کاربران Google Photos به ۱ میلیارد نفر رسیدند - تکفارس 
کاربران Google Photos به ۱ میلیارد نفر رسیدند - تکفارس 
کاربران Google Photos به ۱ میلیارد نفر رسیدند - تکفارس 

کاربران Google Photos به ۱ میلیارد نفر رسیدند

سید محمد معلمی
۳ مرداد ۱۳۹۸ - 08:30
کاربران Google Photos به ۱ میلیارد نفر رسیدند - تکفارس 

پس از گذشت چهار سال از معرفی و عرضه، حالا تعداد کاربران نرم‌افزار Google Photos به ۱ میلیارد نفر رسیده است. این سرویس مدیریت تصاویر و ویدیوها که توسط گوگل ارائه می‌شود، به باشگاه ۱ میلیاردی‌های این کمپانی پیوست تا تعداد کاربران آن هم به اندازه مشترکان اپلیکیشن‌های جیمیل، یوتیوب، گوگل مپس، سرویس سرچ گوگل و سیستم عامل اندروید برسند.

البته Google Photos در مقایسه با سایر برنامه‌ها، توانسته این آمار را در مدت زمان کوتاه‌تری به ثبت برساند. این سرویس، درست ۵ ماه پس از همایش I/O گوگل در سال ۲۰۱۵، به آمار خیره‌کننده ۱۰۰ میلیون کاربر دست یافت و دو سال بعد از عرضه، ۵۰۰ میلیون نفر از آن استفاده می‌کردند.

علی‌رغم اینکه اپلیکیشن مورد بحث ما جزو برنامه‌هایی است که به صورت پیش‌فرض در اکثر گوشی‌های اندرویدی نصب شده ولی موفقیتش هرگز تضمین‌شده نبوده است. در واقع Google Photos یکی از بخش‌های شبکه اجتماعی گوگل به نام Google+ بود که در روزهای ابتدایی سال جاری میلادی تعطیل شد. در ادامه و با جداسازی، برنامه مدیریت تصاویر گوگل توانست به محبوبیت برسد و با اضافه شدن ویژگی‌های جدید به آن، افراد بیشتری از Google Photos استقبال کردند.

به عنوان گام بعدی و برای دستیابی به رکورد ۲ میلیارد کاربر، گوگل امروز اپلیکیشن Gallery Go را به عنوان نسخه سبک‌تر Google Photos منتشر و عرضه کرد. آنیل سابهاروال (Anil Sabharwal)، نائب رئیس و مدیر Google Photos در این‌باره می‌گوید:

ما توانستیم به رکورد ۱ میلیارد کاربر ماهانه در نرم‌افزار Google Photos برسیم و Gallery Go همان چیزی است که فکر می‌کنیم ما را به رکورد ۲ میلیارد کاربر می‌رساند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید