شکستن یک رکورد دیگر توسط تسلا - تکفارس 
شکستن یک رکورد دیگر توسط تسلا - تکفارس 
شکستن یک رکورد دیگر توسط تسلا - تکفارس 

شکستن یک رکورد دیگر توسط تسلا

سید محمد معلمی
۱۲ تیر ۱۳۹۸ - 21:00
شکستن یک رکورد دیگر توسط تسلا - تکفارس 

علی‌رغم اینکه آمار مالی تسلا برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹ چنگی به Dell نمی‌زند ولی این کمپانی اعلام کرده در زمینه تولید عملکرد خوبی داشته است. این شرکت توانسته با ثبت یک رکورد، ۸۷۰۴۸ خودرو تولید کند و ۹۵۲۰۰ عدد را به دست مشتریان برساند. این در حالی است که تسلا در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ حدود ۹۰۷۰۰ خودرو را به فروش رسانده و ۶۳۰۰۰ ماشین هم تولید کرده بود.

بازه زمانی ماه‌های می تا ژوئن برای تسلا بسیار مهم بود زیرا قیمت پایه برخی محصولاتش به خاطر تقاضای زیاد خودروهای Model 3 و Model S دچار تزلزل می‌شد. تقاضا برای Model 3 آن‌قدر زیاد بوده که نسبت به ۵۰۹۰۰ عدد در سه‌ماهه قبل، این‌بار ۷۷۵۵۰ دستگاه تحویل مشتریان شده است. ضمن اینکه فروش Model S و Model X روی هم به ۱۷۶۵۰ رسید تا با رشد ۱۲۱۰۰تایی همراه باشد.

اگرچه تسلا اعلام نکرده چه تعداد سفارش باقی مانده ولی این کمپانی خبر داده که سفارشات در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ بیشتر شده تا سه‌ماهه سوم نویدبخش بازه زمانی بسیار پربار باشد. ایلان ماسک، به سرمایه‌گذاران این شرکت وعده داده که امسال بین ۳۶۰ تا ۴۰۰ هزار خودرو را به فروش خواهد رساند و برای دستیابی به حداقل این مقدار، تسلا باید در هر دو سه‌ماهه بعد، ۱۰۰۰۰۰ خودرو بفروشد.

به نظر می‌رسد این آمار تازه آغاز راه تولید حداکثری تسلا پس از پایان کارخانه مشترک جنرال موتورز و تویوتا در کالیفرنیا باشد که به سقف تولید ۵۰۰۰۰۰ خودرو در سال نزدیک می‌شود. به طور کلی، انتظار می‌رود تولید تسلا تا پایان امسال به ۴۲۸۶۳۳ عدد خودرو برسد که برای برآورده کردن انتظارات کمپانی، ایلان ماسک باید کاری کند تا این شرکت بتواند ۵۰۰۰۰۰ خودرو را روانه بازار نماید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید