بخش اخبار جستجو گوگل آپدیت می‌شود - تکفارس 
بخش اخبار جستجو گوگل آپدیت می‌شود - تکفارس 
بخش اخبار جستجو گوگل آپدیت می‌شود - تکفارس 

بخش اخبار جستجو گوگل آپدیت می‌شود

سید محمد معلمی
۲۱ تیر ۱۳۹۸ - 18:30
بخش اخبار جستجو گوگل آپدیت می‌شود - تکفارس 

گفته می‌شود که گوگل می‌خواهد تب اخبار (News) قسمت سرچ خود را در دسکتاپ بروزرسانی کند تا اطلاعات اضافی دیگر مشاهده نشوند و اخبار با شفافیت بیشتری در اختیار افراد قرار گیرند.

این شیوه طراحی جدید که گوگل آن را از طریق یک توییتر معرفی کرد، ظاهری شبیه به سایت اصلی اخبار این کمپانی خواهد داشت. بر این اساس، اخبار به صورت کارت‌هایی مشاهده خواهند شد و دیگر شبیه لیست نخواهند بود تا از طریق این اسامی ناشران و تیترها راحت‌تر دیده شوند. همچنین به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد تمامی وقایع را بهتر دسته‌بندی نماید.

گوگل در پیام توییتری خود نوشت:

در هفته‌های آتی، تب باز طراحی شده اخبار در قسمت سرچ دسکتاپ را منتشر خواهیم کرد. این شیوه ظاهری جدید سبب می‌شود اسامی ناشران بهتر دیده شوند و مقالات و اخبار با ترتیب بهتری جایگیری کنند تا بتوانید اخباری که می‌خواهید را راحت‌تر پیدا نمایید

اگرچه این تغییر به خودیِ خود بسیار کوچک است ولی بخشی از برنامه بلندمدت گوگل جهت بهبود بخش خبرها می‌باشد. روش انتشار اخبار توسط این غول دنیای تکنولوژی به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد برخی اوقات می‌خواهد محتوا را بیشتر به صورت خلاصه نشان دهد اما به دلیل اینکه در سالیان اخیر و به خاطر گسترش تکنولوژی، منابع خبری بی‌کیفیت افزایش یافته‌اند و درآمد آژانس‌های خبری کم شده است، گوگل قصد دارد این صنعت را بار دیگر به روزهای اوج خود بازگرداند.

اقدامات این کمپانی هم در این زمینه واقعاً جای تحسین دارد چرا که تا کنون با آژانس‌های خبری محلی همکاری‌هایی را آغاز کرده، مکانیسم‌های جدیدی به وجود آورده تا کاربران راحت‌تر مشترک روزنامه‌ها و سایت‌ها شوند، برنامه‌هایی طراحی کرده تا با انتشار اخبار جعلی و کذب بهتر مبارزه کند و اپلیکیشن اخبار خودش را هم به هوش مصنوعی مجهز کرد. اگرچه این اتفاقات بسیار مهم هستند ولی مشخص نیست آیا در بلندمدت تأثیری خواهند داشت یا خیر؟ و آیا می‌توانند صنعت خبر را بار دیگر به جایگاه اصلی خود برسانند و درآمد آژانس‌های خبری که در سالیان اخیر به شدت کاهش یافته را دوباره افزایش دهند؟

در پایان اشاره کنیم که تب جدید اخبار در سرچ گوگل، در چند هفته آتی به دست همه کاربران خواهد رسید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید