۱۰ پوشاکی که سیستم های تشخیص چهره را سردرگرم می کند - تکفارس 
۱۰ پوشاکی که سیستم های تشخیص چهره را سردرگرم می کند - تکفارس 

۱۰ پوشاکی که سیستم های تشخیص چهره را سردرگرم می کند

مهدی حلوائی
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - 18:00
تشخیص چهره

هرچند که در گذشته ایده‌ی شناسایی افراد توسط سیستم‌های تشخیص چهره تنها در فیلم‌های علمی تخیلی مشاهده می‌شد اما حالا این موضوع به یک واقعیت تبدیل شده است. در حال حاضر فناوری تشخیص چهره در فرودگاه‌ها، کنسرت‌ها، فروشگاه‌ها و حتی برخی مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرد اما این فناوری دارای معایب اساسی و مهمی نیز ‌می‌باشد و تا حالا بارها منجر به دستگیری افراد بی‌گناه شده است.

یکی از روش‌های ساده برای مقابله با سیستم‌های تشخیص چهره، استفاده از لباس و پوشاکی است که در الگوریتم‌های این سیستم‌ها تداخل ایجاد کرده و از شناسایی چهره‌ی شما توسط آن‌ها جلوگیری می‌کند. فناوری تشخیص چهره با بررسی الگوها، ویژگی‌های منحصربه‌فرد چهره‌ی افراد مختلف و هویت آن‌ها را شناسایی می‌کند اما برخی از لباس‌ها با هدف معرفی الگوهای جدید برای گمراه‌ کردن فناوری یادشده طراحی شده‌اند. در این مقاله به معرفی ۱۰ مورد از این پوشاک خواهیم پرداخت.

سویشرت‌های برند Cap-able

پوشاک ضد تشخیص چهره

Cap-able شرکتی در بازار البسه است که محصولات آن برای افرادی که به حریم خصوصی و امنیت خود اهمیت می‌دهند، مناسب است. پوشاک این شرکت از طراحی‌های مختلفی بهره برده و برای مثال، پلیور بالا باعث می‌شود تا سیستم تشخیص چهره شما را به عنوان زرافه یا گورخر شناسایی کرده و یا به‌طور کلی شما را شناسایی نکند.

ماسک‌‌ Leeuwenstein

پوشاک ضد تشخیص چهره

این ماسک امنیتی توسط هنرمندی به نام Jip van Leeuwenstein طراحی شده و هدف آن، جلوگیری از شناسایی شما توسط سیستم تشخیص چهره و در عین حال امکان برقرای ارتباط عادی با افراد بدون از بین رفتن حالات چهره و هویت شماست.

ماسک Cyberdazze Hyperface

پوشاک ضد تشخیص چهره

قصد پرداخت هزینه‌ی زیاد برای خرید پوشاک ضد فناوری تشخیص چهره ندارید؟ این گزینه‌ی ارزان، که تنها ۱۱ دلار قیمت دارد، توسط هنرمند و محققی به نام Leric Dax در طی پروژه‌ی Cyberdazze Hyperface طراحی شده است. این ماسک دارای الگوهای ضد سایبرنتیک بوده و دچار سردرگمی هوش مصنوعی، شبکه‌های عصبی و فناوری تشخیص چهره می‌شود.

ماسک Facial Weaponization Suite

پوشاک ضد تشخیص چهره

هنرمندی به نام Zach Blas این ماسک‌های متورم را در اعتراض به سیستم تشخیص چهره و همچنین نابرابری‌های ساختاری طراحی کرده است. این ماسک‌ها ترکیبی از اطلاعات مربوط به چهره‌ی افراد مختلف بوده و هویت شما را مخفی نگه می‌دارند.

مطالب مرتبط:

پروژکتور پوشیدنی

پوشاک ضد تشخیص چهره

Jing-cai Liu، طراح هلندی، ایده‌ی جالب‌تری را برای جلوگیری از شناسایی هویت افراد توسط فناوری تشخیص چهره پیشنهاد داده است. این پروژکتور پوشیدنی، تصویر کاملاً متفاوتی را روی صورت شما به نمایش خواهد گذاشت و از این طریق با الگوریتم‌ها مقابله خواهد کرد.

چسباندن عکس به لباس

پوشاک ضد تشخیص چهره

ایده‌ی استفاده از تصویری مخصوص روی لباس، که سیستم تشخیص چهره را دچار اختلال می‌کند، بخشی از پروژه‌ای در دانشگاه بلژیک بوده است.

ماسک‌های واقعی

پوشاک ضد تشخیص چهره

ماسک‌های بیش از حد واقعی شرکت REAL-f دارای حالات چهره‌ی مختلف بوده و البته قیمت بالایی نیز دارند. شرکت سازنده از کاربران خواسته تا این ماسک‌ها را لیس نزده و از خوردن آن‌ها خودداری کنند!

ال ای دی مادون قرمز

پوشاک ضد تشخیص چهره

یکی دیگر از پوشاک علمی ضد تشخیص چهره توسط موسسه‌ی ملی انفورماتیک ژاپن طراحی شده است. این دستگاه دارای چندین لامپ ال ای دی‌ با نور نزدیک به مادون قرمز بوده که در سیستم تشخیص چهره اختلال ایجاد می‌کنند.

گریم مخصوص

پوشاک ضد تشخیص چهره

آیا این آرایش و گریم مخصوص، که حاصل همکاری هنرمندی به نام Adam Harvey و گروه Dazzle Club بوده، واقعاً در برابر سیستم تشخیص چهره موثر است؟ جواب این سوال مشخص نیست اما اگر قرار است حریم خصوصی شما توسط فناوری یادشده از بین برود بهتر است که در حین انجام این کار، شما هم شبیه به یک سایبرپانک باشید.

هودی زرد

پوشاک ضد تشخیص چهره

هرچند که توانایی این هودی ۶۵ دلاری، که در وب‌سایت Etsy به فروش می‌رسد در مقابله با سیستم تشخیص چهره ثابت نشده است اما چه کسی رنگ زرد را دوست ندارد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید