دلیل تأخیر در انتشار واتس‌اپ برای آیپدها مشخص شد - تکفارس 
دلیل تأخیر در انتشار واتس‌اپ برای آیپدها مشخص شد - تکفارس 
دلیل تأخیر در انتشار واتس‌اپ برای آیپدها مشخص شد - تکفارس 

دلیل تأخیر در انتشار واتس‌اپ برای آیپدها مشخص شد

سید محمد معلمی
۵ مرداد ۱۳۹۸ - 14:30
دلیل تأخیر در انتشار واتس‌اپ برای آیپدها مشخص شد - تکفارس 

به دلایل مختلفی واتس‌اپ هنوز نسخه مخصوص آیپدها را تا به امروز منتشر نکرده اما این موضوع تنها تصمیم عجیب توسعه‌دهندگان این برنامه محبوب نیست زیرا واتس‌اپ برای سیستم عامل macOS هم اشکالات زیادی دارد چرا که کاربران باید آیفون خود را به صورت بیسیم به رایانه وصل کنند تا بتوانند به پیام‌ها دسترسی داشته باشند.

به هر حال، کاربران macOS حداقل می‌توانند پیام‌های واتس‌اپ را در رایانه ببینند. در این بین، آیپددارها کسانی هستند که با عجیب‌ترین مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند زیرا برای این افراد، تنها راه بهره‌مندی از این شبکه اجتماعی، کار کردن با نسخه دسکتاپی آن است. امروز اما خبر رسیده که یک ورژن از واتس‌اپ با موفقیت روی آیپدها آزمایش شده و انتظار می‌رود به زودی عرضه شود.

تیم توسعه دهنده واتس‌اپ در این‌باره می‌گوید:

ما می‌خواهیم سیستمی طراحی کنیم که کاربران بتوانند از یک اکانت همزمان در چند دستگاه استفاده نمایند. به کارگیری سیستم چند پلتفرمی به معنای این است که حساب‌های کاربری آیفون، آیپد و مک‌بوک می‌توانند با یک‌دیگر متفاوت باشند. لازم به ذکر است که این ویژگی با بهره‌مندی از فناوری سیستم یک‌پارچه نرم‌افزاری (UWP) عملی خواهد شد

بر اساس ادعای انتشار دهنده این خبر، توسعه‌دهندگان عرضه واتس‌اپ برای آیپدها را به تأخیر انداختند تا ابتدا سیستم چند پلتفرمی را عرضه کنند. این برنامه همچنین، سبب خواهد شد تا رمزگذاری سرتاسری در واتس‌اپ بهبود یابد زیرا پیام‌ها در پلتفرم‌های بیشتری میان کاربران رد و بدل می‌شوند.

عجیب‌ترین نکته این است که موثق‌ترین منتشر کننده اخبار واتس‌اپ یعنی WabetaInfo مدعی شده نسخه مخصوص آیپد این شبکه اجتماعی آماده عرضه است اما توسعه‌دهندگان انتشار آن را به تأخیر انداخته‌اند تا سیستم به صورت جامع آماده استفاده شود. به هر ترتیب، مطمئناً در ماه‌های بعدی خبرهای بیشتری در این‌باره به دستمان خواهد رسید و متوجه خواهیم شد که چرا آیپددارها مدت زمان طولانی را منتظر دریافت نسخه اختصاصی واتس‌اپ مانده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید