورک

ایالت نیویورک که شرکت اپل در آنجا قرار دارد همیشه هدف بزرگی برای هکرها بوده است. در سال ۲۰۲۰ تعداد ۳۴۵۰۵ نفر قربانی حملات هکری شدند و خسارت وارده به آن‌ها ۴۱۵،۸۱۲،۹۱۷ دلار بوده است. در سال ۲۰۲۱، تعداد قربانیان هرچند به ۲۹۰۶۵ کاهش یافته، اما خسارت‌های مالی به ۵۵۹۹۶۵۵۹۸ دلار افزایش یافته است. 

۱۰ ایالت آمریکا که بیشترین آمار هک را داشته‌اند - تکفارس 

۳. واشنگتن

ایالت واشنگتن در سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۷۲۲۹ قربانی حملات هکری داشت و خسارت‌های ناشی از آن ۸۸،۰۲۰،۲۵۴ دلار بوده است. در سال ۲۰۲۱ تعداد قربانیان به ۱۳۹۰۳ نفر کاهش یافته اما خسارت‌ها به ۱۵۷،۴۵۴،۳۳۱ دلار افزایش یافته است. 

هک آمریکا

۴. کلرادو

ایالت کلرادو در سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۲۳۲۵ نفر قربانی جرایم سایبری داشته است که خسارت  100،۶۶۳،۸۹۷ دلاری را به بار آورده است. در سال ۲۰۲۱ تعداد قربانیان به ۱۰۵۳۷ نفر کاهش یافته اما مثل سایر ایالت‌ها، خسارت‌هایی مالی به ۱۳۰،۶۳۱،۲۸۶دلار افزایش یافته است. 

هک آمریکا

۵. تگزاس

ایالت تگزاس در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۸۶۴۰ از شهروندانش گرفتار حملات سایبری شدند که خسارت ۳۱۳،۵۶۵،۲۲۵ دلاری را برای آن‌ها به بار آورده است. اما در سال ۲۰۲۱ تعداد ۴۱۱۴۸ نفر قربانی این حملات شدند و خسارت‌ها نیز به ۶۰۶،۱۷۹،۶۴۶ دلار افزایش یافت.

هک آمریکا

۶. فلوریدا

ایالت فلوریدا که یک ایالت گردشگری است هدف بسیار خوبی برای هکرها است بطوریکه در سال ۲۰۲۰ تعداد ۵۳۷۹۳ نفر قربانی هکرها شدند و خسارت مالی آن‌ها ۲۹۵,۰۳۲,۸۲۹ دلار بوده است. در سال ۲۰۲۱ این تعداد به ۴۵۸۵۵ نفر کاهش یافته اما خسارت‌ها به ۵۲۸۵۷۳۹۲۹ دلار افزایش یافته است.

هک آمریکا

۷. اوهایو

ایالت اوهایو در سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۳۴۲۱ قربانی جرایم هکری داشته است و ۱۷۰،۱۷۱،۹۵۱ دلار به شهروندان این ایالت وارد شده است. در سال ۲۰۲۱ تعداد قربانیان به ۱۷۵۱۰ افزایش یافت اما میزان خسارت‌ها به ۱۳۳۶۶۶۱۵۶ دلار نزول کرد. 

هک آمریکا

۸. ایلینوی

ایالت ایلینوی در سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۰۱۸۵ مورد گزارش هک داشته است که در مجموع خسارت مالی ۱۵۰،۴۹۶،۶۷۸ دلاری را موحب شده است. در سال ۲۰۲۱، تعداد قربانیان به ۱۷۹۹۹ نفر کاهش یافت، اما زیان‌های مالی ​​به ۱۸۴۸۶۰۷۰۴ دلار صعود کرد. 

هک آمریکا

۹. پنسیلوانیا

ایالت پنسیلوانیا در سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۸۶۳۶ نفر قربانی حملات هکری داشته است و مجموع خسارت‌های مالی ۱۰۸۵۰۶۲۰۴ دلار بوده است. اما در سال ۲۰۲۱، تعداد شهروندان قربانی به ۱۷۲۶۲ نفر کاهش یافت، اما خسارت‌ها با افزایش دو برابری به ۲۰۶،۹۸۲،۰۳۲ دلار رسید.

هک آمریکا

۱۰. نوادا

ایالت نوادا در در سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۶۱۱۰ مورد گزارش هک داشته است و خسارت‌های ناشی از  آن ۴۴،۳۸۳،۴۵۲ دلار بوده است. در سال ۲۰۲۱ تعداد قربانیان به ۱۷۷۰۶ نفر افزایش و میزان خسارت‌ها به ۸۳،۷۱۲،۴۱۰ دلار افزایش یافت.

هک آمریکا

منبع: Gizmodo

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید