۱۵ کار عالی که Siri می‌تواند برای شما انجام دهد - تکفارس 
۱۵ کار عالی که Siri می‌تواند برای شما انجام دهد - تکفارس 
۱۵ کار عالی که Siri می‌تواند برای شما انجام دهد - تکفارس 

۱۵ کار عالی که Siri می‌تواند برای شما انجام دهد

علیرضا داداش زاده
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - 16:00
۱۵ کار عالی که Siri می‌تواند برای شما انجام دهد - تکفارس 

در جهان امروز، دستگاه‌های قابل حمل به طور قابل توجهی پیچیده‌تر می‌شوند. در این بین یکی از پرکاربردترین قابلیت‌های این دستگاه‌ها، سیستم دستور صوتی است. خوشبختانه کاربران گوشی‌های آیفون با برنامه Siri آشنایی دارند.  در ادامه تصمیم داریم ۱۵ قابلیت عالی Siri را که بسیاری از آن بی خبر هستند، با شما در میان بگذاریم. با تک‌فارس همراه باشید.

Siri پلتفرم دستور صوتی کمپانی اپل است که کاربرد بسیاری برای کاربران دارد اما بسیاری از کاربران نسبت به برخی از قابلیت‌های این برنامه بی‌توجه هستند. در این مقاله قصد داریم شما را با ۱۵ قابلیت عالی برنامه Siri آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

۱- قابلیت Raise to Speak

به طور معمول وقتی یک کاربر بخواهد Siri را فعال کند، باید کلید Home آیفون را فشار دداده و نگه دارد. اگر شما از جمله افرادی هستید که می‌خواهند این کار را ساده‌تر انجام دهند، می‌توانید از قابلیت Raise to Speak بهره ببرید. در گوشی آیفون خود به قسمت Settings>General Settings>Siri رجوع کنید و گزینه‌ی Raise to Speak را فعال کنید. اکنون به جای این‌‌که کلید Home را نگه دارید، با قرار دادن گوشی در کنار گوش خود، Siri به صورت خودکار فعال می‌شود. اگر گوشی شما قفل است، باید یک بار کلید Home را فشار دهید تا صفحه روشن شود که در این صورت قابلیت Raise to Speak فعال می‌شود. همچنین باید خاطر نشان کرد که این قابلیت در حین مکالمه غیر فعال می‌شود.

۲- ارسال کردن مطلب به فیسبوک یا توییتر

کار خوب دیگری که Siri می‌تواند برایتان انجام دهد، ارسال مطلب به حساب شما در رسانه‌های اجتماعی است. شما می‌توانید به سادگی با گفتن “(Post To (Twitter or Facebook” این کار را انجام دهید، Siri از شما می‌پرسد که چه چیزی می‌خواهید بگویید سپس باید جمله مورد نظر خود را به آرامی برای Siri بازگو کنید و بعد از این‌که Siri مطلب شما را تایید کرد می‌توانید آن را ارسال کنید. برقراری ارتباط با رسانه‌های اجتماعی توسط Siri بسیار آسان‌تر می‌شود، اما تنها از شبکه‌های فیسبوک و توییتر پشتیبانی می‌شود.

۱۵ کار عالی که Siri می‌تواند برای شما انجام دهد - تکفارس 

۳- جست و جو برای توییت‌ها

علاوه بر این‌که Siri می‌تواند برای شما توییت ارسال کند، همچنین قادر است که در توییتر به جست و جو نیز بپردازد. به راحتی با گفتن (“Search  Twitter (subject or person” می‌توانید این کار را انجام دهید. بعد از گفتن این جمله Siri بلافاصله شروع به جست و جوی توییت‌ها از میان تمامی کاربران توییتر خواهد کرد. این قابلیت دیگری است که Siri می‌تواند برای ساده‌تر شدن زندگی انجام دهد.

۴- تغییرش بده

گاهی اوقات Siri ممکن است حرف‌های شما را اشتباه متوجه شود؛ مخصوصاً وقتی که جمله‌ی مورد نظر شما طولانی باشد. اگر زمانی Siri حرف‌هایتان را به اشتباه متوجه شد، می‌توانید با گفتن جمله‌ی “Change it”، دوباره به قسمت بیان جمله رفته و حرف خود را تکرار کنید. این یک کار مفید است که Siri می‌تواند برای شما انجام دهد.

۵- Siri می‌تواند محاسبات ریاضی انجام دهد

نه تنها Siri قادر است سوالات سریع ریاضی را حل کند، بلکه به طور شگفت آوری می‌تواند در مباحث پیچیده نیز تاثیر گذار ظاهر شود. برای حل سوالات ریاضی از Siri کافی است که جمله “What is (سوال ریاضی مورد نظر)” را بپرسید. Siri همچنین قادر است انتخاب‌های سریع را مانند گردش یک تاس و شیر یا خط انجام دهد. برای انجام این کار کافی است جمله ‘Roll a dice” و یا “Flip a coin” را به Siri بگویید.

۱۵ کار عالی که Siri می‌تواند برای شما انجام دهد - تکفارس 

۶-یادداشت‌های خود را مستقیما در Evernote ذخیره کنید

اگر شما از کاربران Evernote هستید، بنابراین می‌توانید اسناد و یادداشت‌های خود را بدون باز کردن آیفون، مستقیما به Evernote منتقل کنید. برای این کار لازم است که آدرس ایمیل مخصوص برنامه‌ی Evernote را در لیست مخاطبان گوشی خود ذخیره کنید. از آن به بعد هر زمانی که دستتان بند است و تصمیم دارید که نکته‌ای را به یاد بیاورید، به سادگی از Siri درخواست کنید که یک ایمیل به Evernote ارسال کند. ایمیل خود را نوشته و سپس ارسال کنید. این گونه تمامی جزییات و اطلاعات مورد نظر شما به عنوان یک سند در Evernote ذخیره خواهد شد.

۷-یادآوری‌های مبنی بر مکان

مطمئناً Siri می‌تواند یادآوری و هشدارها را تنظیم کند، اما آیا می‌دانستید که Siri می‌تواند بر اساس جایی که هستید، برایتان یادآوری تنظیم کند؟ یکی از کارهای جالبی که Siri قادر است انجام دهد یادآوری مبنی بر مکان است. مطمئن باشید که GPS یا خدمات موقعیت گوشی برای یادآوری‌ها فعال باشد. برای فعال کردن خدمات مورد نظر به مسیر Settings>Privacy>Location Services رجوع کنید. سپس، موقعیت مورد نیاز را به مخاطب خود اضافه کنید. به Siri بگویید “Contact is my home”. این کار را می‌توانید برای مدرسه، سر کار، یا هرجای دیگری استفاده کنید. اکنون Siri قادر است بر حسب جایی که رفته یا ترک می‌کنید، یادآوری کند. برای مثال می‌توانید بگویید: “وقتی ار سر کار تعطیل می‌شوم، به رامبد زنگ بزن”.

۸-تبدیل واحدهای اندازه گیری‌

به مانند قابلیت حل مسائل ریاضی، Siri می‌تواند به عنوان یک مبدل واحد اندازه گیری در زندگی نقش داشته باشد. از Siri بخواهید که مقدار واحد مورد نظر شما را به آن واحدی که می‌خواهید تبدیل کند. نه تنها Siri نتیجه‌ی تبدیل واحد مورد نظر را سریعاً به شما می‌دهد، بلکه لیستی از دیگر تبدیل‌های اضافی را هم در اختیار شما قرار خواهد داد. تبدیل واحدهای اندازه گیری با استفاده از Siri بسیار راحت‌ و کارآمدتر از روش‌های مرسوم خواهد بود. به علاوه Siri اطلاعات اضافه‌ی دیگری را هم که شاید نیاز داشته باشید را با شما به اشتراک می‌گذارد.

۱۵ کار عالی که Siri می‌تواند برای شما انجام دهد - تکفارس ۹-به خاطر سپردن رابطه‌ها

اگر از نوشتن نام کامل کسانی که می‌خواهید به آن‌ها زنگ بزنید یا پیامک ارسال کنید خسته شده‌اید، Siri با توجه به روابط می‌تواند آن‌ها را به خاطر بسپارد. در قسمت Setting>General Settings<Siri مطمئن شوید که اطلاعات مخاطب خود را وارد کرده باشید. سپس Siri را فعال کنید و نام مخاطبی که می‌خواهید به او یک رابطه را اختصاص دهید، صدا بزنید. برای مثال “مجید همسر من است” و یا “شایان مدیر من است”. Siri از شما می‌خواهد که آیا رابطه‌ی مورد نظر ذخیره شود یا نه که در این صورت باید گزینه‌ی “بله” را انتخاب کنید. در آینده می‌توانید از Siri بخواهید که که با مادر، دوست و یا مدیر خود بدون صدا کردن نام آن‌ها تماس برقرار کنید.

۱۰- تلفظ صحیح اسم‌ها

یکی دیگر از ویژگی‌های Siri، یادگیری تلفظ درست اسم‌ها می‌باشد. اگر Siri اسم دوستتان را درست تلفظ نکند یا وقتی که تلفظ اسم از زبان شما با آن چیزی که سیستم ذخیره کرده است متفاوت باشد و نتواند مخاطب مورد نظر را پیدا کند، نگران نباشید زیرا می‌توانید از Siri درخواست کنید که تلفظ آن را تغییر دهد و بعد از آن می‌توانید شماره تلفن را به سیستم ارسال کنید. زمانی که Siri با شماره‌ی مخاطب پاسخ بدهد، می‌توانید با گفتن جمله “این نحوه‌ی تلفظ اسم (مورد نظر) نیست”. سپس Siri چندین گزینه از تلفظ اسم را پیش رویتان قرار داده و می‌توانید تلفظ مورد نظر را انتخاب کنید.

۱۱- جست و جوی ایمیل

Siri می‌تواند برایتان به جست و جوی ایمیل و یا یادداشت بپردازد و بدین شکل می‌توانید در مصرف زمان صرفه جویی کنید. برای مثال از Siri بخواهید که “ایمیل را با توجه به برنامه‌ی من پیدا کن” یا “پیدا کردن ایمیل یا اسنادهای روز جمعه در بخش موضوعات”. همچنین می‌توانید از این قابلیت برای پیدا کردن ایمیل مخاطبین خاص و یا جست و جوی یادداشت‌ها نیز استفاده کنید.

۱۲-بررسی تاریخ

علاوه بر تبدیل واحدهای اندازه گیری و حل مسائل ریاضی، Siri در قسمت تاریخ و تعطیلات هم ماهر است. می‌توانید از Siri درخواست کنید که روز تعطیلی مورد نظر چه زمانی است و بلافاصله با پاسخ  به همراه روز دقیق آن مواجه شوید. همچنین می‌توانید از Siri بپرسید که چند روز تا تاریخ مورد نظر باقی مانده است.

۱۵ کار عالی که Siri می‌تواند برای شما انجام دهد - تکفارس ۱۳-وقت بگیرید

زمانی که در رابطه با جزییات یک رستوران خاص سوال کنید، Siri از سرویس Yelp استفاده می‌کند. این سرویس بر پایه‌ی وب‌سایت Yelp.com و اپلیکیشن موبایل Yelp، دیدگاه‌های دیگران در مورد کسب و کارهای محلی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها و غیره را پردازش کرده و در اختیار کاربران دیگر قرار می‌دهد. همچنین Siri قادر است به سرویس OpenTable نیز متصل شود. این یک مزیت بزرگ است، زیرا توسط OpenTable می‌توانید مستقیماً به دنبال رزرو کردن باشید. به Siri بگویید در یک رستوران مورد نظر جا رزرو کند که در این صورت به سرویس OpenTable متصل خواهید شد. برای مثال بگویید “در رستوران حاتم در ساعت ۹ شب جا رزرو کن” که در این صورت قادر خواهید بود به OpenTable متصل شده و به صفحه‌ی رستوران مورد نظر وارد شوید. Siri با توجه به موقعیت مکانی به شما کمک می‌کند که به دنبال کدام رستوان هستید. اگر رستوران مورد نظرتان دور است، نام شهر را نیز بگویید.

۱۴-به راحتی به تنظیمات دسترسی پیدا کنید

آیا از جست و جو در پنل تنظیمات بی‌نهایت گوشی خسته شده‌اید؟ Siri کار را برای شما آسان‌تر می‌کند. به منظور این‌که در زمان خود صرفه جویی کنید، به سادگی از Siri بخواهید تا تنظیمات مورد نظر را برای شما باز کند. Siri تنها با یک‌سری کلمات کلیدی می‌تواند گزینه‌های زیادی از تنظیمات مورد نظرتان را نمایش دهد. برای مثال به Siri بگویید “بخش عکس پس زمینه و روشنایی را باز کن” یا “تنظیمات ایمیل را باز کن”. به همین حالت می‌توانید درخواست کنید که یک برنامه‌ی خاص برایتان باز شود که در این صورت سریعاً صفحه نمایش به برنامه مورد نظر سوییچ می‌شود.

۱۵-هواپیماهای بالا سرتان را پیدا کنید

شما به سادگی می‌توانید وضعیت پروازها را با گفتن شماره پرواز مورد نظر به Siri بررسی کنید. به علاوه، قابلیت جالب دیگر این است که Siri می‌تواند اطلاعات هواپیماهای بالا سرتان را نیز به شما ارسال کند. همچنین Siri قادر است شماره پرواز این هواپیماها را نشان دهد؛ بنابراین می‌توانید متوجه شوید که مقصد این پروازها کجا خواهد بود.

۱۵ کار عالی که Siri می‌تواند برای شما انجام دهد - تکفارس 

نظر شما کاربران تک‌فارس در رابطه با سیستم دستور صوتی اپل چیست؟ آیا این برنامه می‌تواند به ابزاری کارآمد برای کاربران گوشی‌های آیفون تبدیل شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید