رسمی: مشخصات شیائومی Mi A3 - تکفارس 
رسمی: مشخصات شیائومی Mi A3 - تکفارس 
رسمی: مشخصات شیائومی Mi A3 - تکفارس 

رسمی: مشخصات شیائومی Mi A3

امیر عسگری
۲۶ تیر ۱۳۹۸ - 22:30
رسمی: مشخصات شیائومی Mi A3 - تکفارس 

پیش از این شیائومی توانست با ارائه دو گوشی Mi A1 و Mi A2 بیشترین فروش را نسبت به سایر گوشی‌های اندروید وان (One) داشته باشد و موفقیت بزرگی را بدست آورد.

امروز و با هدف استمرار این موفقیت شیائومی گوشی Mi A3 را معرفی کرده است که پیش‌بینی می‌شود با قیمت ۲۴۹ یورو (۲۷۹ دلار) در اروپا معرفی و عرضه شود.

خریداران می‌توانند با قیمتی معادل مدل قبلی، به اسنپ‌دراگون (Snapdragon) 665 دسترسی داشته باشند.

شاید این بهبود عملکرد مانند تغییرات از نسل اول (اسنپ‌دراگون ۶۲۵) به نسل دوم (اسنپ‌دراگون ۶۶۰) قابل توجه نباشد اما همچنان مورد استقبال قرار خواهد گرفت. همراه این پردازنده ۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۶۴ گیگاباتی نیز وجود دارد و اگر احساس می‌کنید این مقدار حافظه برای شما کافی نیست می‌توانید از نسخه گران‌تر با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی استفاده نمایید. همچنین با توجه به شکایت کاربران، شیائومی درگاه حافظه میکروSD را نیز برگردانده است.

رسمی: مشخصات شیائومی Mi A3 - تکفارس 

همانطور که از یک گوشی اندروید وان انتظار دارید شیائومی Mi A3 با اندروید ۹ عرضه خواهد شد ولی احتمالا تا قبل از سال جدید اندروید Q را دریافت خواهد کرد.

دیگر ویژگی ها شامل باطری با ظرفیت ۴۰۳۰mAh، پشتیبانی از شبکه ۴G LTE، بلوتوث ۵ و شارژ سریع ۱۸ واتی خواهد بود. همچنین جک ۳٫۵ میلیمتری نیز به Mi A3 برگشته است.

با اینکه ارتقاء داخلی Mi A3 نسبتا قابل قبول است اما خود شیائومی تمرکز زیادی بر روی بهبود عملکرد دوربین و طراحی گوشی گذاشته است. طراحی و قرار گرفتن دوربین‌ها به صورت عمودی مانند مدل سال گذشته است. اینبار از دوربین سه‌گانه و شیشه بجای پنل آلومینیومی استفاده شده است. اسکنر اثر انگشت نیز از پشت دستگاه حذف شده و درون صفحه نمایش قرار گرفته است.

رسمی: مشخصات شیائومی Mi A3 - تکفارس 

با توجه به مشخصات واقعی، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل است که با استفاده از نرم‌افزار هر ۴ پیکسل را تبدیل به ۱ پیکسل می‌کند و در نهایت یک تصویر ۱۲ مگاپیکسلی را ارائه می‌نماید. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز فوق گسترده ۱۱۸ درجه‌ای و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی برای عمق میدان و ایجاد بوکه در نظر گرفته شده است.

شیائومی برای دوربین جلو نیز از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی استفاده کرده که بصورت ناچ درون صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی قرار گرفته است. صفحه نمایشی که یک تغییر نسبتا ناامید کننده بشمار می‌رود. شیائومی تصمیم گرفته تا رزولوشن صفحه نمایش Mi A3 را کاهش دهد تا بتواند حاشیه دور آن را کمتر کند و پنل AMOLED را جایگزین پنل LCD کند. استفاده از یک پنل ۷۲۰p و تکنولوژی ماتریکس پن‌تایل (PenTile)  در مقایسه با پنل ۱۰۸۰p گوشی Mi A2 ممکن است کیفیت پایین‌تری را به کاربر ارائه دهد.

Mi A3 را از امروز در اسپانیا می‌توان پیش‌خرید کرد و توزیع آن چهارشنبه هفته آینده (۲۴ژوئیه) خواهد بود.

قیمت گوشی نیز از ۲۴۹ یورو (۲۷۹دلار) شروع می‌شود و برای نسخه ۱۲۸ گیگاباتی باید ۲۷۹ یورو (۳۱۲ دلار) پرداخت کرد. این گوشی در سه رنگ خاکستری (Kind of Gray)، آبی (Not Just Blue) و سفید (More Than White) عرضه خواهد شد.

احتمالا بزودی شاهد گسترش عرضه Mi A3 در بقیه اروپا و مناطق خاصی از آسیا خواهیم بود. مانند مدل نسل قبل، احتمالا یک رونمایی و عرضه رسمی در ایالات متحده نیز انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید