درآمد خالص ۴٫۲ میلیارد دلاری اینتل - تکفارس 
درآمد خالص ۴٫۲ میلیارد دلاری اینتل - تکفارس 
درآمد خالص ۴٫۲ میلیارد دلاری اینتل - تکفارس 

درآمد خالص ۴٫۲ میلیارد دلاری اینتل

سجاد اسدی
۶ مرداد ۱۳۹۸ - 14:35
درآمد خالص ۴٫۲ میلیارد دلاری اینتل - تکفارس 

اینتل که از جمله بزرگترین تولیدکنندگان قطعات کامپیوتری در سرتاسر دنیا محسوب می‌شود، موفق شده تا در دومین سه ماهه سال ۲۰۱۹، ۱۶٫۵ میلیارد دلار فروش به ثبت برساند.

این رقم ۹۰۰ میلیون دلار بیش از درآمد ماه آوریل این شرکت بوده است. با این حال، نسبت به سال قبل و در مدت زمان مشابه، اینتل با افت سه درصدی مواجه شده و در نهایت، درآمد خالص ۴٫۲ میلیارد را به ثبت رسانده است.

از منظر دیگر، اینتل موفق شد تا رشد یک درصدی را در محصولات کامپیوترمحور خود تجربه کند، اما در حوزه محصولات داده‌محور، افت هفت درصدی گریبان‌گیر اینتل شده است. این آمارها پس از زمانی منتشر شد که اپل اعلام کرد؛ قرار است تا بخش اعظمی‌ از محصولات جدید خود را به مودم‌های تجاری تلفن‌های هوشمند تجهیز کند.

باب سوان، مدیرعامل شرکت اینتل در گفتگویی بیان کرد:

نتایج به دست آمده در یک ماهه دوم سال انتظارات ما را در زمینه درآمد‌ها و سودآوری گسترش داد. با توجه به پیشرفت روزافزون برنامه‌های مبتنی بر داده و کامپیوتر، مشتریان ما چه در زمینه محصولات داده‌محور و چه در رابطه با محصولات کامپیوترمحور، تقاضای محصولات قوی‌تر را داشته‌اند.

در ربع دوم از سال ۲۰۱۹، این شرکت در مجموع ۷٫۶ میلیارد دلار در بخش عملیات، ۱٫۴ میلیارد دلار در بحث پرداخت سود سهام، ۳ میلیارد دلار برای بازخرید سهام و ۶۷ میلیارد دلار از سود سهام به دست آورد. چشم‌انداز این شرکت برای سود سالانه تا ۶۹٫۵ میلیارد دلار اقزایش داشته که نسبت به میزان مورد انتظار در ماه آوریل، نیم میلیارد دلار بیشتر است.

سوان در ادامه افزود:

با توجه به رویکرد‌های اینتل، چشم‌انداز سالانه شرکت بر اساس عملکرد سه ماهه دوم مشخص می‌شود.

از آنجا که اینتل در محصولات کامپیوترمحور خود از ترکیب‌های قدرتمندی از محصولاتش با عملکردهای خوب استفاده کرده، فروش‌های این غول تکنولوژی در این زمینه بسیار بهبود یافته و مشتریان از این محصولات استقبال زیادی کرده‌اند.

با توجه به اعلام شرکت و برنامه ریزی‌های انجام شده، به نظر می‌رسد که دریاچه یخی، پردازنده نسل ده و ۱۰ نانومتری اینتل در بازه تعطیلات امسال در قفسه بسیاری از فروشگاه‌ها به فروش گذاشته شود.

در گروه دیتاسنترها، بخش ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی رشد ۳ درصدی داشته، درحالی‌که بخش داده‌های ابری با کاهش ۱ درصدی مواجه شده و همچنین در زمینه سرمایه گذاری‌های دولتی، اینتل افت چشمگیر ۳۱ درصدی را تجربه کرده است.

رکورد کسب درآمد در میان بخش‌های مختلف نیز مختص به گروه اینترنت اشیاء بوده که این گروه رشد ۱۲ درصدی داشته و موفق شده است تا میزان تقاضا را در پردازنده‌های قوی‌تر افزایش دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید