برنامه واکی‌تاکی اپل واچ غیرفعال شد - تکفارس 
برنامه واکی‌تاکی اپل واچ غیرفعال شد - تکفارس 
برنامه واکی‌تاکی اپل واچ غیرفعال شد - تکفارس 

برنامه واکی‌تاکی اپل واچ غیرفعال شد

امیر عسگری
۲۱ تیر ۱۳۹۸ - 15:30
برنامه واکی‌تاکی اپل واچ غیرفعال شد - تکفارس 

پس از اینکه اپل از مشکل شنود برنامه واکی­‌تاکی بوسیله آیفون‌های دیگر مطلع شد،­‌ این برنامه را غیر­فعال کرد.­ اپل هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه آیا از این مشکل سو‌‌‌‌ استفاده‌ای صورت گرفته و یا چگونگی کارکرد آن توضیحی ارائه نکرده و فقط به گفتن این جمله که یکسری شرایط خاص و مجموعه‌ای از اتفاقات باعث بروز این مشکل می­‌‌شود بسنده کرده است.

در بیانیه شرکت اپل آمده است:

ما اخیرا متوجه مشکلی در برنامه واکی­‌تاکی بر روی اپل­ واچ شده‌ایم و به سرعت برای حل این مشکل این عملکرد را غیرفعال کرده‌ایم. ما بخاطر این مشکل از مشتریان خود عذرخواهی نموده و سعی می‌کنیم در کمترین زمان ممکن این قابلیت را برگردانیم.‌ گرچه ما نمی­‌دانیم که آیا تابحال از این مشکل برعلیه کاربران استفاده‌ای صورت گرفته یا نه، اما یکسری شرایط خاص و مجموعه‌ای از اتفاقات باعث بروز این مشکل می­‌شود. ما در حفظ امنیت و حریم خصوصی مشتریان خود بسیار جدی هستیم. ما به این نتیجه رسیدیم که غیرفعال کردن این برنامه بهترین راه است چرا که این باگ باعث می­‌شود تا هر فردی بدون آگاهی طرف مقابل، گوشی آیفون وی را شنود کند. ما دوباره بابت این موضوع عذرخواهی می­‌کنیم.

واکی‌تاکی یک برنامه برای اپل واچ است که به شما اجازه می دهد تا از هرجا و هرزمانی به وسیله اپل واچ خود با دوستان خود صحبت کنید. این برنامه سال گذشته همراه با watchOS 5 به اپل واچ آمد. این برنامه همچنان بر روی ساعت کاربران به طور خودکار نصب شده اما نمی‌­توان با آن تماس برقرار کرد.

در جریان سال جاری، این دومین بار است که اپل مجبور می­‌شود قابلیت تماس در فیس تایم را غیر‌فعال کند. در ماه ژانویه نیز مشکلی پیدا شد که طی آن در هنگام تماس گروهی به کاربران اجازه می داد قبل از اینکه طرف مقابل به تماس پاسخ دهد آیفون وی را شنود کنند.

اپل بسیار دیر به این مشکل واکنش نشان داد، به طوریکه یک هفته قبل از اینکه این موضوع به صورت گسترده مورد توجه قرار بگیرد، گزارش‌هایی در همین رابطه به شرکت اپل رسیده بود.

به نظر می رسد اینبار اپل توانسته از بروز این مسئله جلوگیری کند هرچند که این زمان­بندی به دلیل دیگری قابل توجیه است و آن این است که دیروز اپل پس از مشکلات ایجاد شده برای برنامه ویدیوکنفرانس، اقدام به حذف نرم افزار وب سرور زوم از دستگاه­‌های مک کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید