امسال ۳ آیفون معرفی می‌شود - تکفارس 
امسال ۳ آیفون معرفی می‌شود - تکفارس 
امسال ۳ آیفون معرفی می‌شود - تکفارس 

امسال ۳ آیفون معرفی می‌شود

علی اسکندری
۳ مرداد ۱۳۹۸ - 15:00
امسال ۳ آیفون معرفی می‌شود - تکفارس 

در کنار سامسونگ و هوآوی، اپل یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند شمرده می‌شود که هر ساله از مدل‌های جدیدی پرده برمی‌دارد. همان‌طور که می‌دانید موبایل‌های هوشمند این شرکت با نام آی‌فون به بازار عرضه می‌شوند. پیش از سال ۲۰۱۷، این شرکت هر سال تنها از دو گوشی یا در بعضی از مواقع خاص (مثل معرفی از آی‌فون SE) از ۳ آی‌فون در یک سال پرده برمی‌داشت. اما امسال قضیه فرق کرده و اپل قرار است به‌زودی از ۳ آی‌فون پرده بردارد. بعضی از اطلاعات این مدل‌ها به بیرون درز کرده که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم.

آی‌فون‌های سال پیش را به یاد دارید؟ ۳ مدل از این گوشی‌های هوشمند به بازارا عرضه شد که به ترتیب آی‌فون XS، XS مکس و XR نام داشتند. این گوشی‌ها از قابلیت‌های تقریبا یکسانی بهره می‌‌بردند. با این همه اگر می‌خواستید بهترین نسخه را داشته باشید، باید آی‌فون XS مکس را خریداری می‌کردید. امسال نیز شاهد چنین موقعیتی خواهیم بود. شرکت سازنده آمریکایی از ۳ گوشی در رنج‌های قیمتی مختلف و با نام‌های گوناگون پرده برمی‌دارد. اما بعضی از امکانات این مدل‌ها یکسان است. برای مثال در هر سه گوشی پورت لایتنینگ به‌چشم می‌خورد. این درگاه این اجازه را به شما می‌دهد تا به انتقال فایل‌ها با سرعت بالایی بپردازید و در عین حال گوشی خود را با سرعت بالایی شارژ نمایید. این پورت امسال از همیشه عملکرد بهترین دارد و طبیعتا از سرعت بالاتری بهره می‌برد. به این ترتیب دیگر وقت‌تان برای انتقال فایل‌های مختلف تلف نمی‌شود و دیگر لزومی ندارد ساعت‌ها برای شارژ شدن باتری گجت هوشمندتان صبر کنید. اما این موضوع تنها حدس و گمان است. با این‌که آی‌فون‌های قبلی هم از این درگاه استفاده می‌کردند، ولی بازهم سرعت شارژ شدن آن‌ها به دیگر موبایل‌های بازار نمی‌رسید. در حقیقت در حالی که گلکسی‌های سامسونگ تنها در عرض نیم‌ساعت ۵۰ درصد شارژ می‌شوند، آی‌فون‌ها باید تا دو ساعت به پریز برق متصل باشند. اما به احتمال زیاد این موضوع تغییر خواهد کرد.

احتمال می‌رود شرکت سازنده از فن‌آوری شارژ سریع در این گوشی‌های هوشمند خود بهره ببرد تا باتری‌های این محصولات در زمان نسبتا کم‌ترین شارژ شوند. البته قابلیت شارژ بی‌سیم نیز وجود خواهد داشت. این بدان معناست که گوشی‌های آمریکایی را می‌توانید بدون مزاحمت سیم‌ها شارژ کنید. فقط کافی‌ست یک پد شارژ وایرلس خریداری نمایید و گوشی را روی آن قرار دهید تا با سرعت بالایی شارژ شود. به این ترتیب حتی در حین شارژ نیز می‌توانید با گجت هوشمند خود کار کنید و مثلا به تماشای فیلم‌های مختلف بپردازید. اما هنوز حرفی از مهم‌ترین قابلیت آی‌فون‌های ۲۰۱۹ نزده‌ایم. برای همه گوشی‌های بازار سخت‌افزار نقشی حیاتی را ایفا می‌کند. این ۳ آی‌فون نیز از چنین قانونی پیروی می‌کنند و از این رو اپل برای محصولات تراشه‌های قدرت‌مندی را تدارک دیده است. اما نام این پردازنده چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

امسال ۳ آیفون معرفی می‌شود - تکفارس 

با این‌که این ۳ آی‌فون قیمت‌های مختلفی دارد و با مشخصات گوناگونی به بازار عرضه می‌شوند، اما در یک شخصه مهم شبیه به‌هم هستند، هر سه گوشی از جدیدترین نسخه پردازنده‌هایی اپل سود می‌جویند. تراشه A13 قلب تپنده این موبایل‌ها را تشکیل خواهد داد تا در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها دچار مشکل نشوید. در حقیقت این پردازنده از پس تمامی بازی‌ها و نرم‌افزارهای فروشگاه اپل برمی‌آید و بدون کندی سرعت به انجام کارهای مختلف می‌پردزد. این ۳ گوشی جذاب دستورات شما را در مدت زمان کمی انجام می‌دهند و مطمئن باشید آی‌فون‌های ۲۰۱۹ تا ۵ سال دیگر نیز بدون نقص کارهای شما را انجام می‌دهند. فرقی نمی‌کند که عاشق بازی‌ باشید یا جزو طرفداران برنامه‌های ویرایش ویدیو و عکس، در هر صورت این ۳ آی‌فون می‌توانند نیاز شما را برآورده کنند. هوش مصنوعی نیز نقش مهمی در تراشه‌ جدید اپل بازی می‌کند. هوش مصنوعی این امکان را به گوشی‌های هوشمند اپل می‌دهد تا بعد از مدتی علاقه‌مند‌ها و سلایق کاربران را تشخیص دهند و تنظمیات گوشی را براساس همان علاقه‌مندی‌ها کم و زیاد کنند. برای مثال هر برنامه‌ای نمی‌تواند آزادانه در پس‌زمینه به انجام فعالیت‌های گوناگون بپردازد. همیشن موضوع مصرف باتری را کاهش داده و طول عمر آن را به‌طور چشم‌گیری بیش‌تر کرده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این آی‌فون‌ها طرفدار خواهند داشت یا کاربران منتظر آی‌فون‌های سال بعدی می‌مانند؟ آیا در صورت عرضه این گوشی به بازار ایران، حاضر به خرید آن خواهید بود؟ خوشحال خواهیم شد که نظرتان را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید