توییتر: اطلاعات بیشتری را در مورد توییت‌های ناموجود در اختیار می‌گذاریم - تکفارس 
توییتر: اطلاعات بیشتری را در مورد توییت‌های ناموجود در اختیار می‌گذاریم - تکفارس 
توییتر: اطلاعات بیشتری را در مورد توییت‌های ناموجود در اختیار می‌گذاریم - تکفارس 

توییتر: اطلاعات بیشتری را در مورد توییت‌های ناموجود در اختیار می‌گذاریم

مسلم رفیعی
۳۰ تیر ۱۳۹۸ - 10:30
توییتر: اطلاعات بیشتری را در مورد توییت‌های ناموجود در اختیار می‌گذاریم - تکفارس 

توییتر در حال حاضر در باب توییت‌های ناموجود فقط از عبارت «This Tweet Is Unavailable» استفاده می‌کند اما به‌تازگی مقامات این شرکت اعلام کرده‌اند که اطلاعات بیشتری را از توییت‌های ناموجود در اختیار خواهند گذاشت.

احتمالاً برای شما نیز پیش آمده است که هنگام خواندن یک مکالمه‌ی توییتری، متوجه‌ی از بین رفتن پیام‌ها شده باشید. اکنون توییتر قصد دارد با این اقدام خود از سردرگمی کاربران در هنگام مشاهده‌ی توییت‌های ناموجود بکاهد.

توییت‌ها به دلایل مختلفی ممکن است از دسترس خارج شوند از جمله:

  1. حاوی یک کلمه‌ی کلیدی بی‌صدا شده (muted) باشند.
  2. حساب کاربری طرف مقابل در حالت محافظت شده باشد.
  3. توییت مورد نظر حذف شده باشد.

توییتر جزئیات زیادی را از این طرح منتشر نکرده است اما بیان کرده که این اقدام منجر به تکامل هرچه بیشتر اعلانات این پیام‌رسان می‌شود. به عنوان مثال: هنگامی که یک توییت، قوانین این شرکت را نقض کند، این تخلف به عنوان دلیل حذف آن پیام ذکر می‌شود و اگر توییت ناموجود، مربوط به حسابی باشد که شما آن را مسدود (block) کرده‌اید، آنگاه این موضوع را نیز به شما اطلاع‌رسانی می‌کند. توییتر همچنین اعلام کرده که این قابلیت جدید طی چندهفته‌ی آینده در دسترس قرار خواهد گرفت. بیانیه‌ی این شرکت به شرح زیر است:

ما در حال رفع مشکل «This Tweet Is Unavailable» هستیم. این مشکل به علت‌های: بی‌صدا کردن یک کلمه‌ی کلیدی، حساب‌های محافظت شده و یا حذف یک توییت رخ می‌دهد. در طی هفته‌های آتی، علت در دسترس نبودن توییت‌ها در اعلان‌ها نمایش داده خواهد شد.

در کنار تغییرات ذکر شده، این شبکه‌ی اجتماعی قصد دارد تا نمادها را در پاسخ‌ها به کار برد و بدین‌صورت اطلاعات بیشتری را در معرض دید قرار دهد. به عنوان مثال: علامت @ در پروفایل کسانی که در یک توییت مورد اشاره (tag) قرار می‌گیرند، نمایش داده می‌شود و این در حالی است که نویسنده‌ی اصلی آن توییت، دارای علامت میکروفون خواهد بود.

این تغییرات، علاوه‌ بر آسان‌تر کردن گفتگوها، باعث شده تا مواردی که در آن‌، کلاهبرداران، پروفایل یک حساب مشهور را تقلید و نظرات مربوط به آن را پاسخ می‌دهند، راحت‌تر شناسایی شوند و بدین‌ترتیب کاربران کمتری به سمت پیوندهای حاوی کلاهبرداری‌های بیتکوینی جذب شوند. این نمادهای جدید باعث می‌شوند تا نویسندگان اصلی یک توییت، بتوانند خود را از کلاهبرداران متمایز کنند.

زمان دقیق عرضه‌ی عمومی این قابلیت‌ها معلوم نیست اما واضح است که کاربران مشخصی در حال امتحان کردن این ویژگی‌های جدید هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید