یک پسر شانزده ساله برنده جام جهانی Fortnite شد - تکفارس 
یک پسر شانزده ساله برنده جام جهانی Fortnite شد - تکفارس 
یک پسر شانزده ساله برنده جام جهانی Fortnite شد - تکفارس 

یک پسر شانزده ساله برنده جام جهانی Fortnite شد

مسلم رفیعی
۹ مرداد ۱۳۹۸ - 18:30
یک پسر شانزده ساله برنده جام جهانی Fortnite شد - تکفارس 

بیش از دو میلیون نفر به تماشای بهترین نبردها بر سر مبلغی هنگفت پرداختند.

بازی Fortnite به یک پدیده تبدیل شده است. این بازی ویدیویی رایگان که ساخته شرکت اپیک گیمز (Epic Games) است علاوه بر ایجاد میلیارد‌ها دلار سود برای سازنده‌اش، تبدیل به یک وسواس فکری برای بازی‌بازان تمام رده‌های سنی شده است. این افزایش محبوبیت باعث شده تا مسابقات Fortnite برای علاقه‌مندان به این بازی، برگزار شود. گل سرسبد این رقابت‌ها، جام جهانی Fortnite است و کسی که در روز یکشنبه پیروز آن شد کسی نبود جز کایل بوگا ژیرسدورف (Kyle Bugha Giersdorf).

فینال جام جهانی Fortnite به همراه یک جایزه ۳۰ میلیون دلاری از تاریخ ۴ الی ۶ مرداد (۲۶ الی ۲۸ ژوئیه) در شهر نیویورک و در استادیوم  آرتور اشت (Arthur Ashe) برگزار شد.

چه کسی پیروز جام جهانی Fortnite شد؟

یکشنبه آخرین روز این رویداد بود و همه چیز به مسابقات انفرادی ختم می‌شد. بازیکنانی از سراسر جهان که در طی مسابقات کوچک‌تر کسب صلاحیت کرده بودند با هم به رقابت پرداختند و این کایل بوگا ۱۶ ساله بود که موفق به کسب جایزه ۳ میلیون دلاری مقام اول و عنوان بهترین بازیکن Fortnite در جهان شد.

ژیرسدورف روز خود را با قدرت آغاز کرد و در شش بازی اول پیروز شد. در پنج بازی بعدی نیز، او توانست خود را در جایگاهی بالا حفظ و رقبای بیشتری را از میدان به در کند و بدین‌ترتیب بالاترین امتیاز را به‌دست آورد. او در صدر جدول بود و در آخرین بازی نیز نقش فرماندهی را بر‌عهده داشت. تقریباً غیر ممکن بود که بازی را واگذار کند.

ژیرسدورف میهمان برنامه تلویزیونی The Tonight Show جیمی فالن (Jimmy Fallon) بود و در آنجا درباره کارهای روزمره خود، گرم کردن نیم‌ساعتی قبل از تمرین و همچنین استراتژی‌های مربوط به بازی‌ها، صحبت کرد. او ریشه نام خود یعنی «بوقا» را نیز توضیح داد. این کلمه، همان چیزی بود که در زمان کودکی، پدربزرگش به او می‌گفت تا او را بخنداند.

وب‌سایت ردیابی Twitch که Githyp نام دارد، تخمین زده است که ۱٫۳ میلیون نفر، فینال یکشنبه را از طریق Twitch تماشا کرده‌اند. در یوتیوب نیز نیم‌میلیون بیننده به مشاهده‌ این رویداد پرداخته بودند. همچنین در سرویس Mixer شرکت مایکروسافت نیز کسانی بودند که این مسابقه را از دور تماشا می‌کردند. به لطف سرویس جدید اپیک گیمز، کاربران می‌توانستند همزمان با بازی‌کردن، فینال این بازی‌ را نیز رصد نمایند.

روز شنبه نیز مسابقات گروهی برگزار شد. تیم‌های اروپایی «Emil Nyhrox؛ Bergquist Pedersen» و «David Aqua؛ W. took the championship» توانستند ۳ میلیون دلار را از آن خود کنند. بازیکنانی که دو بازی را از ۶ بازی برنده شده بودند، بیشترین امتیاز را برای این دو تیم کسب کردند.

جام جهانی Fortnite چیست؟

اپیک گیمز خبر مسابقات جام جهانی Fortnite 2019 را در خرداد ۱۳۹۷ (ژوئن ۲۰۱۸) اعلام کرد. قرار بود این مسابقات از اواخر سال ۲۰۱۸ و به صورت هفتگی آغاز به کار کنند و فینال نیز در سال ۲۰۱۹ برگزار شود اما این شرکت در اسفندماه برنامه‌های خود را تغییر داد و انتخابی جام جهانی را نیز از فروردین (آوریل) آغاز کرد.

بازیکنانی که در مسابقات هفتگی یک نفره یا گروهی بیشترین امتیاز را کسب می‌کردند، می‌توانستند به فینال راه یابند. کسانی که بیشترین امتیاز را در کل داشتند به این رویداد دعوت می‌شدند و برای جایزه نفر اول که ۳ میلیون دلار پول و عنوان بهترین بازیکن Fortnite در جهان است، با یکدیگر رقابت می‌کردند.

قالب مسابقات چگونه است؟

در هر دو مسابقه تکی/گروهی، بازیکنان/تیم‌ها در شش مسابقه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. امتیازات نیز بعد از هر مسابقه بر اساس رده‌بندی و تعداد کشته‌ها، جمع‌آوری می‌شوند. بازیکن یا تیمی که بعد از شش مسابقه بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد، تاج را بالای سر خواهد برد. گروه‌ها جایزه ۳ میلیون دلاری را بین اعضای خود تقسیم می‌کنند، در حالی که برندگان بخش انفرادی، همه ۳ میلیون دلار را برای خود نگه می‌دارند.

چه کسانی در جام جهانی Fortnite شرکت کرده‌اند؟

اپیک گیمز بیان کرد که بیش از ۴۰ میلیون بازی‌باز از شش منطقه: غرب ایالات متحده، شرق ایالات متحده، اروپا، برزیل، آسیا و اقیانوسیه (استرالیا و نیوزلند) در مسابقات مقدماتی جام جهانی Fortnite شرکت کرده‌ بودند. پس از این مرحله، تنها ۱۰۰ بازیکن از بخش انفرادی و ۵۰ گروه از بخش گروهی، باقی ماندند. بازیکنانی مثل: Tfue ،Bizzle و Vivid از مرحله مقدماتی صعود کردند. یکی از بازیکنان برجسته که نتوانست مرحله مقدماتی را پشت‌سر بگذارد، Tyler Ninja Blevins بود و بدین‌ترتیب جام جهانی را از دست داد.

در کانال یوتیوب Fortnite، پروفایل بازیکنان شرکت‌کننده در فینال این رقابت‌ها به‌علاوه قسمت اول و دوم Road to the World Cup Finals  قرار داده شده‌اند که در آن‌ها رقابت این هفته‌ بازیکنان نام‌آشنا و کمتر شناخته شده نشان داده می‌شود.

جوایز این جام جهانی:

اپیک گیمز نه‌تنها ۳۰ میلیون دلار را به بازیکنان شرکت‌کننده در این رقابت‌ها اختصاص داده بلکه به کسانی هم که این مسابقات را تماشا می‌کردند، مقداری لوازم آرایشی هدیه می‌داد.  بازی‌بازان Fortnite که حساب‌های YouTube خود را به حساب Epic خود پیوند دهند، YouTube Drops را دریافت خواهند کرد. بینندگان برای دریافت اسپری و پتوی جام جهانی Fortnite می‌بایست حداقل ۲۰ دقیقه این رویداد را تماشا می‌کردند.

علاوه بر موارد بالا، بازی‌بازان می‌توانستند از تاریخ ۳ الی ۶ مرداد (۲۵ الی ۲۸ ژوئیه)، وارد حساب‌کاربری Fortnite خود شوند و یک لباس با پوسته Fishstick را دریافت کنند.

Fortnite چیست؟

Fortnite یک بازی در سبک بتل رویال (battle royale) است بدین معنی که تعداد زیادی از بازیکنان، یک مسابقه را شروع می‌کنند و آخرین نفری که باقی می‌ماند، پیروز آن مسابقه خواهد بود. در هر بازی، ۱۰۰ بازیکن به همراه تجهیزات انتخابی خود در یک جزیره فرود می‌آیند. آن‌ها برای زنده‌ماندن و از بین‌بردن سایر بازیکنان باید اسلحه، نارنجک و تجهیزات دیگر را در این جزیره پیدا کنند.

آنچه که این بازی را منحصر‌به‌فرد می‌کند، جنبه ساختاری آن است. بازیکنان می‌توانند از موادی مانند: چوب، فلز و آجر برای ساختن دیوار، پلکان و کف‌ها استفاده کنند تا بدین‌شیوه بتوانند قلعه‌های خود را به سرعت بنا کنند. به همین دلیل است که این بازی را Fortnite نام‌گذاری کرده‌اند. این ساختمان‌ها به محافظت از بازیکنان در برابر گلوله‌ها کمک می‌کنند و می‌توانند برای بازی‌بازان نسبت به حریفان، ایجاد برتری نمایند. بهترین بازیکنان Fortnite کسانی نیستند که فقط با اسلحه خوب کار می‌کنند بلکه آن‌ها باید در ساخت‌و‌ساز نیز توانمند باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید